Wat is een reële prijs voor een Nomos Tangente van 9 jaar oud?

Hallo iedereen.

Ik sta op het punt een Tangente te kopen, 35mm uit 2007. En hoewel ik weet dat ze niet veel afschrijven heb ik hulp nodig

Ik zou dan 3e eigenaar worden. Ik denk dat de prijs wat gevraagd word te hoog is

-Prijs is momenteel €900
-Horloge is door hem ongeveer 5 jaar geleden gekocht voor ca €750, advertentie waar het om gaat staat er ook nog.

  • Heeft in ieder geval in die jaren dat de huidige eigenaar hem heeft geen service beurt gehad, wat er bij de eerste eigenaar gebeurd is weet diegene niet, echter de 3-5 jaren termijn is voorbij en met alle respect het is geen seiko 5 waar je voor paar tientjes klaar bent of voor €100 compleet nieuw uurwerk erin laat zetten.

Aangezien het Manufactuur is ( Of zoals jullie willen flink aangepaste Pesseux 7001) kan dit alleen door Nomos gedaan worden? Of kan dit bij meerdere horloge makers? En zo ja bij wie? Ik hoor hier af en toe wel namen voorbij komen maar goed ik weet niet of hun ook ervaring hebben met zoiets?

Dus ja wat is reëel?

En denk ik wel reel? Bedoel hij vraagt nu ca €150 meer dan wat het het toen gekost heeft en het horloge is weer 5 jaar ouder zonder service ( Full service aan het Alpha uurwerk kost momenteel €190 bij nomos) Dus ouder horloge zou het sowieso al goedkoper moeten zijn dan wat hij toen betaals heeft toch? Of is het Nomos is duurder geworden dus vraag ik ook meer?

En ja ik weet dat Nomossen niet veel afschrijven en ook in Nederland niet veel te koop worden aangeboden 2e hands. Maar volgens mij was het toen der tijd zo dat Nomos nog niet zo duur was… Of zeggen jullie niet doen als hij aan de €900 blijft vasthouden?

Snap je redenering maar aankoop van een horloge is helaas niet helemaal rationeel
De verkoper wil geld (vaak voor nieuwe aanschaf) de aankoper wil een horloge
De verkoper is dus altid in het voordeel
Verwijzing naar oude prijsstelling is irrelevant dat weten we hier inmiddles allemaal
Als er nu een korte periode tussen aankoop/verkoop zat zou het kunnen meespelem
Het is duidelijk dat ver verkoper geen “snelle deal” wil maken
Hij heeft een voordeel van de huidige vraag/aanbod werking
Denk dat je de gegeven argumentatie moet voorleggen aan de verkoper
Wellicht is hij gevoelig voor je argumenten als je deze nog niet gedeeld hebt
Dus Euro 900 wel/niet betalen is met name afhankelijk van hoe graag je de Nomos wil

Gevoelsmatig kan ik me voorstellen dat je liever minder dan meer betaald dan het bedrag waar de huidige verkoper het horloge voor heeft kunnen kopen. Echter, waar het om gaat is, kun je een dergelijk horloge voor een lager bedrag krijgen dan de € 900 die er nu voor gevraagd wordt. Kijk eens op ‘chrono24’ of het horloge daar voor lager wordt aangeboden.
Niet te krijgen wordt altijd duurder (niet dat dat hier het geval hoeft te zijn).

Met vriendelijke groet,
Inca

1 like

Ik snap jullie beredeneringen.

Mij gaat het er meer om dat het horloge al zeker 5 jaar geen servicebeurt meer gehad heeft.

Dus moet die vrij snel naar nomos a €190 of kan het ook naar een horlogemaker omdat het een aangepaste pesseux 7001 is?

Servicebeurt van Nomos versterkt je restwaarde als je hem weer wilt flipperen
Dat zou mijn keuze zijn in ieder geval
Met name ook omdat de goede horlogemakers tegenwoordig een vergelijkabre wachttijd hebben
Mooie is daarnaast dat veel merken tegenwoordig vasteprijzen hebben
My 2Cents… Mooie klok trouwens :wink:

Ligt er ook een beetje aan: heeft ie een zichtbodem of niet…

:wink:

Prijs is okay-ish, maar koopjes vind je zelden meer tegenwoordig.
Volgens mij is ie al wel een tijdje aan het leuren met het horloge, dus een beetje eraf en jullie zijn beide blij.

Onderhoud om de 5 jaar… kan.

Merk nu dat mijn TH uit 2004, laatste service 2006 nog net in de garantie nu service nodig heeft, na 10 jaar dus.
Als de horloges niet continue om de pols zitten, en de gebruikte olien beetje redelijk kan dat best even volhouden denk ik.

Kijk inderdaad eens op chrono24 ter vergelijk. Dat zijn wel voornamelijk handelarenprijzen.

