Wat te doen met deze 'oorlogs-Rolex'?

@Splinter lijkt te suggereren dat @Koen niet netjes zou handelen. Ik zie daar weinig aanleiding toe.
Ook het schrijven van een verhaal mag in beginsel gewoon, althans heeft dat niets met auteursrechten te maken. Auteursrechten is als je iets doet met teksten van een ander. Daarvan is hier geen sprake.
Daarnaast lijkt Splinter te dreigen met het er op zetten van deskundige mensen en dat er problemen van komen.

Ik snap de emotie maar het is volgens mij niet handig om iemand eerst een knietje te geven en daarna om (onverplichte) hulp te vragen.

Ik heb @Koen vorig weekend een colaatje light gesproken en het lijkt mij een uiterst correcte en aardige jongeman. Geen enkele reden om te twijfelen aan de integriteit van deze op het eerste oog zelfs een beetje conservatieve jongeling.
(hoewel ik wel een schalkse knipoog naar Roos voorbij zag komen).

Kortom, dit verhaal zal vast volgens de hier geldende normen en waarden worden opgelost. Heb enig geduld en vertrouwen heer Splinter. Het gaat om uw broer en zijn belangen. Vooralsnog geen enkele reden om aan te nemen dat deze belangen zouden worden geschaad.

5 likes

Maar wie heeft het van de familie verkocht?

Eerdere bericht is verwijderd, maar dacht iets te lezen iets over andere broer en verpatsen. vreemd verhaal hoe dan ook.

Sowieso als de eigenaar een familielid was die er eerlijk aan is gekomen, En de Rolex daarna verkocht heeft, Lijkt Splinter me geen poot om op te staan hebben, Hoe verdrietig het ook is.

@Splinter je lijkt gelijk met de aanval te beginnen. Volgens mij is dat nooit de beste weg. Zeker niet als je iets bij iemand voor elkaar wil krijgen.

Verloren zaak dan, en om Koen ermee te bejegenen is ook niet netjes. Hij doet gewoon taken voor particulieren of bedrijven, de volgende keer zal hij niet zo snel iets posten.

@Logie :innocent:

2 likes

TNX!
Ik ga me even inlezen.

@HanDavinci @anon50762135EV @25tien lezen jullie even mee

4 likes

Oke. Ik vind het een vreemd verhaal wat van toevalligheden aan elkaar hangt.
@bos roep ff als mensen echt boos op elkaar beginnen te worden.

Toedels

4 likes

Niet echt,want het is overgenomen uit een openbaar overlijdensbericht en niet zelf geschreven.[quote=“Splinter, post:87, topic:98545”]
hij mag niet zonder toestemming zonder auteurs rechten een verhaal over iemand schrijven
[/quote]

Dat is hier niet van toepassing[quote=“Splinter, post:87, topic:98545”]
hierin zou Koen iets heel goeds in kunnen betekenen
[/quote]

Hetgeen Koen hierin kan betekenen is dat hij het horloge voor de juiste prijs aan jou verkoopt.
Koen staat daarbij ten allen tijde vrij het horloge aan een hogere bieder te verkopen.

2 likes

Goedenmiddag beste forumleden,

Inmiddels heb ik met de eigenaar van het horloge gesproken. Deze weet nog niet of hij op het verzoek van de vermeende familie in wil gaan, maar gaat hierover nadenken. Ik zal de contactgegevens van de vermeende familie doorgeven aan de eigenaar van het horloge, maar het staat de eigenaar uiteraard vrij om hierop in te gaan of niet. Verder kan ik niet veel voor de familie doen, aangezien ik zelf niet de eigenaar ben, hoe verdrietig het ook is…

Met vriendelijke groet,
Koen

25 likes

Helder verhaal!

Blij zijn dat het horloge goed terecht is gekomen Voor hetzelfde geld lag het nu in een moeras of zo.
Emotioneel héél erg maar zou me er toch bij kunnen neerleggen indien het mijn horloge was, toch sterkte voor de nabestaande, iets om fier op te zijn !

Het verhaal wordt steeds interessanter! Benieuwd ook wat de vraagprijs wordt van een dergelijk horloge t.o.v. een zelfde horloge zonder verhaal. Wat is de surplus?

[quote=“Splinter, post:87, topic:98545”]
(…) hij mag niet zonder toestemming zonder auteurs rechten een verhaal over iemand schrijven[/quote]

Raakt kant noch wal.

Dat zou kunnen. Dat zou spijtig zijn, want het lijkt me een interessant verhaal.

Vast interessant maar ongetwijfeld niet gezellig

Hier idem, met deze historie denk ik dat er een flink prijskaartje gerechtvaardigd is!
Schitterend horloge overigens met dit verhaal! #grail

Het lijkt me voor de verkopende partij, vrij eenvoudig te controleren of @Splinter inderdaad familie is van de oorspronkelijke eigenaar van deze GMT. Mocht dat zo zijn, dan kan ik me voorstellen dat hij om persoonlijke redenen dit horloge wil terugkopen.

Qua waarde vraag ik me af of die werkelijk stijgt voor mensen die geen (familie) band hebben met de oorspronkelijke eigenaar. Objectief gezien is de kast gewoon erg lomp bekrast, mogelijk zelfs om te voorkomen dat het horloge tijdens de Vietnam Oorlog nog een hoge waarde zou vertegenwoordigen (bijvoorbeeld in geval van gevangenschap).
En zonder echt goede documentatie, kan iedereen een (bestaand) regimentsnummer in een “oude rolex” krassen.

Just my 2 cents.

Doe mij er maar eentje met wat minder “slijtage”!

4 likes

+1

1 like

Dit is hem volgens mij, toch @koen ?

Goedemorgen,

Dat klopt, de eigenaar heeft besloten het horloge te veilen op deze veiling. Ik heb zoveel reacties mogen ontvangen van personen welke interesse hebben om
het horloge over te nemen, dat we allebei vinden dat veilen de eerlijkste manier van verkopen is. Zowel de familie van de voormalige eigenaar, alsmede overige geïnteresseerden die hun interesse maar mij hebben uitgesproken, kunnen op deze manier meebieden op dit horloge.

Momenteel schrijf ik een verhaal over de historie van dit horloge, dat zal ik nog wel publiceren op het horlogeforum.

Met vriendelijke groet,
Koen

4 likes