Wat vinden we van deze Seiko Presage Limited Edition?

Ik vind hem best mooi, maar ik ben niet kapot van de powerreserve weergave.

10 likes

Ik vind 'm erg mooi!

1 like

Heel mooi!

Gr. Marc

1 like

Mooi … behalve de afwerking in goudkleur. Geef mij dan maar Rhodium of zo…

Holy Sh*t…en slechts USD 1.100 ! Dat is wat mij betreft een pachtige prijs voor dit model.

Now…where do I sign up…

:+1:

1 like

hier bijvoorbeeld: http://www.japan-onlinestore.com/SARW027

of via Chrono24: https://www.chrono24.nl/seiko/seiko-presage-automatic-new-release-sarw027-new--id5113332.htm


7 likes

Zeker fraai, vind die Presage collectie die eerder dit jaar uitkwam ook prachtig.
Ik begrijp alleen nooit helemaal het nut van een power reserve op een automaat. Als je 'm om hebt, blijft ie lopen. Bij een handwinding heb ik er al iets meer beeld bij, maar dan nog vrij overbodig. Niet iedere complicatie hoeft even zinvol te zijn natuurlijk…

2 likes

Een schoonheid!

Werkelijk een juweeltje uit de hoogste categorie. Misschien dat de power reserve net wat kleiner had gekund.

Mja wat mij betreft was het veel meer in balans geweest zonder die power reserve. Nog een nadeel vind ik de hoogte (met als zoveel mooie Seiko dressers) van 13,1 mm.

1 like

Prachtig. Ik ben juist wel gecharmeerd van de Presage serie en dit is een mooie aanvulling erop!

de layout van de dial vind ik erg mooi en rustig. Er is alleen één ding wat ik heel erg lelijk vind en dat is de combinatie van zilverkleur en goudkleur samen.

Gelukkig! Ik ben niet de enige die de combinatie automaat/powerreserve niet begrijpt.

Nu je het zegt, da’s inderdaad een vreemde combinatie

Ik vind die combinatie niet echt vreemd, velen hebben hun uurwerk niet constant om. Stel dat je het een dagje niet aanhebt wegens één of andere activiteit, dan is het leuk om zien hoever je staat met de power reserve.

4 likes

Oef, mooi hoor👍

Heel mooi. De combinatie van zilver- en goudkleurig kan juist erg juist handig zijn. Wanneer je aan dezelfde hand een zilveren of gouden ring draagt, dan matcht er dus altijd wel íets.
Overigens vind ik bij een bruine band rosé-kleurige wijzers en cijfers (of streepjes) ook erg mooi. Misschien zelfs nog iets mooier.

Denk dat de kwaliteit prachtig is maar vind de wijzerplaat volkomen uit balans.