Vouwfietser is een topper!

Dankzij andre(vouwfietser) is mijn oudje weer helemaal opgeknapt,ik ben heb zeer dankbaar dat hij dit voor mij heeft willen doen.
Hij heeft alles mooie op fotos gezet,dus ik kon heel het proces zien.
Communicatie was zeer goed via mail.
Zo zie je maar er zijn echt nog mensen die het geweldig vinden om iets voor een mede mens te doen die het zelf niet kan,Andre nogmaals bedankt.met vriendelijke groet remco.

2 likes

André had zijn zondagmiddag opgeofferd om mij te helpen bij het repareren van mijn vostok neptune. Naast het vervangen van het uurwerk kreeg ik als ware een mini cursus vostoks repareren. Naast de duidelijke stap voor stap uitleg bij de handelingen voor het vervangen van het uurwerk, heb ik ook nog veel geleerd over het benodigd gereedschap en het juiste gebruik ervan. André heeft ook duidelijk laten zien over het afregelen van het uurwerk doormiddel van de timegrapher. Het uurwerk in de neptune loopt weer als een zonnetje en prima op tijd.

Het was een gezellige en informatieve middag, Ik ben nu zelf instaat om een vostok uit elkaar te halen en het uurwerk te vervangen.

Nogmaals bedankt,:~

3 likes

Ik kan bovenstaande post alleen maar beamen. Andre toonde zich bereid om naar mijn unibersal geneve te kijken en heeft in mum van tijd verschillende gebreken verholpen. Het horloge loopt nu weer en geeft betere waarden aan. Vouwfietser heeft veel kennis van zaken, maar is bovenal een horlogeliefhebber die. Graah tijd en moeite steekt in het horloge van een ander!

Bedankt!

2 likes

André oftewel vouwfietser heeft voor mij twee horloges gerepareerd. Aardige klus want er zat nog wel wat werk aan.

Gaf van te voren duidelijk aan wat de mogelijkheden zijn en welke uurwerken hij wel of niet wil doen.

Gewoon erg fijn dat iemand met gevoel voor vintage horloges dit soort dingen als hobby doet. Wat mij betreft een aanrader!

1 like

Andre heeft voor mij de wijzerplaat van mijn Amphibia vervangen en het uurwerk strak afgeregeld. Je kan merken dat het een echte liefhebber is met ook nog eens verstand van zaken, ik ben erg blij met het resultaat :+1:
Prettig contact en perfect geholpen wat wil een WIS nog meer !

1 like

Complimenten aan @vouwfietser ! Per ongeluk een review geplaatst in "Ervaringen met verkopers’, voor de opknapbeurt en reparatie van mijn Lemania 3000, dus dus kijk ook even hier voor mijn verhaal: Goeie klus van de Vouwfietser!

Behalve de daar genoemde Lemania ook een goede servicebeurt voor een leuk jaren 50 Largosa horloge ( HPP 127 Hercules uurwerk), waarvan ik dacht dat het niet meer te redden was. Klokje loopt nu weer goed en is weer een volwaardig lid van de collectie. Dank André!

2 likes

Ik een van de topics zag ik een Vostok en aan de oude eigenaar heb ik gevraagd of ik hem kon overnemen. Dat was mogelijk, maar er werd erbij gezegd dat de horloge eigenlijk een onderhoudsbeurt nodig heeft.
Via de post heb ik het horloge ontvangen. De wijzers kon ik naar een aantal keren verzetten niet meer in beweging krijgen. Na contact met het forumlid heeft die mij aangeboden het horloge terug te nemen. Dat vond ik niet nodig.

Het is mijn eerste gebruikte horloge en ik wilde hem eigenlijk houden. Na contact met Vouwfietser heb ik de horloge opgestuurd. De communicatie verloopt zeer vlot(ik ben zelf wat trager…). Ik kreeg onderstaande foto en gisteren heb ik het horloge weer ontvangen. Het ging allemaal erg snel.

Ik ben in ieder geval erg tevreden en klop een volgende keer weer wel aan.:thumbsup:

3 likes

André/Vouwfietser heeft mijn 70-er jaren Edox een onderhoudsbeurt gegeven. Datumverstelling liep stroef, het horloge hield slecht tijd. Dit laatste klopte: André informeerde dat de amplitude veel te laag was. Besloten om het kaliber ETA 2783 een goede onderhoudsbeurt te laten geven. Zo gezegd en gedaan: De Edox loopt weer voortreffelijk en het euvel met de datumverstelling is opgelost. De kast licht laten polijsten, wat grotere beschadigingen heb ik laten zitten, het is en blijft immers een vintage horloge.
Het email contact was aangenaam, bij het ophalen afgelopen zaterdag nog een tijdje gezellig over horloges gekletst.
André, hartelijk dank.




