is er heel misschien iemand die mij kan vertellen wat ongeveer plus minus de gemiddelde prijs is van een Maurice Lacroix 98181?? (zoals op deze foto’s die komen van het horloge van m’n opa wat nu in mijn bezit is na een erfenis…)
ik kan nl helemaal geen informatie vinden w.b.t. prijzen over deze serie!
de jaartallen die op de achterkant staan is de periode dat hij voor een bepaald bedrijf heeft gewerkt waarna deze klok cadeau werd gegeven.
Waarom wil je de waarde weten? Verzekering…? Niet de moeite. Jaren '80 horloges hebben - heel globaal - geen hoge waarde; net als de muziek uit die tijd is het allemaal een beetje gedateerd, maar dan niet op een goede (lees - waardeverhogende) manier.
De inscriptie maakt het horloge sowieso de helft minder waard. Ik heb eigenlijk geen idee, maar alleen op grond van de merknaam zou je nog op een paar honderd euro kunnen hopen.
Dit zou wel eens een originele kunnen zijn ,maar dan wel één uit de tijd dat ook ML goedkopere quartz horloges moesten maken om hun hoofd boven water te houden.
Wat ik begrepen heb ,is er in de jaren 90 een goedkope lijn geweest waarin hoofdzakelijk modellen zaten met vergulde kastjes met Eta quartz werkjes en dunne stalen klikdekseltjes (zoals te zien op je foto)
Aangezien er maar weinig info te vinden is over deze lijn,neem ik aan dat het om de goedkoopste horloges gaat die ML toen uitgebracht heeft .
In de staat zoals die van jouw is ,met een bijna kale kast en gegraveerde deksel,zal weinig tot geen waarde hebben voor een horlogeliefhebber.
Omdat het horloge op het plaatje heel goedkoop aandoet met zijn versleten kast en goedkoop ogend achterdeksel.
Het huidige ML (en ook van een tijd terug) behoord zeker tot de hogere middenklasse.
Helaas heeft het merk hier in NL bijna geen fanbase.
www.horlogewaarde.nl wellicht @Eddo Op dit forum van liefhebbers stellen wij ons eerst voor, vertellen hoe we hier terecht zin gekomen etc.
Overigens gecondoleerd !