Voorstelling

Gegroet op deze mooie zonnige (vrije) dag!

Ben Stijn, een horlogeliefhebber uit België wiens passie voor horloges steeds verder toeneemt.

Allemaal begonnen met een ‘simpele’ Festina Chronograaf (een merk dat ik begin jaren '00 echt gewoon goed bezig vond) en daarna mezelf met mijn eerste loon op een Tissot Couturier Chronograaf getrakteerd. Vervolgens kreeg ik de smaak van automatische klokjes te pakken en hoorde ik erg goede dingen over de Oriënt Black Mako, zodus besloot ik die als daily beater (en strandhorloge) toe te voegen.

Op zich niet slecht, maar toch knaagt het om nog wat toe te voegen. Dan denk ik met name aan de erg fraaie Visodate van Tissot, wat als ‘dresswatch’ een leuke toevoeging zou zijn. Alleen twijfel ik of ik niet beter meteen ga voor de hoofdvogel, een fraaie tweedehandse klassieker als de Omega Speedmaster Professional of Tag Heuer Carrera… Keuzes keuzes…

3 likes

Welkom! en we zien graag foto’s hier :wink:

Welkom op het forum!:+1:

Welkom hier!

Bedankt voor de hartelijke verwelkoming!
Zal weldra wat foto’s van mijn Couturier en Black Mako toevoegen.

Welkom!
Doorsparen voor een echte topper of gaandeweg opbouwen is een persoonlijke keuze.
Zelf heb ik erg veel plezier van horloges in de 200-1500eu range dus weet niet of ik ooit het geduld heb om voor iets als een speedmaster door te sparen.
Een Visodate is ook een zeer fraai horloge.

Welkom!

De Tissot Visodate is een mooie dresser en is terecht één van de usual suspects als iemand een dresser wil kopen. De Speedmaster (of bijna alle exemplaren toch) zijn geen dress watches, maar kunnen zowel sportief als zakelijk gedragen worden. Het is toch iets veelzijdiger dan de Visodate. Een gewone Speedmaster (dus niet de Reduced) draagt ook wel wat groter met 42 mm wat voor een dress watch vrij groot zou zijn.

Persoonlijk zou ik doorsparen voor een gebruikt exemplaar van een Speedmaster of Carrera.

Tissootjes zijn goed, ik ben fan, maar als je zelf al begint over een Speedmaster, dan denk ik dat je beter nog een beetje spaart en een 2dehands Omega koopt ipv de Visodate.

Het hangt er maar vanaf : wil je een ruimere collectie horloges tegen een lagere prijs, of wil je je voorkeurshorloge en ben je tevreden met een beperktere collectie.

Mocht ik opnieuw beginnen : heel simpel :slight_smile:

  • Een Omega Speedmaster (heb ik niet)
  • Een Tissot Tradition Powermatic 80 (heb ik)
  • Een Damasko DA Black of Archimede Pilot (heb ik niet)

Uit meer zou mijn collectie niet bestaan.
Helaas houdt de financiële kant voor de aanschaf van dit trio, mij vooralsnog bij mijn huidige collectie

Welkom.
Die Tissot is goed, ik heb hem ook. Gewoon kopen, en van genieten totdat je iets anders wilt. Als je goed zoekt en een goede prijs betaald verlies je ook niet veel op zo’n Tissot.

Welkom Hier…

Mijn beste,

Leuk!! Weer een nieuw lid er bij!!
Stijn, van harte welkom dan ook in die tijdloze wereld van HorlogeForum!!

Orologio Signaturis Temporis. :wink:

welkom

Welkom.

ehh… is je voornaam nu Ben… of Stijn… :smirk:

Welkom, welkom! :+1:

Welkom!

Heel veel plezier toegewenst op dit forum. Qua opbouw van je collectie verschillen de meningen.

Succes met je keuzes!

Welkom op HF .

Welkom!

Welkom op HF!
Veel forumplezier toegewenst hier.

Van harte welkom hier!