2 likes

Twee weken geleden heb ik van @Vicuna zijn Kienzle Sport overgenomen, helaas heb ik deze na het polijsten van het glaasje van tafel laten vallen.En daardoor de datum en de wijzers ontregeld. Omdat het geen waardevol horloge is, maar het wel heel zuur was zo vlak na de aankoop was ik naarstig op zoek naar een oplossing.

Hierbij komt Andre om de hoek kijken, afgelopen zondag ben ik vanuit Apeldoorn naar Weesp afgereisd. Een beste afstand, maar omdat Andre zonder blikken of blozen zijn hulp aanbood aan een forumlid in ‘nood’ vond ik het dat meer dan waard, Om half 12 was ik in Weesp en Andre bond er geen doekjes om, we hebben meteen plaatsgenomen achter zijn antieke horlogemaker werkbank. Binnen een half uur had Andre het probleem gevonden, de oplossing duurde echter wat langer. Maar de datum ring bleef maar uit het gareel springen.

Uiteindelijk lukte het toch om alles strak in de kast te krijgen en de Kienzle liep weer als het zonnetje, nog even afstellen en klaar! Zonder ook maar iets betaald te hebben aan Andre, klasse!

Uiteindelijk ging ik om 3u naar huis omdat ik om 4u weer in Apeldoorn moest zijn, maar anders hadden we de hele middag nog kunnen vullen met horlogepraat! Ik ben ontzettend blij dat Andre me zo geholpen heeft en de Kienzle loopt nu perfect en nog nauwkeuriger dan voor de val!

Nogmaals ontzettend bedankt Andre, Super!

3 likes

Heel mooi om te zien dit. Suede bandje staat 'm goed trouwens

1 like

Andre/Vouwfietser heeft mijn oude vijftiger jaren Titus weer helemaal aan de praat gekregen en uiterlijk ook weer netjes gemaakt met nieuw glaasje, lumen.
Het was mijn eerste horloge, een “afdankertje” van mijn vader, en het lag al zeker 30 jaar vastgelopen ergens in een laatje. Dankzij Andre loopt hij nu weer als een tiet(us) :slight_smile:

3 likes

Afgelopen zaterdag ben ik om 9.00u met de trein richting Weesp vertrokken.
Het zou ook eens zonder strubbelingen gaan.
Om 13.17u arriveerde ik in Weesp waar André me al stond op te wachten.
Waarom was ik eigenlijk in Weesp?
Maanden geleden heb ik het jubileumhorloge van mijn vader hier laten zien met het verhaal dat het horloge al 57 jaar zonder servicebeurt liep.
André reageerde toen spontaan om dit tegen een forumprijsje te servicen.
Later heb ik zelf contact opgenomen met André om dit daadwerkelijk door hem te laten doen.
Vanaf dat moment heb ik André alleen maar leren kennen als een top-horloge-liefhebber.
Iemand die anderen de helpende hand wil toesteken.
Ondanks de lange rit vanuit het diepe zuiden wilde ik de persoon ontmoeten die het jubileumhorloge van mijn vader uitstekend onder handen genomen heeft en topwerk afgeleverd heeft.
André wilde mij de lange rit besparen en het horloge aangetekend verzenden.
Ik ben blij dat ik dit afgewimpeld heb en toch persoonlijk naar Weesp vertrokken ben.
Daar heb ik een klasse kerel ontmoet met een prachtige collectie horloges welke ik heb mogen bewonderen.
André: Je bent voor mij een topper!!!
Ik hoop nog vaker van je uitstekende kwaliteiten, als persoon en vakman, gebruik te mogen maken…
Hieronder wat foto’s van het werk André, waarvoor hartelijke dank!!!

