Vraag over een Tissot Entrepreneur One chronometer

Hoi lezers van HF,

Ik heb een korte (maar vrij algemene) vraag over een Tissot Entrepreneur One chronometer.

Ik sta op het punt om een Tissot Entrepreneur One chronometer over te nemen voor niet al te veel geld. Alleen voor dat de verkoper het horloge wilde inpakken om het te verzenden kreeg ik een e-mail dat het uurwerk niet meer loopt. Ik vond het nogal een vaag verhaal, dus heb ik telefonisch contact met de verkoper gezocht. De verkoper heeft mij netjes telefonisch uitlegt wat er is gebeurd alleen hij heeft geen flauw idee wat er aan de hand is met het uurwerk.

Ik begrijp dat ik weinig informatie heb, maar heeft iemand toevallig enig idee wat het probleem zou kunnen zijn? En is het handig dat ik het horloge toch overneem voor een bedrag van ongeveer (EUR 100,- / EUR 150,-) en dat ik het uurwerk zelf laat onderzoeken/repareren?

Gegevens van de Tissot Entrepreneur One chronometer:

  • Model: Tissot Entrepreneur One chronometer
  • Diameter: 36 mm
  • Uurwerk: ETA 2895-1 COSC certified

Ontzettend bedankt alvast voor alle reacties!

Groet,

Nigel

Ik zou er niet aan beginnen. Op zich is het niet zo’n duur horloge, mede door het formaat van 36 mm. Dus als je het koopt en dan nog een beurt moet betalen, kan je wel eens flink boven de marktwaarde uitkomen. Wat is er gebeurd, hoe is het stuk gegaan?

Lijkt me goedkoop. Daar krijg ik direct een raar gevoel bij. Als ik jou was zou ik de verkopende partij het uurwerk laten onderzoeken door een horlogemaker.

Die datum staat voor de helft verwisseld terwijl de urenwijzer nog lang niet bij de twaalf is. Ik zou het niet doen, vast gevallen o.i.d.

Voor dat geld DOEN!! Ik heb er een aantal gehad en (vooral internationaal) is er veel vraag naar. Krijg nog steeds reacties op verkopen van hele tijd terug of het horloge nog in mijn bezit is. Als je hem voor dat bedrag kunt kopen en er niet al teveel geld aan kwijt bent voor onderhoud zou ik het zeker doen. Verdient zich wel terug in de toekomst.

Erg dank allemaal voor de reacties. Er is helaas nog steeds niet duidelijk wat het probleem is. Ik ben in gesprek met de verkoper voor een oplossing.

Als je deze klok voor 100-150 kan kopen en je laat hem vervolgens nakijken dan doe je nog steeds een goede koop.
Gaat het trouwens om exemplaar dat op Marktplaats stond (nr. 3106)?

Ik kan me zo voorstellen dat de verkoper in alle enthousiasme dat klokje heeft lopen aanslingeren, mogelijk iets met het rotor-asje.

maar voor 150,- lijkt het me een goede kans die 2 kanten op kan gaan.

Had je die €100-150 afgesproken toen het horloge nog liep? In dat geval lijkt me een lagere prijs op z’n plaats nu het horloge niet meer loopt. Wil de verkoper daar niet aan, dan zou ik het verdacht vinden. Liep het eiegnlijk ooit wel?

Bedankt voor jullie reacties. Erg fijn om te lezen hoe jullie hier over denken.

Ik heb gister avond een mail terug gekregen van de verkoper en dit was het probleem volgens de horlogemaker; ''De wijzerplaatpootjes zijn afgebroken en daardaar beweegt de plaat wat.

De secondewijzer(as) belemmert het ronddraaien van de wijzerplaat, maar door het aanlopen van de as in het gat van de wijzerplaat gaat hij wel stilstaan.

De oorzaak van het probleem is niet duidelijk, maar het kan worden opgelost door de montage van een nieuwe wijzerplaat. Een nieuwe wijzerplaat is nog leverbaar, echter niet goedkoop. De kosten voor reparatie bedragen €125,- inclusief montage en BTW.’’

De vraag die in mijn hoofd speelde was ‘‘hoe kan zoiets gebeuren?’’.

De vraag is dus laat ik het horloge liggen of laat ik het door de verkopende partij repareren met de nodig garanties en koop het horloge rond de EUR 300,-? Of zoek ik iemand die dit voor goedkoper kan repareren?

Nogmaals dank voor alle reacties!

P.S. Ja klopt @FH522

Probeer het eens bij Kalle Slaap.

Ik zou een horloge met zo’n geschiedenis niet graag kopen, vooral omdat je niet weet hoe de wijzerplaat pootjes zijn afgebroken. Wie heeft er een Chimpansee er aan heeft gewerkt.

Uiteindelijk is het stuk gelopen op de kosten van de service van de Tissot. Helaas, maar dank voor alle reacties!