Wat te verwachten van Gassan Schiphol

Niet de moeite waard :joy::joy:

8 likes

Kleine toevoeging, als je via T1 (Schengen) vliegt, maar eindbestemming is buiten EU, krijg je bij Gassan wel korting. Ik was er gisteren om via Parijs naar Tel Aviv te vliegen. Helaas lagen er maar een paar Rolexen en allemaal goud. Dus hopelijk ligt er van het weekend iets in de boutique in T2, maar vandaag een email gehad dat er sowieso geen stalen Datejust ligt. Voorlopig geen voorraad en klaarleggen doen ze sinds 1 januari niet meer aan.

Staat op faktuur Gassan bij aankoop horloge : 17% korting en dan vervolgens onder aan de streep bedrag met incl. VAT?

Wil er een BB58 bestellen, maar zit even met het feit dat ik geen zin heb in gezeur bij Douane. Als bovenstaand le het geval is heb je nooit gezeur toch?

Kom ik bij terugkomst op AMS ook nog bij Gassan? Of veroordeeld horloge op te halen als ik vertrek van AMS.

Alvast dank👍🏻

Je kan bij terugkomst ook kopen met je retour boardingpass. Bij Schengen vluchten leggen ze m klaar voor als je terugkomt. Indien je bij vertrek koopt.

:+1:t2:

Weet jij toevallig ook hoe het zit met btw of korting op aankoopbon?

Ligt er aan wat je wil kopen. Buiten EU en Schengen btw korting en binnen Schengen korting op de meeste modellen. Ik zou zelfs alle modellen kunnen zeggen, want de Rolex modellen waar je korting op wil, liggen er toch niet.
En wat je koopt op Schiphol kan je zonder extra kosten weer invoeren in Nederland.
Maar er is een heel topic hier over.
https://www.horlogeforum.nl/t/voorraadmodellen-rolex-schiphol/86477?u=cdg

Tudor BB58, vandaag al contact over gehad. Kan ik vooraf al per email bestellen bij hen. Indien horloge binnen is maar nog enige tijd duurt voor bezoek luchthaven vragen ze aanbetaling van 20% dan houden ze hem voor mij vast.

Enige waar is dus mee zit is dat ik geen gezeir wil.

Dus op zich zou enkeltje dusseldorf-amsterdam kunnen, horloge oppikken bij Gassan, door douane en lekker door naar huis, zonder gezeur bij Douane.

Kan je net zo goed naar Gassan of S&C in Amsterdam kunnen gaan en korting vragen.

1 like

Done… Komen bij lange na niet in de buurt met de prijs die Gassan Schiphol aan mij heeft doorgegeven…

Dan zou ik beter leren onderhandelen. :stuck_out_tongue_winking_eye:
Als je binnen Schengen vliegt zijn de prijzen gelijk aan de winkel op de dam.
Buiten Schengen is het een iets ander verhaal.

Voor alle merken buiten Rolex krijg je de ouderwetse korting bij beide plaatsen, toch? Waarschijnlijk heb je op de andere merken wel wat onderhandelingsruimte in de gewone winkel, maar misschien is dat ook op schiphol mogelijk.

Dat maakt geen verschil.
Alleen op Rolex krijg je het niet meer
Maar een willekeurige Gassan winkel bellen en korting vragen werkt niet.

Niet teveel van voorstellen. Ik heb in aug 2018 gemaild en kreeg zojuist een mail dat ik hem kan ophalen.

1 like

Binnen het jaar… :sunglasses:
Weet niet of ik nu moet zeggen netjes of netjes in sarcasme.
Maar aan de andere kant jij hebt je Rolex.
Gefeliciteerd 🖒

Tudor BB58 ging het om maar die heb ik al een tijdje geleden elders gehaald

1 like

Binnenkort vlieg ik van Schiphol naar Amerika en een maandje later weer terug. Zit er ook over na te denken om een BB 58 op te pikken maar ik heb van alles overal gelezen maar het is me totaal onduidelijk hoe het nu werkt.

  1. Krijg ik nu BTW korting bij gassan?
  2. Hoe werkt het douane technisch als ik in Amerika aankom? (Moet ik daar bijbetalen?)
  3. Hoe werkt het douane technisch als ik weer terug in Nederland kom? (Moet ik bijbetalen invoerrechten of alsnog de BTW?)
  4. Geeft gassan zelf ook nog kortingen op Tudors?

Ik lees op dit forum genoeg mensen die vragen van dezelfde strekking hebben gesteld maar het is een redelijke speurtocht naar de juiste antwoorden.

Alvast bedankt voor de hulp

2 likes

Voor merken anders dan Rolex kun je een mail sturen en vragen of ze hem willen reserveren.
In het geval van de BB58 duurde dat bij mij een jaar (zie hierboven).

Wanneer hij geleverd kan worden dan krijg je 17% korting.
(Listprijs / 1.21).
Douane aan beide zijdes is geen probleem. Doos kun je eventueel achterlaten en bij terugkomst ophalen.

Altijd speciale prijs voor jou, ah Neef

3 likes

Haha, mooi niffo.

1 like

Dank je voor je snelle antwoord. Hieruit maak ik dan op dat een en ander niet onder de invoerrechten vallen en dat je dus als je alles netjes doet onder aan de streep het BTW voordeel hebt als je weer terug bent in Nederland:)