Vostok Amphibia Scuba Dude - Duurzaamheid

3 likes

Beste topic starter, je hebt ook kennis genomen van het grote,

Show hier zowel je CCCP, Sovjet Union als, РОССИЯ, Russia horloge deel I en II

Topic?

1 like

Zomer, winter, motor …VOSTOK !

Even wennen aan de kroon maar inmiddels vind ik die ook geweldig.
Na verzetten van de tijd moet hij weer helemaal terug en daarna opnieuw uit om hem handmatig te kunnen opwinden.
Eigenlijk een geweldig systeem !

Ik doe er alles mee: duiken, sauna etc.
Nooit last van roest.

5 likes

Ik zie hier een Strapcode (?) band en een mooie lunette.

Bij welk type kast past deze band en lunette?

Ik heb een 120 model en zoek nog een fatsoenlijke metalen band liefst met solid endlink.

1 like

Voor 50 euro heb je een automaat die letterlijk alles kan hebben. De aankomende 20 jaar…
En zo niet ? Koop je gewoon een nieuwe :sunglasses:


Heel YouTube staat vol met Vostok testen. Don’t worry.

Ik heb die van mij nu een paar jaar, en ga in de zomer wekelijks ermee de zee in. Nooit iets gemerkt. Boren, hakken, scheppen…:ok_hand:t4:

3 likes

ONope.
Vostok 710 case met een Vostok band !
Op deze case passen dezelfde maat bezel inserts als op een Seiko SKX007, de keuze is dus reuze.
Bracelet apart gekocht bij Meranorm.
Kwaliteit is echt wel okay en draagt heerlijk.
Wel ff de juiste niet solid helaas endlinkjes erbij
En voor 25 piek onder de pannen.

Oops voorbeeld van de band is niet van de juiste case
Hier het topic over mijn band

2 likes

Beste Casio,
Kan mij bijna niet voorstellen dat de kosten van een nieuwe Boctok (mechanisch, automaat) reden is om te twijfelen of de Amphibia wel of niet duurzaam is. Ben dan wel nieuwsgierig wat wel je beweegreden is dit topic te starten. Maw, wat is je eigenlijke vraag?

Beetje kopervet erop en hopla…

Dingen zijn niet stuk te krijgen.

1 like

Update: zojuist via Ebay een Vostok Amphibia Scuba Dude besteld. Wilde toch wel eens ervaren hoe zo’n Vostok is. Als ik ‘m binnen heb zal ik nog een update geven.

2 likes

Pas wel op, ze werken verslavend !:wink:

1 like

Ik kon niet wennen aan de kroon…

1 like

En toen? …

…en toen zat ie ineens op 9 uur… :wink:

1 like

:joy::joy::joy:

dacht dat je zou roepen; en toen stond ie in het blauwe gedeelte.

1 like

Er zijn ook gewoon modellen met kroon rechts hoor :joy:

2 likes

Kroon is echt ff wennen, niet in de laatste plaats vanwege het wiebelige gehalte en het weer terug moeten drukken en uittrekken om hem handmatig te kunnen opwinden. Na wennen is het eigenlijk wel een geweldig systeem :slight_smile:

3 likes

We zijn in deze draad allemaal lid van de WCC Wobbly Crown Crew

3 likes

Fantastisch systeem. :ok_hand:t4:

1 like

Absoluut.
Samen met de manier waarop ze waterdichtheid hebben geregeld, geniaal :ok_hand:

1 like

Nu we het toch over de waterdichtheid en de kroon hebben. Had ik daar 2 vragen over.

  1. De waterdichtheid is 200 meter, maar die wordt pas volledig bereikt als je onder water bent een bepaalde diepte. Wat is de waterdichtheid als je niet in het water bent (dus gewoon op het vaste land)?
  2. De kroon kun je in de eerste positie gebruiken voor handopwinding en in de volgende voor tijd verzetten. Mijn vraag is, klikt de kroon ook ‘vast’ bij de tweede positie (tijd verzetten) of moet je de kroon dan terwijl je tijd aan het verzetten bent in de tweede positie houden?