Wat vinden jullie van Tauchmeister?

Koop dan de Deep Blue ā€œTurtleā€ van Watch2day.
Deze heeft saffier en een Swiss SW200 ( 28.800vph ) uurwerk voor NU ā‚¬ 229,95.

Bv ; https://watch2day.nl/deal/22625/deep-blue-swiss-made-military-diver-automatic-black-qtr-blue

Zag volgens mij bij dezelfde firma ook een model met een SI NH36 uurwerk, iets voordeliger en ook niet verkeerd!

Crap zal wel meevallen, mooi is andersā€¦

Kijk daar hebben we nou iets aan. Gewoon kopen dusā€¦

3 likes

Crap of geen crap, ik geef het het voordeel van de twijfel.
Maar ik heb toch liever een ISO gecertificeerde duiker
zoals Citizen of Seiko en zo veel duurder zijn die niet.

Garoetzen :+1:

Helemaal met je eens Drex :+1:

Een occasion SKX009 van het verkoopgedeelte schat ik ook
hoger in.

Wat je zegt Drex! :+1:

:grin:

Je bent zeker nooit alleen?

1 like

A sick mind is a joy for ever :laughing::+1:

2 likes

Fantastisch. Een zegen. Gefeliciteerd :blush::+1:

Korte shrouded lugs doen de 52mm misschien iets kleiner dragen dan de Fliegers uit WOII, maar 52mm doorsnede is natuurlijk van de zotte, tenzij je 'm om je dij wilt spannen. Daarnaast is het helium ventiel op zich al vanaf de maan te zienā€¦ Ik vind de horloges die je in je profiel opnoemt allemaal aardiger dan deze.

1 like

Ik heb al een SKX 007. En een Tissot prs 516. Beide automaten. Vandaar dat ik eens iets anders wildeā€¦

@HemiDaan Dit is echt triestā€¦

2 likes

Bedankt luitjes, voor jullie meningen en reacties. Top. :+1:

Ja deze vind ik dus ook Crap.

Edit-maar minder Crap dan de tauchmeister, omdat deep blue zo af en toe nog geprobeerd heeft om iets leuks te maken.

Ik heb er 2 gehad. Die hadden wel allebei een Miyota automaat, en geen Aziatische!!

Liepen altijd goed en ja, voor het geld was het niet verkeerd!

Tauchmeister kan wat mij betreft linea recta dit topic in :grin:

:laughing: :laughing: :laughing: :laughing: :laughing:

1 like

Ik heb al enige jaren een 2tal tauchmeister horloges. Ben brandweerman van beroep en heb ze vaak om tijdens het werk. Totaal geen probleem en heel degelijk.

2 likes

Ik heb nu een kleine 2 jaar een tauchmeister (46 mm gele wijzerplaat zonder datum venster). Hij loopt nog steeds en is niet uit elkaar gevallen. De kroon zit stevig op zijn plaats en draait soepel.

Ik heb het horloge gekocht om te dragen bij het duiken. Dus mijn voornaamste criterium was waterdichtheid. En met een aanduiding van 1000 meter dacht ik wel safe te zitten :slight_smile: . Ik ben een mooi-weer-duiker en heb door corona helaas niet de kans gehad om het horloge ook echt onder water te testen in het zonnige buitenland.

Het is dus inderdaad geen elegant horloge en het uurwerk zal niet super accuraat zijn. Het is ook groot, dik en zwaar en dus ook niet geschikt voor iedereen. Aanvankelijk was ik ook wat teleurgesteld omdat het echt wel een lomp horloge is. En dat werd benadrukt doordat het meegeleverde bandje erg iel was. Ook andere wisselbandjes leken veel te dun voor het horloge. De reden is dat de meeste bandjes de lug-opening voor het bandje niet vullen. Inmiddels heb ik een ruw-leren nato-strap gekocht die perfect aansluit en erg goed uitziet. De combinatie bevalt mij prima. Ik heb nog een apart gekochte rubber duik-strap uitgeprobeerd die ook goed aansluit.

Al met al ben ik toch wel tevreden met deze aankoop. Als je een robuust horloge zoekt dat als ā€˜werkhorlogeā€™ kan dienen dan is dit een goede kandidaat.