Wat is een goed horloge voor een relatieve beginneling.

Of: https://www.pellikaantiming.nl/flying-dutchman-ll-zwart en nog wat anders leuks erbij. Of de GS en deze Pellikaan :sunglasses: lijkt me echt te gek onder een pak! Maar weet ik er nou van, ik loop nooit in pak :yum:

Tag Heuer Carrera Calibre 5

6 likes

Tudor Blackbay dan (even op de site kijken, ze noemen van alles BB). Heb je de keuze tussen 36, 39 en 41mm. Ook kan je voor de de blauwe plaat kiezen!
Succes met de keuze!

1 like

Nog een optie van Tudor vergeten,
De Heritage Ranger in 41mm

1 like

Ook mijn eerste gedachte was: Omega Speedmaster (moonwatch uiteraard)

  • geen duiker
  • mooi te dragen op staal of leer (ik zou adviseren voor de waardevastheid een stalen te kopen en op termijn een leren band erbij kopen)
  • klassieker
  • waardevastheid zit wel redelijk snor

Op Chrono24 zag ik de onderstaande (ligt boven budget, maar ach deze hobby loopt al snel uit de hand en afdingen kan hoogstwaarschijnlijk nog wel)

1 like

This topic is temporarily closed for 24 hours due to a large number of community flags.

Voor 2a3 k zou ik gaan voor 2 a 3 horloges in plaats van 1 horloge.
Ik zou gaan voor een dresser: bijvoorbeeld een Junghans of Omega (Vintage kun je dit wel vinden tussen de 500-1500).
En een sport horloge voor dagelijks gebruik bijvoorbeeld:Seiko, Glycine, etc.

Oris. Nieuw rond de 2000, 2e hands rond de 1000.

Sportief, maar ook weer niet een echte duiker :


Elke dag in pak :

image

10 dagen gang reserve…vind die maar eens voor dat geld :


Caliber 111 t/m 115 :ok_hand:t5:

4 likes

Ik denk dat een Tudor Black Bay of een Omega SMPc wel alle vinkjes af kan strepen van je wensenlijst :wink:

Heb je dat lijstje wel gelezen dan? Want dat was punt 1 :see_no_evil:

1 like

En Pieter… zit er wat tussen of is het alleen maar moeilijker geworden?

Speedy. :white_check_mark:

3 likes

Goedemorgen zeg, lees zo over het woordje ‘niet’ heen. Excuus, ik ga wel even een bakkie koffie halen…

1 like

De voorgestelde Sinn UTC + een Seiko presage of baby snowflake voor als je behoefte hebt aan iets blinkend.

1 like

Omega railmaster

6 likes

Grand Seiko quartz.

4 likes

Goedemiddag allemaal!

Bedankt allen voor jullie input; ik denk dat voor mij de keus is gevallen voor de Omega Moonwatch. Wat zou een goede plek zijn om deze klok tweedehands aan te schaffen? Ik hecht zelf totaal geen waarde aan doos of papieren dus ik was van plan deze “watch only” te kopen. Mijn voorkeur gaat uit naar een mint model zonder box of papers, waar zou ik deze handig tweedehands kunnen kopen en hoeveel zou ik daaraan kwijt zijn?

Ontzettend vriendelijke groet,

Piet

3 likes

Er staat een hele nette speedmaster bij @Crownguard
Klik

En er staan er ook regelmatig hier te koop op het forum.

2 likes

Een exemplaar zonder box & papers moet wel te doen zijn onder de 3k lijkt me. Doorverkopen (ooit, later) wordt dan wel lastiger

1 like