Waarom geen "5" logo op deze modellen?

Gaat op het bekende “wespennest” lijken inderdaad.

Als man moet je toch ook weten dat vrouwen nu eenmaal gelijkmatiger bewegen dan mannen, die uiteindelijk steeds versnellen…
:yum:

1 like

Deze bijvoorbeeld heeft het 4r36 uurwerk.
Daar zal het dan ook niet aan liggen.

Het logo met het 5je is voor Seiko wat het kroontje voor Rolex is:innocent:

Neem aan dat Rob het antwoord weet…

Zou eigenlijk nog een zesde aan moeten worden toegevoegd:
6. For a price so low you can afford a mechanical Seiko for the price of an Ice Watch"

Maar ff serieus: op deze manier zouden er nog veel meer duurdere Seiko’s een 5 logo moeten krijgen en zou mijn collectie Seiko’s meteen een stuk kleiner zijn want IK HAAT DAT VIJFJE!
Ik ga er zelfs mijn stem voor verheffen. Ik vind het echt 1 van de lelijkste dingen die Seiko op z’n dials heeft geplakt, met op de tweede plaats dat Prospex geval. Had het gewoon op de caseback gedaan, dan hoefden we er niet tegenaan te kijken.

2 likes

Haten is een groot woord, Seiko doet maar wat ze niet kunnen laten, maar heb het ook altijd erg lelijk gevonden
In the eighties misschien leuk, maar dat is laaaaaang geleden.

1 like

Das een mooie!

Heb je daar een modelnummer of meer info van?

Leuk deze discussie! Ik heb hier een "vijfje"liggen waar de 5 zelfs in het glas gegraveerd is :grin:

edit: snelle kunstlicht foto, dus wat onduidelijk wellicht.

Ik denk dat dit de SRP709 is die ik als foto gepost heb.

En ik heb er een met een 5 op de wijzer.

1 like

Het hoeft voor mij ook niet.

  1. Diaflex (unbreakable mainspring),
  2. Diashock (Seiko’s shock resistant design, equivalent to the Swiss “Incabloc”),
  3. Automatic winding,
  4. day/date indication, and
  5. Water resistant.
1 like

Ok, ok, haten is wat overdreven, ben al weer rustig :blush:
Maar echt, 't is echt een dingetje dat uinodigt om als je erbij kon je nagel achter te zetten en 'm er -poink!- zo af te pulken.

Een vijf op de wijzer, een vijf op het glas etc…wrs waren ze er daar in japan toch trots op hun “vijfjes” :joy:

https://www.seikowatches.com/5sports/products/50th.html

Zo trots, dat ze er speciale edities aan hebben gewijd. Als ik alles mee tel, zonder de serienummers zitten er 12 vijfjes op de klok :smiley:

Het 5 logo vind ik lelijk. Toch heb ik respect voor deze lijn van Seiko.

Er circuleren diverse lijsten met 5 eigenschappen op de webs, van verschillende bronnen, sommigen zijn al genoemd maar nu met “een” bron en op een rij:

http://www.seikowatches.com/5sports/seiko5story/

  1. Automatic winding
  2. Day/date displayed in a single window
  3. Water resistance
  4. Recessed crown at the 4 o’clock position
  5. Durable case and bracelet

watchopenia, watchuseek (van een member overigens)

  1. Diaflex (unbreakable mainspring),

  2. Diashock (Seiko’s shock resistant design, equivalent to the Swiss “Incabloc”),

  3. Automatic winding,

  4. day/date indication, and

  5. Water resistant.

    mwrforum, yahoo answers
    1 Automatic
    2 Day display
    3 Date display
    4 Water-resistant
    5 Shockproof

Er is wel een jaren 60 Seiko advertentie die een lijstje opsomt:
SEIKO No.5

This sturdy watch has five special features: .
(a) self-winding mechanism
(b) calendar showing the date
© calendar showing the day of the week
(d) water-proofed
(e) recessed crown for flush fitting.
It also has ‘diashock’ shock protection and the quality built into ultra-accurate Seiko sports timers . . .

Echter, Seiko maakt modellen die in geen van de lijstjes thuis horen. Dat deden ze al héél lang geleden. Er zijn Seiko 5’s gemaakt met een quartz uurwerk:

Met google afbeeldingen vind je er zo een stuk of 10. Zijn wel zeldzaam.

Als ze zich toch niet aan een lijstje met eigenschappen houden dan mag die 5 er wel af van mij. De belangrijkste betekenis voor mij is: "als er een 5 op staat en het heeft geen draaibare bezel dan is de WR maar 30m"
Maar Seiko kennende zal dat wel niet altijd opgaan :slight_smile:

2 likes

Prachtig verwoord, eigenlijk maakt het niet zo veel uit of er nu een 5 of niet op staat, zolang het maar een automaat is.
Ik vind ook dat er veel prijsverschillen zitten tussen de modellen, zelfs met het zelfde movement.

En wat denken jullie hiervan aub? SRP707K1




1 like

Seiko is niet de enige die er een cijfer op plakt. Heeft Citizen ook een tijdje gedaan. Geen idee waarom of waar het naar verwijst.

1 like