Vraag: Sinn verschil grote en kleine clasp bij siliconenband

Ik heb sinds vandaag dus een mooie siliconenband met de grote vouwsluiting. Ik heb daarover een vraag. Door een polsprobleem mag mijn horloge niet te zwaar zijn. Tot mijn verbazing komt het totaal nu op ca. 120 gram. De 556A neemt 65 gram voor zijn rekening. De siliconenband een gram of 17. De clasp dus een gram of 40. Ik heb eerder een 756 diapal op stalen band weggedaan (die woog 150 gram), maar dit komt wel weer heel dicht in de buurt.

Mijn vraag is of er iemand een kleine vouwsluiting heeft (die bij de siliconenband hoort) en die even op de weegschaal (los) kan leggen. Dan weet ik hoeveel gram ik zou kunnen besparen.

Alvast bedankt.

PS: ander bandje kan natuurlijk altijd, maar ik vind hem wel mooi.

Heb ik.


Ik zal morgen even kijken wat deze weegt :slightly_smiling_face:

Bedankt. Titanium is wel lekker licht, maar ook duur. Denk dat dat meer is dan ik voor de hele band met grote sluiting (staal) heb betaald. :grinning:

Had de vraag ook in een Sinn facebookgroep gezet. De kleine is 22 gram en de grote 40 (in staal). Nu nog iemand vinden die de grote wil ruilen voor de kleine…

Hee, wat spreekt er tegen om gewoon een WatchGecko, Uncle Seiko of Barton band te scoren voor een fractie van het bedrag van zo’n rare sluiting?

Ik bedoel:

https://www.watchgecko.com/vintage-tropical-style-rubber-watch-strap-by-zuludiver

Retegoedkoop, goed getest, en bovenal:

Banden met een gesp.

Vlinder- en vouwsluitingen zuigen echt. Ze zijn nodeloos complex, te dik, oncomfortabel, te zwaar, te duur en wat mij betreft minder betrouwbaar dan een ouderwetse gesp.

Maar goed: Het is geen echt, echt antwoord op je vraag, het is gewoon dat ik die sluitingen haat en als ik dan iemand met pols-problemen zie kan ik het niet nalaten om dat uit te spreken. :pray:

2 likes

Bedankt voor je meedenken. Ik kon die siliconenstrap met die grote sluiting goedkoop overnemen van een mede forumlid. Dat ie wat zwaar was (vooral die sluiting) had ik niet verwacht. Als ik die grote kan ruilen voor een kleine, dan is dat prima.

En bedankt voor de tip. Ik ga zeker nog wel met bandjes spelen.

FWIW: Die 556A is een echte, echte bandenslet. Het rubber van Hirsch, zowel op de Pure als op de Performance banden (half leer, half rubber, watervast) is ook fantastisch.

Tot slot past een NATO die bak natuurlijk ook, die wegen echt niks.

:slight_smile:

Weer wat inspiratie. Heb al een nato, maar daar valt qua kleur ook nog veel in te varieren. Misschien een oranje voor koningsdag!

Weet je zeker dat je siliconen straps dan lang genoeg zijn? :wink:

Bedankt voor het meedenken. Ik heb die siliconenstrap op 3 verschillende maten. Draag nu de kortste met de grote sluiting. Die is eigenlijk nog te ruim. De langste met de kleine sluiting zou moeten passen volgens mij.

1 like

Die Sinn sluitingvan mij is circa 15 gram (titanium) :+1:t2:

Inmiddels op het forum iemand gevonden die wil ruilen. Bedankt voor alle input.