Vreemde vogel: Omega Dynamic Chronograaf

van harte blijft een mooi horloge , heb deze versie ook ooit eens gehad … :smile:

1 like

Speciaal klokje dit, komt hier zeker ook nog eens in de doos

1 like

Prachtig!

Paar keer voorbij zien komen en iedere keer vind ik hem weer leuk :smile:

1 like

Zeker een mooie aanwinst :thumbsup:
Wel toevallig, ik heb die ook nog even in mijn handen gehad vorig weekend bij de vorige eigenaar.
Hij had meerdere leuke horloges te koop, ik heb toen toch voor de Hamilton gekozen.

Wat toevallig. Hij had idd nog een Fortis en een Oris te koop. Welke model van Hamilton heb je gekocht?

Ja, die heb ik voorbij zien komen. Mooie horloge, goede koop!

mvg,
Niels

1 like

Gefeliciteerd met dit ondergewaardeerd klokje . :thumbsup:

Gaaf horloge en prachtige foto’s overigens.

Blijft een leuk horloge, was er enkele jaren terug wel in geinteresseerd. De modulaire chronograaf-opbouw (Dubois-Depraz) van de cal. 1138 (2892-2 basis) doet 'm echter de das om voor mij, heb liever een uurwerk dat als chronograaf geboren is.

Het kan prima werken, maar de chrono-werking gaat letterlijk over teveel schijven naar mijn smaak. Resultaat kan een haperende centrale secondenteller zijn.

Iedere keer als ik 'm zie denk ik toch wel van ‘ja, mooiste moderne Omega van de laatste paar jaren’. Heb er zelf 2 gehad en altijd wel een beetje haat- liefdeverhouding als ik 'm eenmaal heb. Maar nu ik deze foto’s zie twijfel ik weer of ik er niet eentje zou kopen. Veel plezier ermee! En wees er zuinig op, ze worden steeds schaarser in goede conditie.

Ik snap je punt. Ik heb dit vaker gehoord. Al schijnen het ook goede werkpaarden te zijn. Zal niet voor niets zijn dat veel grote merken het uurwerk gebruiken. Die van mij loopt iig loopt erg soepel. De pushen hebben minder weerstand dan m’n andere chono’s (7751, lemania 5100).

Zou dat de reden zijn dat ik nou net deze Omega wél leuk vind…

Dank je. Ik ga er idd zuinig op zijn. De kast heeft de nodige scherpe randen en is gevoelig voor butsen. Ben benieuwd wat dit model ‘doet’ over tien jaar. Zoals je zegt, ik denk dat meer mensen er een haat- liefdeverhouding mee hebben. Er wordt geweldig lovend over geschreven maar tegelijkertijd kun je ze nog voor een redelijke prijs aanschaffen (al worden de goede exemplaren steeds schaarser idd).

Een leuk en sportief horloge.

Heb er ook wel eens eentje hier voorbij zien komen en toen serieus over nagedacht. Ik vond toen het lettertype wat jeugdig waardoor het horloge een wat minder serieuze uitstraling heeft, maar nu vind ik het meer een retrolook uitstralen.

Veel draagplezier.

Thanks. Voor het eerst niet m’n camera gepakt maar een Samsung s4 gebruikt. Voor dit soort macro fotos de best optie heb ik (helaas) ondekt.

Prachtig, altijd al een zwak voor gehad. Al ben ik bang dat het voor mij iets te klein is.

Schijnt het onderhoud ook niet een dingetje te zijn? De module is een crime om te servicen, maar het is ook de bedoeling om hem gewoon te verwisselen. Alleen is de module weer lastig te verkrijgen voor onafhankelijke horlogemakers, of valt dat wel mee?

Heb ook wel eens nagedacht over een horloge met dergelijk uurwerk (een Gevril Tribeca), maar was ergens nog niet helemaal overtuigd.

Prachtige foto’s. Echter helemaal niet mijn smaak, deze Omega. Ik vind de ‘‘slagroomletters’’ niet zo mooi.

Ik weet niet of de module lastig te verkrijgen is. Maar heb idd gehoord dat het lastiger te servicen is, al moet het wel te doen zijn.

Ik heb ook eens getwijfeld over een Tudor Hertitage met eenzelfde uurwerk. Het uurwerk was voor mij toen ook de afknapper. Zeker in het formaat kast van deze Tudor en het feit die klok 4x zo duur is dan deze Omega…