Vraagje aan de (Tissot) vintage kenners

Ik kom niet zo heel vaak op het vintage gedeelte omdat ik in feite weinig doe met vintage omdat ik ze meestal te klein vindt om te kopen. Vaak wel prachtig op de foto dus wel een liefhebber van vintage horloges (en moderne horloges met een klassieke look).

Inmiddels heb ik wel twee mooie vintage horloges in de collectie die allebei (niet geheel toevallig) een kast hebben van > 40 mm.

Ik heb nu een derde op de korrel en dat is deze:

Daar heb ik een vraagje(s) over:

Wat is de “marktwaarde” ongeveer?

Degene die ik heb gezien heeft een kleine beschadiging aan één van de kronen en het glas. het gaat om een indicatie. Ik ben niet op zoek naar het onderste uit de kan, ik heb echter zelf geen idee (en geen kennis) en wil er geen € 300,- op afschrijven bij een eventuele verkoop.

Bij voorbaat dank!

1 like

Ordegrootte 400-500 Euro voor een redelijk net exemplaar zonder onderhoudshistorie op ebay.

Met beschadiging aan kroon en glas, en zonder servicehistorie moet €300-€400 haalbaar zijn qua aankoop. Zag een tijd geleden een geheel net exemplaar voor €800

Grappig, qua kastvorm is je smaak wel duidelijk! :wink:

Die Elka vind ik interessant en mooi. Kun je daar eens wat meer over vertellen? Kan je helaas niet helpen met een antwoord op je vraag, maar bovenstaande klinkt me niet raar in de oren. Mooie Tissot, succes met de aankoop!

Voor het merk ELKA moet je dit topic maar eens bekijken:

Niet alle hyperlinks werken nog goed, dus:

Over mijn ELKA kan ik niet zo heel veel vertellen behalve dat ik hem heel mooi vind. Door de looks en het uurwerk zou je kunnen denken dat deze door SSIH in de 70’s is geproduceerd (Tissot looks en Lemania uurwerk). Deze is eind vorig jaar geserviced en kan er nog jaren tegen.

1 like

Thanks! Het merk (en de geschiedenis) van Elka ken ik al wel. Ging mij even specifiek om dit horloge, wat (voor een uurwerk) zit er in, hoe oud etc. etc… :slight_smile: maar goed ik zie in je laatste alinea dat jou over het horloge niet veel bekend is. Desalniettemin, top! Vind hem erg mooi!!

Ok dan :slight_smile:

Als je nog specifieke dingen wil weten kun je altijd vragen. Ik heb er echter niet heel veel info over. Ik heb hem inmiddels al weer een paar jaar en de verkoper destijds wist er weinig over te vertellen. Technisch en optisch in mooie staat (pas geserviced).

1 like

Heb je iets van een model/referentie(nummer) ofzo, dan ga ik even op onderzoek. Vind ik altijd wel leuk!

Ik denk dat de andere schatters aan de lage kant zitten. Voor een net exemplaar lijkt me de onderkant 550-600. Ik heb nog nooit een nette voor eur 400 gezien, veel vaker voor 800 tot 1200 (vraagprijs :wink:)
Beschadigingen zou ik moeten zien, in hoeverre dit invloed heeft op de prijs.

3 likes

Thanx. Dat is ook een beetje mijn gevoel na een “online-scan”. De beschadigingen kan ik wel vertalen naar een stukje prijsverlaging. De kast is wel heel mooi. Maar ik denk met een OK glas er in dat je eerder moet denken aan 600-700.

Ik baseer me op recente verkopen op ebay, ga je naar een handelaar dan betaal je natuurlijk meer.
Hier een paar recente verkopen:

Beide gebruikt maar redelijke staat en niet helemaal stuk gepolijst.

2 likes

Dank. Goed om die ook in beeld te hebben. Met deze info er bij kan ik goed mijn waardebepaling doen. Dank allemaal!

1 like

Als dat de originele bracelet is bij de 2e, is dat zeker geen verkeerde deal inderdaad! (of zijn ze goedkoper geworden laatste tijd? :roll_eyes: )

2 likes

Vind het mooie types :slight_smile: kijk ook eens naar een Omega Chronostop 145.007 of 145.008. Heeft nagenoeg dezelfde kast.

1 like

Heb inderdaad het idee dat ze in elk geval niet duurder geworden zijn.
Maar prijzen fluctueren altijd wel een beetje op ebay; soms vallen prijzen ineens lager uit zonder ik daar een aanwijsbare reden voor kan vinden. Misschien net toevallig weinig mensen op zoek? :thinking:

2 likes

De prijzen variëren inderdaad. Heel soms kun je er eentje (niet zelden in bedenkelijke staat) op de kop tikken voor < 350 euro in een eBay veiling. Beetje in lijn met vorige reacties, een redelijk exemplaar zou je voor tussen de 500-700 moeten kunnen krijgen.
En de bracelet heeft een fikse meerwaarde…Ik zoek er nog eentje voor mijn T-12 chrono, dus mocht iemand er nog eentje hebben…:yum:

Die Elka chrono is erg mooi! Lijkt inderdaad als twee druppels water op de Tissot chrono’s met Lemania 1341 uurwerk. Die chrono’s zijn er naast van Tissot (en Elka kennelijk) o.a. ook van Lemania zelf en Durado

1 like