Wat het horlogeforum mij heeft gebracht

Super leuk om te lezen, bedankt!

Mooi verhaal. Echt klasse dat je zelf je horloge een beurt heb kunnen geven!

Mooi verhaal bedankt voor het delen .

Ik neem mijn petje af!

Met plezier het verhaal gelezen!
Het forum heeft je dus heel wat gebracht.

Mooi verhaal, en mooi horloge.

1 like

Super gedaan man!

1 like

Leuk verhaal!:ok_hand: Ik heb het met plezier gelezen.

1 like

Mooi verhaal!

Bij Patek gaat men er prat op dat je je horloge slechts bewaart voor de volgende generatie, maar blijkbaar geldt hetzelfde voor een eenvoudig 5-je.

1 like

Top werk! Klokje is weer als nieuw

1 like

En bij de Patek loopt je het risico dat het horloge verkocht wordt om een iPhone en iWatch te bekostigen en past avondjes stappen :smile:

Erg leuk verhaal! Ik hou van dit soort posts :slight_smile:

Wow Ik ben nieuw hier en dit is het eerste verhaal dat ik op het forum lees. En het doet me iets!
Hoop hier ook wat te kunnen leren en later bij te dragen
Groet Hub

3 likes

Dag Hub,
Welkom op het forum!
Leuk om te lezen dat mijn verhaal iets van mijn enthousiasme heeft kunnen overbrengen. Er zijn op het forum nog meer mooie verhalen en verslagen te lezen, veel lees plezier!
Groeten Ronald

1 like

Dank je wel. Dat zal vast lukken.

Goed verhaal man!
Geeft me inspiratie om mijn eerste mechanische horloge, gekocht op mijn 40e verjaardag eens onder handen te laten nemen. En dat verdient het ook wel al zal het prijzig worden. Is een Fortis met lemania uurwerk en verkleurde wijzers en plaat. Duur grapje maar door je verhaal ga ik er maar eens voor.
Thanks!

1 like

Goed verhaal! Ziet er weer top uit!

1 like

Geweldige reportage! Wow, wat een plezier van onze prachtige hobby! Dank!

1 like

Wow, wat een mooi verhaal en een top project met geweldig resultaat!

1 like

Heel herkenbaar dit verhaal… bij mij begon het ook met het servicen van een mechanisch uurwerkje… maar… daar hield het niet bij op… 'k heb een CNC Freesbank, en een CNC draaibank in de schuur staan, en 2 speciale werkbanken in mijn “Atelier”, een PC met professionele CAD software, en genoeg geduld om mezelf het vak eigen te maken…

en dat heeft geresulteerd in het opstarten van mijn eigen bedrijf… intussen heb ik zo’n 150 Horlogekasten gemaakt, en zo ongeveer 80 stuks daarvan zijn ook door mij voorzien van een wijzerplaat en een uurwerk, en hebben derhalve mijn Atelier verlaten als compleet horloge…

't grootste project was daarmee ook zo’n beetje het mooiste… de P1lot One

Wat een Gaaf project was dat… en dat bleek de “opmaat” te zijn voor een nog veel ambitieuzer project…

het maken van de Kasten voor de Pellikaan Diving Dutchman… de eerste duiker uit mijn Atelier… ik had nog nooit een horloge met een duik-ring gemaakt… dus dat moest ik ter plekke uitvogelen…

tel daarbij 11 werkbanken tot nu toe… en je weet wat het mij gebracht heeft…
Veel kennis heb ik hier opgedaan, en veel kennis probeer ik hier weer te delen voor anderen…

5 likes