7 likes

Beste Jo,
Ik vond het heel bijzonder om een horloge met zoveel familie geschiedenis op te knappen. De geschiedenis en het intensieve gebruik is er ook aan af te zien. Verstandig dat je dat zo wilde laten, want als je een horloge te veel opknapt is het niet meer het zelfde horloge van je vader.
Alleen had ik graag de wijzers willen relumen want ik kan niet tegen lege wijzers, maar zelfs dat wilde je niet. Wat betreft het uiterlijk mocht ik niet meer doen dan een nieuw glaasje en de oude moest mee naar huis.
In ieder geval loopt het weer als een nieuwe, draag het regelmatig.
Groeten André

6 likes

Ik heb het de gehele week om de pols gehad…:heart_eyes:
Het loopt perfect!!!
Zo’n 3 a 4 sec afwijking per dag.
Grote klasse…

Fijn weekend en groeten,

Jo

Prachtig! mooi verhaal ook :relaxed:

Een tijdje geleden een Moser zakhorloge gekocht op marktplaats in ’ werkende’ staat. Werkend was het inderdaad maar voor niet meer dan een uurtje helaas. Als leek denk je dan al snel dat een schoonmaakbeurtje wel genoeg zal zijn en daarom maar weer aan mailtje naar @vouwfietser gestuurd die als verschillende horloges voor mij heeft hersteld. Ondanks het feit dat zakhorloges niet zijn dagelijks werk zijn durfde André de uitdaging wel aan. Een beurtje bleek helaas niet genoeg te zijn…er rammelde van alles aan het uurwerk er er waren duidelijk onderdelen nodig. Nou is Moser niet bepaald een veel voorkomend merk en onderdelen kun je dus niet even zomaar bestellen. Op Ebay echter binnen zeer korte tijd een donor gevonden, uurwerk lopend maar verder een absolute barrel zoals op de foto’s te zien.
[URL=http://s376.photobucket.com/user/fransbeijer/media/moser_zpsfyrce7g7.jpg.html][/URL]
[URL=http://s376.photobucket.com/user/fransbeijer/media/uurwerk_zpsaf331iyl.jpg.html][/URL]
Van beide uurwerken heeft André weer een werkend geheel gemaakt en wat rest is dan een doosje met van alles en nog wat. Het laat wel goed zien hoe veel werk het is geweest.
[URL=http://s376.photobucket.com/user/fransbeijer/media/onderdelen_zps7w9zcmgf.jpg.html][/URL]
En vandaag dan terug ontvangen met de post, mijn in volle glorie herstelde Hy.Moser&Cie, goed voor weer vele jaren draag plezier :grinning:
[URL=http://s376.photobucket.com/user/fransbeijer/media/moser%20zakhorloge_zpsmv2rbb9f.jpg.html][/URL]
Zoals de titel van dit topic al aangeeft : André @Vouwfietser is een topper!

2 likes

Onlangs heeft Andre mijn oude Vostok Europe (die mijn pa met viel plezier draagt) voorzien van een nieuw uurwerk. Daarbij heeft hij keurig de ‘gedecoreerde’ rotor van het oude werkje overgezet op het nieuwe. Dat alles voor een zeer schappelijk bedrag.

Communicatie ook prima! Aanrader dus, zeker voor je rus :wink: Thx Andre ook namens mijn vader.

gr, HJR

1 like

Leuke Rodania gekocht op Verzamelbeurs in Utrecht maar hij liep wel 10 minuten per 24 uur vóór. Een beetje veel dus, ik was de hele dag aan het gelijkzetten. André heeft hem uiteindelijk helemaal voor me geserviced en mooi afgeregeld. Er kwam ook nog een donoruurwerk aan te pas om een essentieel onderdeel te vervangen.
Deze Rodania ‘Eddy Merckx’ loopt weer als een zonnetje en inmiddels mooi op tijd.

Toen ik de Rodania op kwam halen heeft André en passant ook nog even de mooie oude Junghans die ik omhad netjes afgeregeld. Deze liep nl. ook niet helemaal gelijk.

Ben zeer blij met mijn twee mooie, nu weer gelijklopende horloges.
André, bedankt.

Marjolijn

Mooi doosje :wink: ik heb dezelfde… volgens mij ook gemerkt en swiss made ‘’ :smiley_cat: turquoise blauw past mooi bij de dial

Gisteren even langs Andre gereden ivm afgebroken stem en kroon van mijn Moljna,reparatie was niet mogelijk door konstruktie van stem en kroon maar het idee dat iemand zomaar spontaan hulp biedt als en aan horlogeforumlid is toch bijzonder en ook nog even met suggesties komt hoe het dan wel zou moeten lukken.Andre nogmaals bedankt leuk kennis gemaakt te hebben. Wie weet nog eens iets met pontiacs in de toekomst ?

grt

Jaap Balder