Waarom worden sommige aanbiedingen "dicht gevlagd"?

Ik zie wel eens horloges aangeboden worden in de" horlogemarkt" afdeling, welke 24 uur gesloten zijn vanwege"vele vlaggen". Wat betekent dat?

Dat betekent dat er iets niet oké is, althans dat een moderator er even naar moet kijken. Dan is er door HF-leden ‘gevlagd’. Kan zijn dat er bijvoorbeeld binnen 2 dagen is ‘ge-upt’ of dat er is gereageerd op een verkooptopic. Als een moderator niks doet gaat het topic na 24 uur vanzelf weer open.

Vlaggen is ervoor om de moderators te helpen:

… daar is lang niet iedereen het mee eens, maar zo is het wel. :wink:

Alles over verkoopadvertenties staat hier:

2 likes

:+1: Dank.

Ik gebruik eigenlijk dat vlagsysteem ook wel eens maar dan op deze manier:

Is het dan ook gevlagd, weet iemand dat?

Eigenlijk wil ik dat ook helmaal niet ‘vlaggen’, het is namelijk niet mijn bedoeling om het topic daardoor dicht te krijgen.
Ik wil alleen de ‘overtreder’ informeren, volgens mij gebeurt het namelijk vaak onbewust, men denkt een PB te sturen…

4 likes

Damn you! Krijg zojuist mijn ‘first flag received’ badge.

4 likes

Dat kan niet, ik heb hem niet doorgezet, vuul jong :kissing_smiling_eyes:

2 likes

:rofl: :joy: … weet ik tog jongûh! :wink:

Maar ûh, goeie vraag. Telt zo’n persoonlijk bericht - via het vlaggetje - ook als een vlag en krijgt de mod dan ook een alert? @jur, hellup!

1 like

Ik waarschuw ook via pb, maar vaak is de post heel snel dichtgevlagd.

Je kunt de delinquent ook een PB sturen toch?

Deze manier van vlaggen wordt ook in je verstuurde pb’s opgeslagen…

3 likes

Je kunt ook aan zelfbevlagging doen… :stuck_out_tongue:

2 likes

Ja dat klopt, maar dit kan ook, er zijn meerdere wegen naar Rome…
Maar goed, ik weet ook niet hoe ik hierbij kom, gewoon ‘verkeerd’ aangeleerd vrees ik…

Maar volgens mij is dit toch ook nog gewoon een PB:

Ik heb nu badge door zelfbevlagging.

4 likes

Ik ben hier onbevlagd ontvangen

2 likes

Ik heb gewoon een vlag voor me kop. :wink:

1 like

Klopt. Maar ik klik dan op de naam van betrokkene. Had dit eigenlijk nog niet gezien :joy:

1 like

Ik bekijk soms zo’n dichtgevlagd topic heel goed omdat ik wil weten wat er fout is. En dan vind ik niks. Worden verkooptopics ook wel per ongeluk dichtgevlagd? Of om te pesten?

2 likes

Ik zie (ook) zelden ‘dichtgevlagde’ verkooptopics vanwege de inhoud van het topic. Veel vaker is een te snelle up of een reactie eronder de reden en volgens mij, correct me if I’m wrong, hoeft er maar een handjevol (twee of drie ofzo) TL-3’ers een vlag te planten om een topic voor moderatie dicht te gooien.

Ongetwijfeld. Ben me er niet van bewust.

Dat zou wat zijn. Vermoed dat @jur je dan voor langere tijd op 't strafbankje plaatst.

Het zou kunnen dat iemand zijn reactie verwijdert nadat een topic is dichtgevlagd.