Wat te verwachten van Gassan Schiphol

Niet teveel van voorstellen. Ik heb in aug 2018 gemaild en kreeg zojuist een mail dat ik hem kan ophalen.

1 like

Binnen het jaar… :sunglasses:
Weet niet of ik nu moet zeggen netjes of netjes in sarcasme.
Maar aan de andere kant jij hebt je Rolex.
Gefeliciteerd 🖒

Tudor BB58 ging het om maar die heb ik al een tijdje geleden elders gehaald

1 like

Binnenkort vlieg ik van Schiphol naar Amerika en een maandje later weer terug. Zit er ook over na te denken om een BB 58 op te pikken maar ik heb van alles overal gelezen maar het is me totaal onduidelijk hoe het nu werkt.

  1. Krijg ik nu BTW korting bij gassan?
  2. Hoe werkt het douane technisch als ik in Amerika aankom? (Moet ik daar bijbetalen?)
  3. Hoe werkt het douane technisch als ik weer terug in Nederland kom? (Moet ik bijbetalen invoerrechten of alsnog de BTW?)
  4. Geeft gassan zelf ook nog kortingen op Tudors?

Ik lees op dit forum genoeg mensen die vragen van dezelfde strekking hebben gesteld maar het is een redelijke speurtocht naar de juiste antwoorden.

Alvast bedankt voor de hulp

2 likes

Voor merken anders dan Rolex kun je een mail sturen en vragen of ze hem willen reserveren.
In het geval van de BB58 duurde dat bij mij een jaar (zie hierboven).

Wanneer hij geleverd kan worden dan krijg je 17% korting.
(Listprijs / 1.21).
Douane aan beide zijdes is geen probleem. Doos kun je eventueel achterlaten en bij terugkomst ophalen.

Altijd speciale prijs voor jou, ah Neef

3 likes

Haha, mooi niffo.

1 like

Dank je voor je snelle antwoord. Hieruit maak ik dan op dat een en ander niet onder de invoerrechten vallen en dat je dus als je alles netjes doet onder aan de streep het BTW voordeel hebt als je weer terug bent in Nederland:)

:joy::joy::joy:

Voor de BB58 is het gewoon een kwestie van een mail sturen naar goeieprijs@hassan.nl en daarna wachten wachten wachten…

Bij toeval ‘oppikken’ -zeker de BB58 op staal- op Schiphol: succes en als het je wel lukt, dan die dag ook meespelen met de Lotto want zo’n lucky day komt maar zelden voor :stuck_out_tongue_winking_eye:.

Seriously. Hassan is geen AD. Althans, niet op Schiphol. Dat kleine beetje info had je zelfs uit de naam van dit topic gehaald moeten hebben.

Succes verder. En do some reading :nerd_face:

4 likes

Haha lol, zie nu pas m’n spelfout/vertyping! Al zal t wel de autocorrect op mijn telefoon zijn. Wel apart want om nou te zeggen dat ik grossier in hassans in mijn kennissenkring:slight_smile:

1 like

Krijg je deze 17 procent ook als je binnen de EU vliegt?

Ja, op sommige merken (Rolex hoort hier niet bij)

Ah. Helder. En jammer ook wel.

Het lijkt er op dat je helemaal geen korting meer op Rolex kan krijgen. Is dat nieuw? Heb nog een papiertje ergens liggen van Gassan Schiphol van een YM die ik met korting mee kon nemen destijds. Heb ik toen niet gedaan. Dacht dat ze nog wel korting gaven, maar dan alleen op vluchten naar buiten de EU.

Of is het alleen vertrekhallen 2 en 3, waar dan nog wel korting wordt gegeven? Ik snap er geen zak van.

1 like

De Rolex winkel zit in vertrekhal 2, en aangezien alleen vertrekhal 1 wordt genoemd, verwacht ik dat er weinig is veranderd.

1 like

Ah. Juist.

Ik kom alleen nooit in hal 2. Wel in 3. Maar volgens mij kan je na de security niet van 3 naar 2. Meh.

1 like

van 2 naar 3 en vice versa is geen probleem.

1 like

Thanks. Dan ga ik maar eens kijken als er weer gevlogen mag worden. Ik begrijp van een vriend van me die piloot is dat bijna alle winkels op het moment toch dicht zijn op Schiphol. En die korting is wel erg aantrekkelijk. Het model dat ik zoek is bovendien wel aardig goed beschikbaar.

Gassan is alleen dicht in vertrek 3.
vertrek 2 is van 700 tot 1800 voorlopig
vertrek 1 weet ik niet.

1 like

Top. Ik moet die van hal 2 hebben voor korting op een rolex. Zal ze nog even bellen of je dat ook krijgt als je binnen de EU vliegt. Of alleen er buiten.

Ik zou eigenlijk over een week vliegen maar alles is gecanceld. :frowning: