Vostok Boctok Wostok Praat, Modding, en Foto's Spammen

Weet het nog niet! Ze hebben allebei echt wat. Ik denk dat het erop aankomt hoe het staat bij de kast als straks het chroom eraf is. Ligt nog in het zoutzuur.

Slechte fotoshop maar zo zal de kast er ongeveer uit zien

2 likes

De kathedraal wijzers zullen mooier staan op de rode plaat (met Romeinse cijfers), maar een bezel met normale cijfers bij een plaat met Romeinse cijfers?

1 like

De grijze. Ik vind rood mooier maar die Romeinse cijfers doen het hem niet voor mij.

1 like

Ik kies degene die past! :joy:

4 likes

Ja, wild he? :joy:

Dat dilemma heb ik ook wel.

Hahha bijdehand :joy: maar wel waar.

4 likes

Van Romeinse cijfers ben ik ook geen fan maar deze plaat is wel super.
Op die kast en met de rode plaat zou ik kijken of een bezel van een 420 leuk staat, heb je in elk geval geen Romeinse en Arabische cijfers door elkaar.
Zo eentje:

3 likes

Ja ik twijfel sowieso over de bezel. En het ontchromen is nog niet helemaal klaar, maar de bezel die ik heb lijkt een andere messingtint te hebben dan de kast…

Overigens weet ik niet of de bezels van messing nog makkelijk te vinden zijn, ze zijn steeds vaker van rvs. Al zag ik ook wel eens ‘kale’ messing bezels op meranom.

Ps allemaal out of stock

Pfff… En maar wachten.
Net contact gehad met de verkoper, die gaat van ellende maar een nieuwe opsturen :smirk::unamused:
De rest van de spullen ligt al klaar dus m’n handen jeuken om aan de slag te gaan.

Pff nou gelukkig dat hij dan in elk geval een andere opstuurt.

1 like

Ja knap lastig te vinden die messing bezels inderdaad.

1 like

De rode komt als eerste bij mij op. Prachtige warme kleur!
Dilemma van de Romeinse cijfers heb ik ook. Die koop ik eigenlijk nooit.
Oubollig - schoorsteen - mantel - klok - gevoel. :wink:

De klassieke kast past weer wel bij de wijzers naar mijn gevoel.

1 like

Bij wie besteld? Altijd vervelend dit. Bij Meranom laatste keer zeker maand gewacht. Lag 1,5 week bij douane in Nederland. :thinking:

Via Ebay:
https://ebay.nl/usr/mari-vlg

Andere spullen via Ebay en ook uit Rusland of via Komandirskie.com waren afgelopen tijd allemaal binnen 10 dagen binnen.
Zelf gaf ze aan dat er bij Russian Post al iets verkeerd was gegaan.

Kerstdrukte? Nou ja, hij stuurt een nieuwe gelukkig.

1 like

Toen ik bestelde was Sinterklaas nog geen eens gesignaleerd :sweat_smile: Maar we gaan het zien. Zolang de verkopende partij nog reageert ga ik er vanuit dat het goed komt.
Moet ook wel want de periode waarbinnen je een claim kunt indienen is al verlopen :grimacing:

Nu ben ik redelijk bedreven met het bewerken van messing bezels, maar nu toch een vraag.

Bij de bezel blijft een oranje-roze achtig laagje zitten. Eronder zit wel dezelfde kleur messing als de kast.

Volgens mij komt het wel als die er lang genoeg in ligt, maar wellicht is het een ander residu laagje dat bijv beter met terpentine te verwijderen is ofzo? Of door brushen cq polijsten?

2 likes

Misschien een dun laagje koper om de chroomlaag beter te laten hechten.

1 like

Heb je de kast ook in het zoutzuur gehad?
Ik neem aan dat het glas er dan wel eerst uit moet ?

1 like

Heb je ook al eens met deze methode geëxperimenteerd?
Ik heb het nooit toegepast maar is misschien de moeite waard voor een dergelijk mooi project. Men noemt het een anodisch ontchroombad

Natriumhydroxide (caustic soda) (gootsteenontstopper) verhouding 100-250 gr/ltr.
Kamertemperatuur en een anodische stroomdichtheid 4 - 6 Amp. / dm2
Een kathode ijzeren plaatje in een kunststof bakje met de vloeistof.
Het stalen plaatje dient als kathode en sluit hieraan een minpool van bijvoorbeeld een accu.
Als met een draad de kast aan de pluspool wordt aangesloten en in de vloeistof wordt gedoopt start het proces en het chroom lost langzaam op en naar het schijnt wordt de ondergrond in het geheel niet aangetast,

Je hebt wel hele mooie wijzerplaten gevonden hoor. Ben het eens dat met name de rood/bruine in combinatie met de wijzer wel heel sjiek staat. Heb zelf niets met Romeinse cijfers maar daar laat je er niet door leiden. Waarschijnlijk laat je creatieve geest ons weer ongelofelijk verrassen. Ben benieuwd naar het resultaat.

1 like

Balen man. Is het al gelukt inmiddels? Misschien hebben ze net een andere legering gebruikt waardoor het een andere kleur heeft.
Misschien geeft het juist wat contrast als de wijzerplaat erin zit en de band eromheen en ziet het er dan wel cool uit.

1 like