Wat is jouw pats horloge?

Ik vind het wel een grappig topic maar wat is patsen?
Een horloge kopen wij als liefhebber in eerste instantie toch voor onszelf?
Of is het patsen als je het horloge enkel koopt om te laten zien dat je het geld ervoor hebt maar eigenlijk geen zak om het horloge zelf geeft?
Of is het patsen als je het geld hebt verkregen door criminaliteit?
Of is het patsen als je een nep horloge koopt en net doet of het een echte is?
Of is een opvallend, blinkend horloge met al dan niet goud en/of diamanten bij voorbaat patserig, ondanks dat je het horloge zelf mooi vind? Smaken verschillen tenslotte.

Haha wat een uitspraak :slight_smile: ik draag horloges omdat ik ze mooi vind, maar ik kan begrijpen dat er uit een omgeving geoordeeld wordt over bijv. een goud horloge bijv. met gouden bandā€¦ wellicht ook rekening houdend met een leeftijd. Volgens mij komt zoā€™n mening eerder van mensen die niks/minder met horloges hebben.

Ik heb 't over horloges die je zelf mooi vind maar die door de ander kunnen worden gezien als pochen of te koop lopen met je horloge, veelal zijn dit nogal blingy horloges vanwege de gepolijste stalenband.

Grappig ā€¦ letterlijke betekenis is ā€œgooienā€ of "smijten"
Dat zal ik met mijn patser horloge nooit doen :wink:

Two tone Longines voor het betere board room patswerk

11 likes

Ik vind het zelf reuze meevallen, maar deze zal ongetwijfeld door veel mensen als patserig worden gezien.

Maar ach, dat zal men ook vinden van de 116610LV die ik eerst had. Zodra er een bepaald prijskaartje aan het horloge hangt spreekt een groot deel al gelijk over pats.

15 likes

Factor prijskaartje valt wel mee denk ik. Bling en/of goud doet grootste duit in het zakje denk ik.

Dus je zit wel goed met de Daytona. :wink:

5 likes

Ja, die spant de kroon :stuck_out_tongue: , helemaal met de gouden band? Als die er is?

1 like

Die kan daar niet opā€¦gefixeerde endlinks.

Beitel dan maarā€¦

Pak dan meteen die hele klok even meeā€¦

wordt ook denk ik ā€˜ā€˜to muchā€™ā€™

Alhoewel.

4 likes

Eerlijk, dat is best wel vet!

Over patshorloges gesprokenā€¦

2 likes

Wat een wandklokā€¦ Die zit ook gewoon met veren om zā€™n worstenarmpje heenā€¦

Kom hem nou maar eens in het echt bekijken, zien we wel wat je er dan van vindt! :innocent:

Persoonlijk word ik niet wild van een rosegouden horloge op rosegouden band. Ik vind het op leer dan een heel stuk chiquer.

Als ook de band edelmetaal is neig ik toch een heel stuk meer naar witgoud of geelgoud (sluit ik ook niet uit voor in de toekomst, en dan met name een witgouden Daytona). Platinum laat ik maar even buiten beschouwing, kan ik toch niet betalen, haha.

Zitten overigens wel pushpins in!

goed plan, alleen je woont in zoā€™n uithoek dus voor dat ik daar een keer in de buurt benā€¦ heb jij al lang een witgouden GMT

1 like