Wat is een goed horloge voor een relatieve beginneling.

Speedy. :white_check_mark:

3 likes

Goedemorgen zeg, lees zo over het woordje ‘niet’ heen. Excuus, ik ga wel even een bakkie koffie halen…

1 like

De voorgestelde Sinn UTC + een Seiko presage of baby snowflake voor als je behoefte hebt aan iets blinkend.

1 like

Omega railmaster

6 likes

Grand Seiko quartz.

4 likes

Goedemiddag allemaal!

Bedankt allen voor jullie input; ik denk dat voor mij de keus is gevallen voor de Omega Moonwatch. Wat zou een goede plek zijn om deze klok tweedehands aan te schaffen? Ik hecht zelf totaal geen waarde aan doos of papieren dus ik was van plan deze “watch only” te kopen. Mijn voorkeur gaat uit naar een mint model zonder box of papers, waar zou ik deze handig tweedehands kunnen kopen en hoeveel zou ik daaraan kwijt zijn?

Ontzettend vriendelijke groet,

Piet

3 likes

Er staat een hele nette speedmaster bij @Crownguard
Klik

En er staan er ook regelmatig hier te koop op het forum.

2 likes

Een exemplaar zonder box & papers moet wel te doen zijn onder de 3k lijkt me. Doorverkopen (ooit, later) wordt dan wel lastiger

1 like

Nee nee dat zie je verkeerd. Het wordt juist makkelijker. :wink:

3 likes

Nou ja, je moet je alleen afvragen of een vintage horloge met papieren en box voor jou echt een grote meerwaarde heeft en je bereid bent er (heel veel) meer voor te betalen. Aantoonbaar (recent) onderhoud door een gerenommeerde horlogemaker vind ik dan weer een ander verhaal.

1 like

Hah ja voor Jasper komt dat ook wel errug lekker uit natuurlijk :smile:

1 like

Ik zou voor een Sinn gaan

Aan wat voor sinn zou je dan denken?

Kan onder pak en sportief, schrijft in absolute zin bijna niets af dus ideaal

911056-Casio_retro_LA680WEGA_1BER_horloge

Zoals @anon50762135 zegt: gewoon ff doorsparen en deze halen

1 like

En dan dragen met de zichtbodem naar boven.

Sinn EZM is een fraai robuust horloge. Bijv Ezm 5 GMT.
Pre owned in jouw prijsbereik.

1 like


1 like

Blue Hole Seiko

1 like

Nou kijk, doos & papieren doen mij niet zo heel veel want doos & papieren zijn geen garantie voor echtheid en je bent goedkoper uit. Ik was van plan een omega motm te kopen (zo een van rond de laatste tien jaar) welke plek zou het meest geschikt zijn?

Groetjes

Piet

Altijd raak een saxonia