Wasmachine + Meistersinger Quartz

Dit horloge heeft maar 1 wijzer, maakt ze wel speciaal vind ik

2 likes

@Drebin :joy: Deze mag jij doenā€¦

2 likes
18 likes

Maak in ieder geval het horloge open en laat het drogen zodat geen verdere schade ontstaat. Daarna verder kijken. Succes!

Wat een leedvermaak hier zeg.

Ik zag nieuwe is 454 euro in Australiƫ. Beetje duur met verzenden misschien. In Italiƫ 480 (chrono). Krijg je wel een rond datumvenster:
https://www.chrono24.nl/search/index.htm?accessoryTypes=&dosearch=true&query=meistersinger+quartz+&searchexplain=1&sortorder=1&watchTypes=

Een ETA op ebay:

Een paar tientjes dus. De vraag is of Meisersinger aan onafhankelijken horlogemakers of hobbyisten levert. Ze staan iig niet op deze lijst, al is het geen garantie:
https://www.ccwatchmaker.com/restricted-brands.html

Gewoon even vragen via de AD of je een wijzerplaat en een wijzer kunt bestellen. Het omzetten is het werk niet. Ik zou hem niet naar Meistersinger opsturen.

1 like

Het is een kwestie van tijd voor je de tip krijgt om met een vriend af te stemmen net te doen of hĆ­j hem in de wasmachine heeft gedaan en het te verhalen op zijn WA-verzekering. :wink:

Op een serieus nootje: zonde en erg balenā€¦

Tuurlijk. Betaalt men ook voor, doen ze eens wat terug.
En geen Ć©Ć©n maatschappij gaat hier moeilijk over doen.

Heb je nog een bon @JSZ ?

verzekeraars van mooie spullen lezen toch zeker mee op dit geweldige forum? :roll_eyes: dus uitgaan van de eigen verzekering en een eerlijk verhaal kom je veel verder en geeft een veel beter gevoel dan dit soort constructies waardoor de premies ieder jaar omhoog gaan :expressionless:

2 likes

Ben bang dat deze als totalloss verklaart kan worden,want de repkosten overstijgen duidelijk de waarde.

Blijft fraude. Wel begrijpelijk, maar toch.

@JSZ, ik zou me in eerste instantie tot Meistersinger richten en vragen wat de mogelijkheden zijn. Wellicht levert het je naast advies goodwill korting opā€¦ :innocent:
Daarnaast, ook inboedelverzekering dekt soms de raarste dingen.

Zelf een wijzerplaat ontwerpen, laten maken. Wijzer kan ook. Heb je een uniek horloge. Veel cooler! Uurwerk kan je waarschijnlijk makkelijk vervangen. Even uitzoeken welk merk/type. Dan moet het prima te vinden zijn.

1 like

Auw

Gewoon ff je verzekering bellen. Heb een allrisk inboedel. Dus ook bij eigen schuld heb je dekking. Als er maar geen opzet in t spel is.

2 likes

Kan geen kwaad om contact met fabrikant op te nemen om advies te vragen. En eventuele mogelijkheid tot insturen voor reparatieā€¦ Of bestellen losse onderdelen. Daarnaast gaan buurten bij juwelier.

Het is het overwegen waard om te kijken of wijzerplaat nog te gebruiken isā€¦ Voor de vintage look.

ā€œWant de repkosten overstijgen duidelijk de waardeā€

Huh? Jij doet alsof dit een horloge van paar tientjes is. Het is een Meistersinger Neo q als ik het goed zie. Nieuwprijs net onder de 700 euro. Dus reparatie zou best nog wel eens uit kunnen komen.

Ik zou op laten sturen naar Meistersinger. Waarschijnlijk betekent het nieuwe wijzerplaat, wijzer en uurwerk. En arbeidsloon. Wie weet dekt de verzekering het wel.

Ik heb eens mijn zonnebril op mijn hoofd gehad terwijl ik lekker ging zwemmen in zee. Gewoon eerlijk verteld wat er gebeurde en reisverzekering vergoedde netjes de schade.

Total loss dus

2 likes

Dat is niet de waarde.
Wat is een paar jaar oude quartz Meistersinger waard op de tweedehands markt?

Bij <3 jaar houd de verzekering de aankoopwaarde aan

Dat denk ik ook. Ik denk dat ze eerder een nieuwe opsturen. Stuk goedkoper. Uurloon gaat altijd hard.

Maar ik denkt dat je voor rond de 130!wel uit moet kunnen om wijzer en wijzerplaat te laten maken. Uurwerk 30,- verwacht ik.

Met een beetje hulp van tekenaars op het forum. Moet lukken. Ik wil je best helpenā€¦

Ik heb deze zelf gemaakt. Althans de wijzer en de wijzerplaat.

3 likes