Wat heb ik nu voor een merk, is 't goed ?

…en we willen graag denken dat het ding Zwitsers is…

1 like

Dat misschien niet, maar een fictieve Duitse horlogemaker verzinnen, er een merk en verhaal omheen bedenken, en dat nepmerk vervolgens op goedkope Chinese horloges plakken is dat misschien wel.

3 likes

Vind het weinig verschil met een verdwenen merknaam herintroduceren eigenlijk.

1 like

Is het een horloge en geeft het de tijd aan? Dan is het al snel prima toch?
Wil je indruk maken op dit forum? Dan wordt het een iets lastiger verhaal vrees ik (wat niet per definitie inhoudt dat het horloge slecht is)…

1 like

Nou … ik zie wel degelijk een wereld van verschil.

1 like

Dit “merk” bestaat al eventjes. Vraag: kennen jullie Carl von Zeyten, duitse horloge merk uit het Zwarte woud

Ze komen anders wél uit het Zwarte Woud! :sunglasses:

1 like

Ik zag “Juwelier Steiner” staan.
Dit is blijkbaar de collega uit Oostenrijk, niet uit Maastricht……… :grinning:

3 likes

Heb ff gegoogled op Steiner en jewellery Er zitten heel veel Steiners in de juwelenhandel wereldwijd :slight_smile:

@Gerard1970,

Natuurlijk, want Steiners zijn vaak ook diamantairs, die ‘Steine’ bewerken, wat een diamant dan ook is :
een (Edel)stein.
.

1 like

Bedankt allemaal voor jullie input, nu weet ik, dat ik niét hoef te sparen voor een ‘germasian’ horloge …
wél erg jammer, want ze zijn, vind ik i.i.g., zeer fraai te noemen, deze Carl von Zeyten uurwerken.

1 like

Als je m mooi vindt, kopen.
Wat maakt andermans mening je uit.
Een horloge draag je voor jezelf.

4 likes

Uh…ja zo werkt het inderdaad.

2 likes

Plakmerk. Zoals louis ernshaw, vele kickstarter horloges. In Hong Kong wordt het als duitse horloge verkocht. De naam klinkt duits maar de rest is zeker niet duits.

Vind je het mooi? Kopen
Wil je Duitse horloge? Kijk verder

Ik moet me zo inhouden, maar ik zie dat @SybrenAnne 'm al plaatste.

Kijk, dat het Chinees is, da’s prima. Maar ik zou een Seagull 1963 niet snel afdoen als shitter. Zo praat ik niet eens over modemerken.

Best een geinig ding. Ze hebben voor overige horloges geen goede ontwerp-afdeling, en het is goedkoop spul, maar het zal vast doen wat er op het pak staat.

Ik blijf er bij dat jij sinds je Seiko tijd veranderd bent. Niet ten goede.

4 likes

Hmm dan kan ik 80% van mijn vintage horloges in de prullenbak gooien.:scream:

1 like

Ja

Jouw verzameling is wèl vaak Zwitsers !

1 like

Haha, erg grappig gevonden Hans :slight_smile: Maar er klopt natuurlijk helemaal niets van je verhaal:

Steiner. Herkunft: [1] Wohnstättenname für jemanden, der an einem auffälligen Felsen wohnt (von mittelhochdeutsch stein → gmh „Stein, Fels“); auch Herkunftsname zum weit verbreiteten Ortsnamen Stein.[1]

1 like

Kijk hier even naar alle (verdwenen) merken en logo’s en vraag je af wat het verschil is met een willekeurige andere merknaam. :wink:

http://mikrolisk.de/