Met het feit dat het horloge tenminste vijf jaar geen beurt heeft gehad zou ik wel rekening houden bij de prijs die ik wil betalen.

Verder speelt mee:

  • algehele staat (krassen, deuken)
  • aanwezigheid van doos en papieren
  • bij de Tangente maakt wel/geen zichtbodem ook uit

Staat is van wat ik kan zien netjes. Heb nog even nagevraagd of doos en papieren erbij zitten. Met zichtbodem ( Kan iemand mij uitleggen waarom een zichtbodem ’ stom stukje glas’ een meerprijs heeft van +€200? Huidige Tangente 35 mm nieuw tov staal)

Krijg als beredenatie dat een ijsje ook 30% duurder geworden is, zijn huis twee keer zo duur is geworden.

Hij hoeft niet te verkopen zegt ie.

Ik denk niet dat ik uberhaupt iets van die prijs af ga krijgen… Nog even afwachten

Heeft glasbodem :slight_smile:

Moet natuurlijk wel voldoende waterdicht zijn bijvoorbeeld ondanks de 3 atm van de Tangente.

Uiteindelijk vind ik 'm aan de prijs zonder servicehistorie en voor een particuliere verkoop.

Is wel inclusief verzending en alle papieren erbij… Dus ja het jeukt wel… En is niet heel veel vergeleken met chrono24, echter t ding is 9 jaar oud. Risicotje?

Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.

Dan kom je qua korting op die 900 Euro ergens halverwege uit, vermoed ik :wink: Ergo, 100 euro korting en 100 euro bijlappen voor een service en je hebt een horloge in topconditie en bovendien er weer jaren plezier van :relaxed:

Ik kijk heel snel zonder veel doorklikken op chrono24, watchrecon en uhrforum en ik zie daar nog wel een aanbod met een behoorlijke spreiding in de prijzen. Ik zou daar ook kijken en wat de tijd nemen, dan kun je vast een betere deal krijgen.
chrono24: Een Duitser, “sehr gepflegter Erhaltung”, €675, maar bouwjaar 1996. Als hij echt netjes is, en je gooit er een beurt tegenaan dan is dat niet verkeerd.
Uhrforum, maar reeds verkocht, ter prijsindicatie: 2014 Tangente, laatste prijs 1099.- en verkocht. (dan weet je niet de uiteindelijke transactieprijs mind you)
En Uhrforum, Kaufdatum: 05.04.2016 bei einem deutschen Konzi, €1249, en verkocht.

Je hebt natuurlijk een specifieke maatvoering/datum/power reserve/kleurstelling versies en hoe specifieker je wensen hoe dunner de spoeling.

Ik zou ook nog even in overweging nemen of je deze Tangente wilt, die uit de tijd stamt voordat Nomos zijn horloges van manufactuurkalibers ging voorzien (gemodificeerde Peseux 7001 werd in dit geval vervangen door Nomos α).
Komt het horloge trouwens echt uit 2007? Volgens Nomos zijn ze al vanaf april 2005 eigen kalibers gaan inbouwen. De toevoeging ‘S/A’ achter ‘Glashütte’ verdween toen van de wijzerplaten.

Het is hem NIET geworden.

Ik deed een bod van €870. €30 lager dan vraag prijs (Waarvan ik weet dat het horloge binnenkort full service wat mij bijna €200 zou kosten als dat door Nomos gedaan zou moeten worden…

Echt ongelofelijk dit. Krijg je als reactie bedankt maar ik hou hem liever zelf. Ik vraag me af of hij het echt wel wil verkopen dan.

Afgezien hiervan geeft hij aan dat de service interval van 3-5 jaar beetje marketing ding is, hij heeft horloges zegt hij die 15 jaar zonder service prima lopen. Wat hij nog meer heeft geen idee. En dat je dat met een Seiko 5 doet met alle respect, soit. Maar met duurdere horloges? Hij denkt vanuit het principe zolang de het horloge de tijd goed bijhoud, waarom weg brengen? Is het eigenlijk waar wat hij zegt. Ik twijfel daar heel erg over omdat de schade van bewegende onderdelen dan toch meer kan kosten dan het x bedrag per merk aan service kosten?

@Hieronimus Die van €1249 had ik bijna gehad, ware het niet dat ik toen met beetje moeilijk werk shifts zat en ik een dag mijn mail niet heb kunnen checken waardoor ik net te laat was… Jammer.

Denk niet dat als ik een juwelier binnenstap en ik zeg ik wil die nieuw hebben voor dat geld dat m dat gaat worden.

Stuur hem even deze link door :grin:


Gewoon rustig verder zoeken kom je vanzelf wel weer iets tegen.
Maar aan de andere kant als je het horloge echt graag wilt hebben zou voor mij die 3 tientjes geen dealbreaker zijn.

Wil hij hem wel echt verkopen dan? Maar ook wil je hem wel echt kopen dan? 30 euro op 900 euro lijkt mij ook een soort principe ding.