Wat koop je voor € 31,47 ?

Even een kleine NA,

Een paar dagen geleden op een vraag gereageerd van een forumlid die een horloge zocht voor zijn zoon.
en aldoende kreeg ik dit klokje onder ogen …
en jahoor daar ga je weer, alsof ik nog niet genoeg beaters heb
en alsof ik überhaupt horloges sloop ( :innocent: )

anyway voor de vreemde prijs van € 31,47 gistermiddag toch maar besteld
en binnen 24 uur om de pols.

Het 40mm Ø horloge. 10bar WR loopt weer met de secondewijzer netjes op de index,
daar heb ik de laatste tijd behoorlijk geluk mee.
het bandje is 2 delig dik nylon en voelt erg ruw aan, maar op de pols juist comfortabel,
mogelijk ook omdat het erg plat is en niet de neiging heeft te gaan schuiven of bungelen.
de lume is behoorlijk, en gek genoeg is de lume van de index sterker dan dat van de wijzers…
( maar de wijzers steken bij normaal licht weer behoorlijk af tegenover de wijzerplaat.)

wat kan er beter … ik vind het glas behoorlijk reflecteren,
zou er AR op zitten of een andere vorm glas
dan was het als toolwatch net weer een stapje hoger geweest.

16 likes

Geinig.
Bij de kijkshop hebben ze ook vitrine’s vol geinige horloges. Ik loop er meestal aan voorbij. Spaar dan mijn geld liever op voor wat anders. Voor 30 euro koop ik doorgaans nog geen horloge bandje :weary:

1 like

5 kapsalon.

6 likes

Veel voor weinig, leuk ding :thumbsup:

Gefeliciteerd! Je vraagt je inderdaad af hoe ze 't ervoor maken.

Heb zelf een duikertje van Lorus, als klushorloge. Kostte destijds nog geen zes tientjes. En natuurlijk is het niet m’n allermooist afgewerkte horloge. Maar verder weinig mis mee.

Verder roepen horloges als deze bij mij een diep respect op voor de marketeers van fabrikanten die mensen zo gek krijgen het honderdvoudige (of meer) uit te geven aan een horloge dat een stuk minder nauwkeurig is, een vermogen aan onderhoud kost en niet eens langer mee gaat.:confused::wink:

4 likes

Mijn beste,

Idem dito!!
Zo bezie ik het ook. :+1:

Orologio Signaturis Temporis. :wink:

Welkom op HF!

:grin:

2 likes

Mooi verslag, en ja een servicebeurtje kost soms 20 maal meer

Yep, there’s a thin line between being a WIS and…

Ik ben net weer op proefverlof…

1 like

En nog familie van de Grand Seiko’s en Credors ook! :slight_smile: Lorus is van Seiko.

Ik heb zelf via Amazon een quartzhorloge gekocht van het merk Wwoor. Dat is een Chinees plakmerk, maar rekening houdend met alles is de kwaliteit nog vrij degelijk. Vooral het ontwerp (een dun sporthorloge) spreekt me aan. De kwaliteit van uitvoering is natuurlijk navenant, maar het toont toch dat op intelligent ontwerp geen prijs staat.

1 like

Inclusief verzenden? :sweat_smile:

nee … onder de € 50.- kost het je € 2,50 verzendkosten ( T&T pakketje )
en sommige producten die door de brievenbus kunnen gaat gewoon over de brievenbus.

( maar ze hebben wel een eenmalige € 5,- retour policy als je hun website liked op je Facebook )
dus dit klokje kun je uiteindelijk kopen voor nog net geen € 29,-
als je maar 1 artikel bestelt en gebruik maakt van die FB actie.
maar een beetje WIS bestelt natuurlijk meerdere horloges tegelijk om de verzendkosten te drukken :confused:

1 like

kinder arbeid zou mijn vrouw zeggen :slight_smile: Maar dat lijkt me niet waarschijnlijk. Hoe kunnen ze het er voor maken. Productie mag niet meer dan 10 euro kosten? Toch wel eens grappig zoiets te kopen. Plezier ermee!

Voor € 31,47 koop je een grappig horloge maar voor € 31,48 had je zo veel meer keus gehad.

1 like

Wist je dat je voor dat bedrag ook 49 goekopere horloges had kunnen kopen? Serieus. Werkend. Inclusief batterij en verzending.
Wel met faux subdials, maar een kniesoor die een paard in zijn bek kijkt :smiley:

Dan nu een tip: NIET KOPEN

2 likes

te laat :grinning:

3 likes

Vanwege een beetje speling op de lugs ?

Incl free worldwide shipping vanuit Singapore / Hong Kong!
Wat zijn onze webshops / PostNL dan afzetters zeg, koop ik in Singapore alleen voor de NL verzendkosten al 5 horloges…

Ook ja. En omdat er niets van het design klopt. En omdat ze op de foto al uit elkaar vallen, zie bv datewindow:
http://i.ebayimg.com/images/g/sKMAAOSwOdpX1mz-/s-l1600.jpg

Toegegeven, de prijs kwaliteitverhouding is daarentegen hoger dan van een (vul je eigen grail in).

1 like