Wat te doen met deze 'oorlogs-Rolex'?

Idem.

@Crownguard ook wel denk ik :stuck_out_tongue:

2 likes

Met de verhaal en zo, zo als ie is hier is plaatsen http://www.mwrforum.net/forums/forum.php :tada::airplane_departure::helicopter:
Groeten Iwan :motorcycle:

1 like

Denk dat hij de doos en papieren thuis achter heeft gelaten, en niet meenam de jungle in zoals het horloge :wink:

5 likes

zo laten ! Wie de patina niet apprecieert koop toch gewoon n nieuwe, ziet er nog net hetzelfde uitā€¦

1 like

zo laten, aan de hand van zijn stamnr dat je hebt kan het niet zo moeijlijk zijn te achterhalen wie de eigenaar was!

1 like

Eens met de meeste hierboven. Niets aan de kast doen. Zal wel proberen om het verhaal rond te maken. Dus naam eerste eigenaar achterhalen en het liefst met foto erbij in uniform ofzo. Het zou namelijk nu ook nog het horloge van een oude gokchinees kunnen zijn die zā€™n favoriete roulette nummers niet kon onthouden, en dan zou ik hem wel gaan polijstenā€¦:wink:

4 likes

Overigens, wat weer leerzaam is, is dat de australiers dus ook gevochten hebben in Vietnam. De eerste eigenaar woont immers in Perth, West-Australiƫ. Ga ik eens nalezen :slight_smile:

2 likes

Dat zal dan wel ANZAC zijn, die Aussies en Kiwiā€™s hebben in elke oorlog meegedaan vanaf WW1. Stelletje vechtersbazen daar.

2 likes

Was gewoon lekker dichtbij. En als de Amerikanen op tocht gingen, gingen de Aussies mee.

1 like

Qua uiterlijk zeker zo laten. En als je hem kwijt wilt, dan proberen te verkopen met deze historie, maar natuurlijk wel met bewijs. Als je hem dan een tijd lang niet kunt verkopen kun je alsnog besluiten om de buitenkant te herstellen.

1 like

Ik vind het dom maar ook stoer om een Rolex zo te bekrassen. Maar ik kan mij voorstellen dat je in de Vietnam oorlog geen boodschap hebt aan materiƫle waarde en dan is een Rolex ook maar een gebruiksvoorwerp.
Ik zou het horloge zo laten.

1 like

Heb even die garantiekaart bekeken op de foto maar het horloge staat op naam ā€œSAS Regt Perthā€. Regt staat uiteraard voor regiment en de Australische SAS zit ook daadwerkelijk in Perth. Was niet zomaar van de eerste de beste infanterist dit klokjeā€¦dit horloge schreeuwt uitzoeken dat verhaal!!!

4 likes

En Koen, is je inbox al ontploft?

1 like

Wat Google-fu levert mij op dat je de originele eigenaar waarschijnlijk niet meer gaat spreken. Vorig jaar overleden.

http://www.westannouncements.com.au/obituaries/thewest-au/obituary.aspx?pid=177935852
http://www.westannouncements.com.au/obituaries/thewest-au/obituary.aspx?pid=177556460

Hij komt ook voor in dit boek. Als ik het snel lees is hij ook nog van Nederlandse afkomst. Verklaart ook zā€™n tweede naam, Willem.

Er is ook iemand die zich blijkbaar voordoet als David Scheele

4 likes

Mooie klok met historie, zeker met de papieren met SAS erop erbij. Lijkt mij eerder waardevermeerderend, altijd een mooi verhaal voor bij de kopieermachine.

1 like

zit net te denken , eigenlijk moet zoā€™n klokje retour naar de familie

2 likes

Retour naar de familie zou het mooiste zijn (of zouden zij het horloge juist net verkocht hebben?) en anders koesteren zoals het nu is. Ik krijg kippenvel van zoā€™n verhaal.

1 like

Misschien heeft de familie het wel verpatst na zijn overlijden.

2 likes

Interessant. Waren een paar honderd SAS-mannen, die door de Vietcong ā€˜phantoms of the jungleā€™ werden genoemd omdat ze zich zo geruisloos door de jungle bewogen. Als dit horloge kon pratenā€¦

ā€¦dan waren ze niet zo geruisloos meer geweest.

9 likes

prachtig verhaal bij een pracht klok alleen van binnen misschien onderhoud voor de rest zo laten en dan veilen wellicht zijn vast kopers die er veel voor over hebben (in Amerika zeker)

1 like