Wat is dit voor horloge?

Achterkant goud

1 like

Ze is al jaren dood… :confused::flushed: Mijn vrouw wilde dit horloge al een geruime tijd hebben. Haar moeder had dit gekregen van een van eigenaars van dit merk. Althans dat zij mijn vader. Ze had dit gekregen op een uitje naar Zwitserland. Maar dat is zo’n zestig jaar geleden toen zij nog een jong meisje was. Althans of de cijfers en details kloppen weet ik niet. Moeders leeft niet meer en vader kan zich vergissen.

2 likes

Check de sluiting voor de merkjes

Net gedaan. Staat 750, met logo erop. Dat betekent toch dat die 18k is?

2 likes

Ja

1 like

Gefeliciteerd, een juweel dus :grinning:

1 like

Mooi hoor, morgen een geschikte dag om te dragen :christmas_tree:
Mevrouw Harpoen heeft een vergelijkbare Zenith met een facet geslepen rand, gaat met Kerst aan haar pols :ok_hand:

Wat @Blain zegt: piepklein, vergrootglas gepakt om het merk te kunnen lezen :grin:

2 likes

De “bezel” ziet er wel gaaf uit, is dat in het glas geslepen?
Wat is de diameter eigenlijk, ziet er echt klein uit

1 like

Komt geloof ik door hetgeen onder het glas afspeelt.

Mijn moeder had een horloge dat hier sprekend op leek.
Nadat zij echter een poos thuiszorg nodig heeft gehad bleek achteraf o.a. een hoop sieraden te zijn verdwenen, waaronder dat horloge :flushed::angry::face_with_symbols_over_mouth:

Raar eigenlijk hé, mijn oma had vroeger een omega die ook zo klein was en inderdaad niet af te lezen :roll_eyes:

Dit horloge is een beetje kort. Weten jullie of het mogelijk is om dit op een of andere manier te verlengen?

Ja bij een goede goudsmid brengen om te verlengen.
Gaat helaas niet onzichtbaar bij dit soort banden.
Als het niet teveel is kan die eventueel ook de eindtrap van de sluiting verlengen.

Je zou misschien ook een extender kunnen kopen en die ertussen zetten:

1 like

Aan zoiets zat ik te denken! :+1:t2::+1:t2::+1:t2:

1 like

Een goedkope oplossing!!

1 like

Precies, en je tast de originaliteit van het horloge niet aan. :sunglasses:

Die zal zo’n 15 mm zijn.

Er zijn facetten in het glas geslepen.

Laatst is hier een Omega voorbij gekomen met zo’n soort glas.

Dat was nogal “en vogue” in de jaren zestig.

Voor 1963 de heer Chopard, daarna de familie Scheufele die nog steeds de eigenaar is