Ja heel mooi, stuur je deze morgen even mijn kant op!
Ja koop nog een Seiko!
Ik had graag een krasvrij Hardlex-glaasje gedragen. Na een half uur boenen met achtereenvolgens Cif en Cape Cod heb ik besloten dat de overgebleven krasjes voortaan patina en karakter heten.
Op het forum zwerven enkele mooie witte Connie’s Pie Pan rond (volgens mij onder andere @Davidf40 en @bauhaus). Zoiets in het zwart lijkt mij wel wat (Maar dan wel een echte en geen redial)
Je laat gelijk zien hoe riskant zwarte platen zijn want je kiest een redial uit
Was ik al bang voor. Een plaat zonder patina, krijg ik gelijk het Gevoel van ‘nep’ bij…
Klopt ja, ik heb er eentje met witte plaat.
Helemaal weg van to be honest, zó gaaf die wijzerplaat.
Zeker i.c.m. de dogleg-lugs en crosshair dial, maar dat is wel smaak gebonden heb ik gemerkt. Niet iedereen waardeert die lugs evenveel als ik.
Daarnaast vind ik eentje zonder datum iets cleaner ogen.
En ja, wat @Mafkees zegt, het is een totaal mijnenveld.
Dus koop vertrouwd. Op Omegaforums komen er regelmatig voorbij.
Die je nu hebt is echt schitterend
Zal eens kijken. Ook geen idee wat de huidige prijzen zijn
In zwart zijn ze ook gaaf! Nog nooit in het echt gezien. Dit is echter een redial (risico op een redial bij zwarte platen is nog hoger, dat geldt voor alle vintage omega’s). Te zien (onder andere) aan de te hoge “swiss made” en de niet zo scherpe pie pan rand, lume dots op verkeerde plek en font niet juist. Ook doorstaat hij de MOY test niet (google maar eens). Dat laatste is vaak een makkelijke om te zien.
De mijne, met zilveren plaat en dog leg lugs, voor mij het mooiste horloge ooit gemaakt:
Erg mooi maar helaas wat klein voor mijn pols😕
Ik word zo boos als ik dit zie
Wat dan?
Waar wordt je dan zo boos van?
Back to your roots? Long lost love? F*ck Rollies en Jubilees!
Momenteel ben ik uitermate tevreden met m’n Sarb035 en zou dit als enige horloge de rest van m’n leven best willen blijven dragen. Maar mocht ik in de toekomst wat meer geld om handen hebben en dit aan een horloge wil besteden, is een Breitling Navitimer in 41 mm het eerste wat ik wil hebben. Een vintage 806 of een nieuwere A23322 weet ik nog niet, maar ik word erg geil blij van een Navitimer, zelfs terwijl ik niets met chronograven heb.