Wat vinden jullie van het merk Alpina

Al een hele tijd valt mijn oog op het merk Alpina. Vindt het design erg mooi van deze klokjes. Met name de Alpina Seastrong van deze foto. Wat vinden jullie van dit merk. Prijs/kwaliteit.

2 likes

Prijs/ kwaliteit is top. Horloges zijn mooi afgewerkt voor een mooie prijs.
Waardebehoud is alleen minder.

1 like

Het waardebehoud maakt voor mij niet zo heel veel uit. Deze valt namelijk van meerdere horlogemerken tegen en het is puur voor eigen gebruik en niet zo zeer met de intentie het door te gaan verkopen. Bedankt voor je mening.

1 like

Mooi instap/tweede stap merk. Vooral deze vintage geinspireerde chronograaf vond ik tof, maar wel een tikkie te groot om 'm echt een keer te gaan kopen.

Ook deze is wel tof: een flyback chrono met datum op 6. Hoop dat meer met dit kaliber gaan doen.

2 likes

Inderdaad Ferdinand die 2 Alpina’s zijn erg mooi. Weet je toevallig welke typenummers dat dit zijn.

Oh ik zie dat dat erbij staat.

1 like

De alpina die jij laat zien viel me erg tegen om mijn pols. Lag niet zo zeer aan de kwaliteit maar meer het totale klokje.

Dit is een mooie imo:

5 likes

Mooi klokje inderdaad met een leuke band.

Schitterend, wacht nog steeds tot ie een keer in de blauwe sectie voorbijkomt…
Is overigens eerder een topic aan besteed:

Ik vind het prachtige horloges en de afwerking is top.
Misschien dat ik er komend jaar ook weer een ga aanschaffen :+1:

2 likes

Hele mooie horloges, vooral deze vind ik echt top

5 likes

Merk valt bij mij goed in de smaak, ook de door je getoonde Seastrong. :ok_hand:

1 like

Ik ook, daarom draag ik mijn Extreme Diver met groot plezier:

8 likes

Ik vind Alpina een sympathiek merk met mooi design en erg goede afwerking. Echt nog een merk wat zich volgens mij gaat doorontwikkelen tot een topmerk.

De geschiedenis is al sympathiek doordat kleine horlogemakers de Alpina Union Horlogère S.A oprichtte om samen een beetje een vuist te maken tegen de grote jongens. Iets wat mij zakelijk wel aanspreekt.

Later heeft het merk een boost gekregen door Peter en Aletta Stas, jawel het Nederlandse echtpaar achter Frederique Constant. Nu valt het onder de Citizen Group en kan het verder gedijen.

Naast de vormgeving vind ik de afwerking echt top. Met name doordat veel modellen saffier hebben wat aan beide zijde is ontspiegeld, zie je veel diepte op de wijzerplaat en speelt het zonlicht lekker in het glas. En ze worden echt in Zwitserland geassembleerd, ze hebben net buiten Geneve een prachtig mooi pand. Ik hoop het dit jaar te kunnen bezoeken.

Ik heb een Alpina Startimer, een Pilot met geheel eigen smoel, en de Extreme Diver. Beide een aanwinst. Ik wil nog een mooie chrono automaat erbij. Wel zou ik adviseren een Alpina niet voor de retail prijzen te kopen, met name de grijze handel verkoopt soms 30% onder deze prijzen, anders is de afschrijving bij flipperen inderdaad wat forser dan de bekendere merken.

4 likes

Een bezoek aan Alpina in Geneve lijkt mij ook erg leuk of een keer een bezoek aan Basel World

Goed idee! Als er meer Alpinisten interesse hebben die ook Baselworld in maart gaan bezoeken, zouden we de vrijdag voor Baselworld (bijvoorbeeld 24 maart) een HF Factory Tour kunnen organiseren. Kost 20 CHF per persoon zie onderstaande. Is wel een omweg van 250km maar ach… :grin:

1 like

Ik vind het horloge uit je OP mooi, echter zou ik voor dat bedrag liever een leuke vintage epsa super compressor aanschaffen. Veel meer charme imo.

Dat is een HEEL mooie chrono (die witte)

Ik zal hier zeker eens over gaan nadenken.