Wat dragen we vandaag deel XIX

:ok_hand::+1:

23 likes

18 likes

Fijne zondag!

26 likes

Morgen ook weer aan het werk , na 22 dagen vrij pfffff ben nu al moe :cry::cry:

21 likes

Heel mooi :ok_hand::ok_hand:

Planten water geven! Fijne zondag … :sunny:

@Reverso_Fan, nogmaals dank voor de tip! Het draaien van de kroon ging vanmorgen een stuk gemakkelijker. De duim kon deze keer helemaal meedoen. :sunglasses:

33 likes

God, de ellende :persevere: uitslapen is zoooo lekker hè.

School. Japans, dus vanaf morgen weer Mister Frans -San.

2 likes

Het was een opmerking tegen mij gemaakt over (mijn ) Mondaine. Volgens mij bedoelt Chris @Fate_Amenable_To_Change gewoon dat de Zwitsers het zo hebben gefabriceerd om anders te zijn dan anderen en authentiek te zijn. Zonder echte technische reden dus.:wink:

1 like

Inderdaad, lekker op je gemak beginnen…

1 like

Ah, thnx :+1:

Ik kijk op oude veelal buitenlandse stations graag naar de perronklokken.
Daar gaat iets van uit.
Zo laat is het en niet anders, ja dat spreekt tot mijn verbeelding.
Maar goed, alles zal digitaal worden, best jammer vind ik.

3 likes

Vandaag een rustige vrije dag eindelijk, dus een van mijn mooie wat kwetsbaardere horloges aan de pols. :slightly_smiling_face:

Fijne zondag gewenst!:+1::wink:

32 likes

30 likes

Inderdaad; voor mij geldt zeker hetzelfde. :+1::slightly_smiling_face:

1 like

Vanmiddag m’n NA…

22 likes

14 likes

Nou, die stationsklokken van mondaine zouden in 58 seconden rondgaan, om dan de secondenwijzer twee seconden te pauzeren terwijl de minutenwijzer een tik verder ging. Dat ging in één keer, iedere minuut, dus echt een dead-minute beweging.

Aangezien Mondaine later horloges zijn gaan maken, hebben ze de quartz uurwerken zo aangepast (althans, sommige) dat ze een stationsklok nabootsen. Waarom stationsklokken zo deden is me een raadsel, misschien is er voor grote wijzers veel koppel nodig, en had het daar iets mee te maken.

Hier zie je een filmpje van wat ik bedoel:

Dat spreek ik niet. :slight_smile: Ik ben dan ook geen vier meer.

Dat dus. Om hun heritage te demonstreren. :slight_smile: Ik vind het een fascinerend uurwerkje.

Geef je Japans op een school, of geef je wat anders op een Japanse school? Want Mand, Mastah Frans-San. :slight_smile:

2 likes

Sportschool wisseltje! Ton sur ton

10 likes

Vandaag deze eens op een dikke blauwe band!

22 likes

Je gebruikt al heel veel woorden en dan ook nog op de verkeerde plek. Dit topic is voor veel foto’s en weinig woorden :wink: :kissing_heart:

3 likes

Eh, een Airman? Hoe is die kwetsbaar dan?

Het werd me gevraagd, en je kunt dooooooorrrrrrr scrollen. Maarreh, moeten we binnnenkort eens een kopje kofiie doen om eens te bespreken hoe we je sneller kunnen leren lezen? Want dan lijken het er een stuk minder, wat ik je brom. :slight_smile: :wink:

3 likes