Wat denken jullie van deze Omega De Ville

Hallo allemaal,

Wat denken jullie van dit horloge?:
https://www.vintage-portfolio.com/shop/seamaster/top-omega-seamaster-automatic-de-ville-steel/

Volgens verkoper zit er een 565 of evt vergelijkbaar 55x of 56x caliber movement in.

De wijzerplaat is gerestaureerd, heeft dat nog een impact op waarde van het horloge?

En de verkoper, iemand hier ervaring of een mening over?

Vriendelijke groet

Maurits

Ik ken ze alleen met deze belettering uit de 60ties. Dit is mijn hand opwinder met 600 uurwerk. De automaten hebben dezelfde type letters volgens mij. Met toevoeging automatic. “DE VILLE”. zie je meestal in kapitalen. Persoonlijk zou ik verder kijken. Staan er heel wat op chrono24.

inderdaad;

*De opnieuw opgemaakte plaat heeft effect op de waarde.
*Dit is niet terug te zien in de prijs, lees; veel te duur.

Voor dit geld is er veel mooiers te koop. Ter referentie; een maand terug heb ik een volledige Omega Cosmic verkocht voor ongeveer de helft in top staat;

1 like

Bedankt voor de feedback, je hebt helemaal gelijk mbt hoofdletters van de Ville! Dat is idd een deal breaker.

Ik ga inderdaad verder zoeken. Ik een omega met zilveren wijzerplaat, geen numerals, 1960-1969, Seamaster de Ville. Met geen of zo min mogelijk patina.

Zie:

1 like

Graag gedaan. David heeft misschien ook nog een tip? Ik kocht de mijne NOS conditie gewoon op marktplaats! 500 euro. Was wel een mazzeltje.

1 like

Ik overweeg mijn Seamaster DeVille te verkopen. In 2016 bij W&V gekocht. Horloge is daar toen volledig serviced en verkeert in mooie staat.

@MauritsH heb je een PB gestuurd.

3 likes

Dit niets? Goed uurwerk i.c.m. een toffe uitstraling.
En de prijs vele malen lager.

Heb ondertussen een mooie omega Seamaster de Ville van Nomdeplume1 gekocht. Erg tevreden :slight_smile: