Wat is het verschil tussen Kinetic en Kinetic Direct Drive

wat is het verschil tussen Kinetic en Kinetic Direct Drive
? mijn Kinetic gaat ook niet in een slaap stand is dat het verschil?

Hier wordt het uitgelegd.
[video]http://www.youtube.com/watch?v=HsjgBkBRSQA[/video]

Leuk filmpje, thanks! Heeft de velatura ook een ‘slaapstand’?

leeuwentemmer Schreef:

Leuk filmpje, thanks! Heeft de velatura ook een
’slaapstand’?

Ik heb geen idee wat daarmee wordt bedoeld.

Hehe ik ook niet dus dacht dat ik iets had gemist in de specs…

he duidelijker kan niet bedankt ps die slaap stand zit op zo een seiko premier
dat die na een bepaalde tijd alls stil zet en als je het horloge weer gebruikt zet hij alles weer goed

De slaapstand is de auto relay functie. Hiermee gaat het horloge na een bepaalde tijd niet gedragen te hebben (dacht 2 dagen) stil staan. Als je het horloge dan weer oppakt gaat het weer naar de juiste tijd.

De Velatura heeft juist een uitzonderlijk hoge gangreserve van een maand.

Beste Wilco,
Er zijn modellen van Seiko die voorzien zijn van het Kaliber 7D48. Deze gaan na plm. 24 uur in de Power Safe functie en kunnen de opgeslagkapaciteit ongeveer 4 jaar vasthouden. De wijzers gaan dan stilstaan. Heel fraai stukje techniek. Indien na 3 dagen het horloge weer wordt gebuikt gaat het automatisch naar het tijdstip dat op dat moment geldt. Ook na 2 jaar. Datum blijft gewoon doorgaan.
Kinetic heeft een maximale opslagkapaciteit van ongeveer 6 maanden Kaliber 7L22.
Deze stopt na 6 maanden en gaat pas weer lopen als het weer wordt gedragen.
Kinetic Direct Drive heeft een opslagkapaciteit van ongeveer 1 maand en kan zelf worden opgewonden tot wederom 1 maand of natuurlijk gewoon het horloge dragen. Kaliber 6R20.
Ik denk dat de website van www.seiko.nl onder het hoofdstuk kaliber downloaden een heleboel duidelijk maakt.
Groet,
Jan
Jan

zo een premier seiko 180 dagen mijn duiker ook alleen deze gaat niet in een slaapstand

cmejewellery Schreef:

De slaapstand is de auto relay functie. Hiermee
gaat het horloge na een bepaalde tijd niet
gedragen te hebben (dacht 2 dagen) stil staan. Als
je het horloge dan weer oppakt gaat het weer naar
de juiste tijd.

De Velatura heeft juist een uitzonderlijk hoge
gangreserve van een maand.

Niet zo uitzonderlijk dus die maand, sorry…

oke ik zal eens op seiko gaan kijken ik ben ook wel erg blij met het klokje
en fijn dat ik hem een tijdje kan laten liggen

maar zag een en hoorde van alles over direct drive dus wou er wat meert van weten

he cmejewellery een maand is toch altijd langer als een automaat :slight_smile:

Jan, duidelijke uiteenzetting echter neem je hierbij aan dat gangreserve en opslagcapaciteit hetzelfde is? Volgens je verhaal zou een normale kinetic daarmee een gangreserve van 6 maanden hebben ten opzichte van de kinetic direct drive die 1 maand gangreserve heeft. Of bedoel je dat de tijd bij de normale kinetic nog maximaal 6 maanden ‘onzichtbaar’ doorloopt en heeft de direct drive uberhaupt die ‘rust’ functie niet en is daarmee de gangreserve ook meteen de maximale periode dat datum en tijd wordt bijgehouden?

Beste leeuwentemmer,
Ik heb inderdaad 2 verschillende termen gebruikt. Het beste is gangreserve zoals dat ook bij Citizen’s Eco-Drive. Dank voor je vraag.
Groet,
Jan

Even dit necro-topic omhoog knallen, voor deze geweldige quote (tevens antwoord op de vraag…)

[quote]Zoals bij alle Kinetic kalibers, genereert de drager van een Kinetic Direct Drive horloge energie door beweging van de arm of pols. Met Kinetic Direct Drive kan de drager het horloge echter ook van energie voorzien door de kroon te draaien en het horloge zo op te laden.

Kinetic Direct Drive laat niet alleen de gangreserve zien, maar ook doe hoeveelheid energie die de drager opwekt wanneer hij het horloge met de hand ‘opwindt’. Kinetic Direct Drive creëert een directe interactie tussen de drager en het horloge. Uit onderzoek is gebleken dat door er door deze bijzondere technologie daadwerkelijk een emotionele band ontstaat tussen drager en horloge.[/quote]

:joy:

[quote=“Hanz_L, post:14, topic:8581, full:true”]
Kinetic Direct Drive creëert een directe interactie tussen de drager en het horloge. Uit onderzoek is gebleken dat door er door deze bijzondere technologie daadwerkelijk een emotionele band ontstaat tussen drager en horloge.[/quote]

Aangezien uit veel advertenties blijkt dat het bij horloges om emoties gaat, verbaast me dit niet. Net zo als ik me heb aangeleerd, om me niet meer te verbazen, dat er mensen geïnteresseerd zijn in wat bekendheden dragen :wink: