Waarom is investeren in vintage horloge een NO GO onderwerp?

In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst

5 likes

20191211_201818

10 likes

zei hij

Ik zou opschieten, hij is nu al weer 5 euro duurder geworden!!


Gratis plug! :point_up: :wink:

4 likes

Dit lijkt me echt een perfecte discussie voor het www.windeierenforum.nl

6 likes

Rolex of Omega en nog wat specifieke merk/type/periode horloges.
Maar, wat @Handavinci zegt !

2 likes

-0

Nu nog wachten op zijn reactie hier :joy:

1 like

-1000

:exploding_head:

Komt mede omdat de meeste fora ontstaan zijn door en voor liefhebbers.

Verder geen idee wat de ‘stijgers’ zijn, wellicht de Invicta pro duiker. Kijkend naar het enthousiasme van @SybrenAnne.

5 likes

Dat is wel een investering maar (nog) geen vintage… :blush:

2 likes

Maar inderdaad zoals Han in de podcast zegt, doe je huiswerk als je vintage koopt en koop een zo goed mogelijk exemplaar. En dat geldt niet alleen voor Rolex maar ook voor andere merken. Welke merken of types in waarde zullen stijgen of waardevast zijn is moeilijk te voorspellen. Wat ik vooral zou zeggen is volg verschillende types, kijk wat hip word en volg je buikgevoel. Soms kan van een bepaald model de prijzen opeens snel stijgen is mijn ervaring. Vraag raad maar neem niet alle adviezen te letterlijk want dan kan je achteraf wel eens vloeken.

1 like

Ik wou kermishorloges zoals Invicta uitsluiten van deze discussie :joy:

2 likes

Waarom zo’n ‘zuig’ onderwerp?
Dat is vragen om (negatieve) reacties daarop.

Gezien je profiel als vintage liefhebber en het feit dat je al langer dan 3 jaar lid bent weet je volgens mij heel goed hoe en wat.

Dat maakt dit topic voor mij een NO GO…
Deze gaat op negeren!! Pffff

5 likes

De grote merken kopen/tijdloos model nemen dan zit je denk ik altijd goed. Ik zou als ik zou investeren voor een mooie Datejust gaan.

Ik denk dat je het meest zeker bent bij een merk dat zijn nieuwprijzen met meer dan de inflatie kan verhogen omdat ze gewild zijn, en waar in het algemeen geen of maar beperkt korting gegeven wordt. Dan blijven 2ehands prijzen eerder op niveau dan bij de merken waar je zodra je de winkel uitloopt de helft armer bent.

En het helpt ook als merken herkenbare en consistente modelnamen hebben. Dat vind ik een nadeel aan Grand Seiko, die hebben geen namen, alleen typenummers, waardoor je geen herkenning opbouwt. Alleen de Snowflake heeft een publieksnaam gekregen. De Selfdater is een andere Grand Seiko met een naam, maar zoveel andere zijn er niet.

Dat je ergens geld op gaat verdienen gaat je alleen maar gebeuren als je een horloge nieuw tegen list kunt kopen dat je direct voor 50% meer of het dubbele aan een handelaar door kunt zetten.

Ik heb nog een horloge waar ik wel winst op ga maken als ik het verkoop. Dat heb ik goed gekocht (maar niet bijzonder goedkoop), en ze zijn de afgelopen jaren licht in prijs gestegen zodat ik er nu 50% meer voor kan vragen dan ik betaald heb. Maar dat had niemand voorzien toen ik hem kocht, want het is geen Rolex of AP of Patek.

4 likes

Nee nee nee! :no_good_man:

4 likes

moj je kiekn mooi man

waarom reageer je eigenlijk? ik had in het topic nog zo gezegd, pfff zeggers en negatievelingen niet reageren aub

2 likes