Waar koopt u uw horlogebanden?

Ja mooi zo een vintage look. Jij had toch ook geexprimenteerd met olie en smeersel etc?

Hahah, ja dat was met een Heuerville. Helaas zijn die te dik.
Even opzoeken :smile:

Edit:

1 like

Ik heb er een gehad. Overpriced en overhyped. Om maar een voorbeeld te noemen: Twostitch biedt dezelfde kwaliteit voor minder, je hebt alleen geen letters op de buckle staan. En zo zijn er nog uch die hetzelfde bieden voor veel minder.

1 like

Prima banden en erg netjes afgewerkt, heb er een paar van. Maar als ik mag kiezen geef ik de voorkeur aan ABP.

1 like

Bedankt voor jullie reacties mannen. Ik ga er vanavond eens naar kijken!

1 like

Hier nog twee linkjes, die de moeite waard zijn.

1 like

Ik koop ze meestal lekker op het forum, ik heb ook een speciale techniek om het gaafste bandje te vinden.

Ik verzamel een paar fotoā€™s van op het forum aangeboden bandjes, zet ze op een rij en laat ze aan mijn vriendin zien, het bandje wat zij het lelijkste vind schaf ik meteen aan, altijd een succes!

8 likes

Ik weet niet of die al genoemd is, dacht het niet, maar http://www.monkeyswag.com/ heeft goede betaalbare banden, de ā€œSailclothsā€ zijn echt top.

Mijn favoriete leren banden komen bij Bernd vandaan. Aka @vintage4all
Ik begrijp niet dat hij hier nog niet genoemd is.

Deze ligt klaar voor mij. Mjammie!

6 likes

Laatst een leren bandje via het www. bij Colareb in Italie gekocht. Ik ben erg onder de indruk van de kwaliteit en de prijs was alleszins redelijk.

Mssn vloeken in de kerk, maar natos, zulus en buckles bestel ik tegenwoordig ook met grote regelmaat bij de Chinezen van AliExpressā€¦

1 like

Is de kwaliteit wel ok van de sluitingen en dergelijke op ali?

Laatst 15 besteld waarvan 1 steeds losschoot. Was 1 onderdeeltje, weet niet hoe het heet, te kort.
Overgezet van Ć©Ć©ntje die ik toch niet droeg. Verder vind ik het meevallen met de kwaliteit. Had slechter verwacht.

Edit: even klikken voor het onderdeeltjeā€¦

1 like

Hey, die van mij ook :joy:

2 likes

Niets mis mee, serieus. Randjes netjes afgewerkt etc. Sluitingen keurig. Ik kan me ook niet aan de indruk onttrekken dat veel van de dure natos en zulus ook gewoon uit China komen. They look alike en feel alike. Ik heb er nu bij elkaar een stuk of 10 zowel brons, ss en pvd hardware :ok_hand:

RIOS1931 maakt wel mooie banden

Klopt. Zie ze regelmatig voorbij komen voor 15,- Zelfde als de gereedschapssetjes die in NL webshops rond de 30-40 euro kosten en op Ali maar een paar euro.
Zag zelfs hier in het blauwe gedeelte laatst een bandje die 1 op 1 hetzelfde is als mijn Ali bandjes van 2$ voor 10 euro (!) voorbij komen.

1 like

Dit zal in veel gevallen wel kloppen, want heel veel van wat wij hier kopen komt van China (of ā€¦). Maar op een foto lijkt een leren bandje een leren bandje, lijkt een nato band een nato band,ā€¦ het is niet altijd mogelijk om op een foto de kwaliteit van twee producten te vergelijken. Net zoals het komt uit China niet altijd negatief moet zijnā€¦ heel veel elektronica komt uit China (verre oosten) en daarom is het zeker niet slecht.

Maar opletten als je denkt dat een 1 euro bandje hetzelfde bandje is dat soms elders verkocht wordt voor veel meerā€¦ :wink:

1 like

Heb ook al een paar maal nato bandjes op Ali besteld, zijn gewoon goed. Alleen zijn deze wel wat korter in de lengte, nog wel lang genoeg maar je flap die je terug stopt is een stuk korter.

Ik heb nog even terug gezocht en het is toch echt zo. Ik begrijp dat sommige dingen, zeker op slechte fotoā€™s, veel op elkaar lijken maar dit is overduidelijk. Net zoals een Rolex Daytona met een tikkende secondenwijzer. Het is overigens geen bandje dat voor een tientje wordt aangeboden maar voor nog meer zie ik net. Hoe ik het zo zeker weet? Ik heb hem ook en er zit exact dezelfde fout in als in de mijne.

1 like