Wat vindt HF van Cartier?

Hmm. Niet onder de indruk, een horloge wat gedragen is wat 21.5 seconden in de lucht is geweest voor 220 meter is wat overdreven om als pilot te worden gedoopt maar technisch juist. En een vorm een innovatie noemen… nouja.

Excuus, niet mijn merk. Ik vind de heritage van andere merken wat imposanter/relevanter. En quartz is (ongeacht het merk) overpriced bij zulke horloges.

4 likes

Ik vond Cartier een nerdy merk maar nu stiekem best wel smaakvol.

1 like

Cartier is growing on me as well. Ik ben meer van de sport horloges zoals men weet, maar een dress watch in de collectie in de vorm van een Cartier Tank Solo zou ik best wel tof vinden.

2 likes

Sterker nog Cartier heeft het eerste pols horloge op de naam. In die tijd was alles zakhorloges de Santos Dumont was ook het eerste pols horloge en daarmee dus tekenend voor de hele hedendaagse horlogerie.

1 like

Leuk topic Ralph, leerzaam zelfs. Dank je wel! :ok_hand:

2 likes

@anon66999254HFDEF je gaat toch niet serieus een quartz shitter Cartier kopen? Had ik niet verwacht van zo’n zelfverklaarde purist als jij.

Quartz zijn geen echte horloges en quartz is 3 keer nada, heb ik van jou geleerd. What the fuck happend to your horological principles? :flushed:

5 likes

De enige Cartier die mij echt kan bekoren is de Santos met de blauwe wijzerplaat. Ik krijg daar wel wat speekselvloed van.

1 like

This topic is temporarily closed for 24 hours due to a large number of community flags.

You’re welcome :sunglasses::+1:

Mooie beschouwing, mooi merk.
Onderhoud schijnt wel een dingetje te zijn.

Aan een Quartz heb je toch niet zo veel onderhoud?

Da’s het voordeel van kwarts hè? :wink:
Je begrijpt dat het kostbare onderhoud op de mechanische calibers slaat…

Wat HF ervan vindt weet ik niet maar ik ben er, inmiddels alweer bijna een jaar, zeer tevreden mee.

:smiley::+1:

22 likes

Schitterend! Hoe zit het met aftermarket banden opties? Die zijn er vrijwel niet toch?

Nee door het klikmechanisme zijn er volgens mij geen aftermarket banden.
Wel een mechanisme om makkelijk, snel en zonder gevaar op krasjes bandjes te wisselen
Voor jou dus ideaal :grin:

3 likes

Ik vind de blauwe versie van de Santos ook echt mooi

1 like

Vind ik misschien ook wel wat mooier maar hou het graag bij de originele kleuren.

Ik zit te denken aan een Monaco, die dan blauw moet zijn of een ZEP die dan weer wit moet zijn. Ja, ook ik heb een tik.
:slightly_smiling_face:

7 likes

Boutique horloges een sieraad die toevallig de tijd aangeeft

Enne… Cartier vind ik mbt hun sieradenlijn nogal protserig :roll_eyes:

imageimage

Deze zou ik toch wel overwegen :ok_hand:t2:

10 likes