Wat is jouw droomcollectie?!

Heb aantal jaren geleden een keer bandje vernieuwd

Ik begrijp het. De mijne had ik zelf gekocht, dus die kon ik ook weer makkelijk laten verdwijnen. Hoewel mijn vriendin er moeite mee had, die vindt ze wel super mooi. Hoezo kun je er niet meer aan wennen?

1 like

Leer, en te netjes: ik wil staal en meer horloge om de pols. Ik heb er 3 gehad (met een hele rits bandjes) en alleen deze nog over.
Als ik hem nog weleens om doen, krijg ik een heel kriebelig gevoel van zo een leer smal bandje :persevere:

Heb je een foto van je collectie van nu? Ben wel benieuwd :stuck_out_tongue_winking_eye:

Alleen wat ik ergens hierboven al postte :
image
Aquis, MM200, SKX007, Amphibia Dude .
Plus dus de Fromanteel, en een of ander Decathlon dingetje van 3 knaken voor mudraces (en basecamp Everest, dat blijft grappig :grin: ). De rest is allang de deur uit (niet echt spannend allemaal hoor, al zou ik de 65 wel weer terug willen hebben in een maatje kleiner - alleen dan krijgt die geen draagtijd = zonde -).
Ik sta nu al zeker een jaar stil met deze 4, zou bij god niet weten wat ik hieraan zou moeten verbeteren :thinking:

4 likes

Ik droom nooit over noch verlang ik naar welk voorwerp dan ook, maar met de <10K collectie die ik eerder postte in de desbetreffende tråd zou ik wel een leven verder kunnen. Covers all bases, a.h.w.

Wellicht zou ik er nog een Spring Drive Snowflake bij nemen, wanneer die tenminste ooit 's in een <=39mm variant op de markt komt.

Ja zeker lekker! Vooral die Aquis :heart_eyes:

Grappig genoeg zou dat het inderdaad doen voor mij. Daar zit zoveel variatie bij… En ik heb m’n vrouw er mee aangestoken, want die heeft zojuist haar vierde (!) Seiko besteld, waarvan de laatste drie in een jaar. “Maar nou hoef ik er geen meer, ik ben nu klaar” zei ze nog, de arme schat. :slight_smile:

Oh man, wat saai. Vier keer hetzelfde horloge, twee keer hetzelfde horloge… Neuh, pak er eens eentje, en zoek daar voor de gein eens een andere bij die geen illustratie van geestelijke armoede is. 18 jarigen horen te weten hoe google werkt.

2 likes

“Geestelijke armoede” heer-lijk, mooie onschrijving van het type “liefhebber” dat niet verder komt dan een droomcollectie van een Nieuw Model Submariner, Nieuw Model Rolex GMT Pepsi en een Tudor Black Bay 58…

2 likes

Dit setje had ik vandaag thuis liggen en ik moet zeggen dat dit heel, heel dicht in de buurt komt van mijn droom 3 piece collection.

ennuuhh…
De mensen die afgeven op een Submariner omwille van de uitstraling of omdat het een voor de hand liggende keuze is, vergeten één ding; de Sub is gewoon een verdomd goed horloge en past zonder twijfel in iedere collectie thuis.
Je afzetten tegen een zo’n dijk van een horloge, alleen omdat deze populair is, vind ik een vermoeiende hipster-instelling.

P.S.
@Jurk & @RLC Vinden jullie dit “show een deel je collectie door deze casual om je handpalm te dragen shot” badge-waardig?

6 likes

Poooohhh wat een heerlijke stukken!

2 likes

Yes! Een Badge!
#lifegoals

4 likes

Dit is hem denk ik.

4 likes

Zeker! En inmiddels voorzien door @RLC :ok_hand:

2 likes

Je veranderd wel heel snel he…

3 likes

Ja, dat is toch niks nieuws :joy:

1 like

Hey een nieuwe Avatar.
NICE!

1 like

Patina hè :rofl:

1 like

Een simpele Patek 5153 voor de nette simpele momenten.

Een Vacheron Constantin Traditionelle World Time voor de deftigere momenten.

Een Rolex 118348 voor de momenten dat ik stiekem toch een beetje gezien wil worden.

Yep, dit zou voor mij helemaal perfect zijn.

5 likes

Klaar uitloggen en genieten! :grinning: