Doorrijden tot aan de stopstreep mevrouw😅
Vandaag de HMT Chirag nadat ik hem opgeduikeld heb voor het “heb je een kleintje” topic. (Heb jij een kleintje?)
Ooit jaren terug voor een paar euro gekocht op ebay. Niet al te beste staat, maar prima om met het motorrijden om te doen. Intussen lag het horloge al weer een hele tijd in het kistje. Het horloge was van binnen erg vies, veel rommel op de wijzers en wijzerplaat, glas met krassen aan de buiten en binnenkant.
Vandaag eens de moeite genomen om het horloge wat op te schonen. Glas er uit en met polywatch polijsten tot de krassen er uit waren. Bandje eens goed op maat gemaakt. Wijzers en wijzerplaat schoonmaken. Kast in de ultrasoon reiniger. Zo goed als mogelijk afregelen op de timegrapher. De amplitude is nog erg laag en tussen de verschillende posities zit ongever 40 seconden, maar vele malen beter dan de 3 minuten per dag die het horloge achter liep en de beat error van 4-5ms.
Het is een vreselijk goedkoop ding, de tapering op de kast is ook afgedraait gezien een chirag er normaal heel anders uit ziet. Toch vind ik het een erg leuk klokje, en na wat aandacht zie je er niet meer aan af hoe goedkoop het ding eigenlijk is.
Alleen op vakantie en dan ook nog op zondag!
Heel goed eerlijk gezegd. Hij loopt wel de nodige krassen op in korte tijd, maar dat had ik ingecalculeerd. Het horloge draagt erg comfortabel en licht, en kan daarnaast een tik en een spat water goed aan. Ideaal klokje om dagelijks te dragen en dus ook op vakantie.
Is de band van dit horloge zo comfortabel dat niemand een jubilee of oyster er op knalt?
Just saying.
Ik wilde op chique vandaag maar kon het niet laten om deze toch nog een dagje mee te nemen om de pols. Heerlijk en mooi horloge is het toch.
Fijne zondag alle.
Mooi, maar wat in het plaatje ontbreekt is een mooie vulpen.
Hoi Matthias, je bent toch een Belg. Nooit vlug eten heb ik van mijn Belgische vrienden geleerd!
Ah Harry inderdaad, de nodige gangen en drank moeten smakelijk verorbert kunnen worden