Wat maakt dit af...

Dude

3 likes

Wat nou weer. Doe ik een keer mijn best om richting een organisch geheel te adviseren, is het weer niet goed? :persevere:

1 like

Bill_Murray

1 like

Ik vind het eigenlijk een vrij logische redenering; snap het probleem niet echt

1 like

Ik denk dat @sanderbbb doelt op de kwalificatie van de Bulova Lunar Pilot als Moonwatch hommage. Die snijdt in mijn ogen geen hout.

Als je opmerking toch ergens anders op slaat of als het een binnenpretje is dan spijt het me dat ik het op deze manier invul, maar je maakt het voor de argeloze meelezer niet heel makkelijk met de hoeveelheid toelichting die je zelf geeft. :slight_smile:

wat dacht je van homageā€¦waarmee ik verder niks wil losmakenā€¦ maar volgens mij doelt ie daar op.
Zo niet dan bedoelt hij gewoon een leuke duikerā€¦

2 mooie Bulovaā€™s en dan een Steinhart grrr warum
Voorstel van @Exer daarintegen
En verder wat @W.E zegt en wat @AlcoS zegt


Deze.

2 likes

Wat is het verschil tussen een ā€œhommageā€ van Steinhart en bulova?

Het verschil is dat Steinhart hartstikke stom is en Bulova niet

Omdat iedereen dat zegt?

Nee. Al komt het niet vanuit het niets.
Een merk dat in 2001 is opgericht en niets anders doet dan kopiƫren is in mijn ogen niet veel meer waard dan een chinese kloon op aliexpress
Hoe goed ze kwalitatief misschien ook zijn, daar hoor je mij niet over.
Maar topic starter wil een horloge dat past bij Bulova, daar vind ik Steinhart om bovengenoemde reden mijlenver vanaf staan

1 like

Even je huiswerk doen. Foeiā€¦

1 like

Met een hommage is niets mis, maar Steinhart is een kopieerboer zonder ook maar enige opgebouwde credits

Ik heb zelf wat moeite met het woord hommage voor een horloge dat niet een eerbetoon is maar eerder een meelifter. Maar goed, dat is al uitgebreid besproken op dit forum en ik hoef aan die discussie niets toe te voegen.

De Super Seville vind ik wel een Day Date-meelifter. Dat vind ik niet zo heel erg aangezien het een meelifter is van een merk met verder ook een eigen smoel en eigen geschiedenis.

De Lunar Pilot heeft verder niets met de Moonwatch te maken behalve drie kleine wijzers, een zwarte wijzerplaat en witte wijzers. En een beetje samenloop in de totstandkomingsgeschiedenis. Andere kast, andere knoppen, tachymeterschaal op de rehaut in plaats van de lunette, ander loopwerk. Kortom, ander horloge.

1 like

Stop nou :disappointed_relieved:
Zo krijg ik mijn Steinhart hier nooit verkocht :joy::joy::joy:

Maar nee ik zou inderdaad een derde Bulova zoeken, zo heb je misschien later een collectie binnen een collectie ( wat waarschijnlijk toch gaat gebeuren :slight_smile: )

1 like

De Bulova is ook een Spacewatch aangezien hij niet op de maan is geweest. De Casio DW5600 ook trouwens.

1 like

Alsof jij dat bepaalt :joy:

Er staan in dit topic al twee Bulova ā€œneppersā€. Een Daydate en een Royal Oak. Dus het is misschien iets genuanceerder dan jij stelt. Bovendien ben je me ook iets te stellend. Jij mag alles vinden, maar bepaalt niet hoe dingen zijn. Ieder zijn eigen mening, en meningen presenteren als feiten helpt zelden.

Wat mij betreft wordt de Steinhart die ik eerder postte door de mods verwijderd en vervangen door onderstaande :wink:

s-l300

2 likes

Ik denk dat dit topic beter gesloten kan worden. Aangezien het nu alleen een discussie over hommages wordt.

Iedereen alsnog bedankt voor het meedenken :slight_smile:

Dat bepaal ik niet, nooit gezegd. Dat bepaalt de geschiedenis en de visie van het merk