Wat wil je dat je horloge uitdraagt? + poll

Heeft misschien met een stukje leeftijd te maken, bv mijn Rolex heb ik al zo’n 30 jaar, aardige klok, maar de ‘magie’ is er wel vanaf

En een klok zoals deze draag ik met lange mouwen, geen mens die het ziet :wink:

2 likes

Heeeerlijk topic weer!!

Kijk, ik wil echt de hele wereld laten zien wat voor een dikke klok ik heb.

Probleem is.

Deze pracht en praal zien anderen niet als ik het horloge draag! 🤦🏻

Gelukkig hebben we HF!

8 likes

Ben niet zo van het ‘pronken’. Moet zeggen dat ik het wel leuk vind als iemand een horloge herkend.
Met name als het gaat om een, over het algemeen, liefhebbers horloge. Met name omdat dit soms kan leiden tot een leuk gesprek.
Op dit forum is het sowieso leuk om te zien wat iedereen heeft, maar hier zitten ook vooral liefhebbers.

1 like

Tja, ik zit lekker saai in de meerderheid: het maakt me niet uit wat anderen ervan denken. Natuurlijk vind ik het wél leuk als ik een opmerking of vraag krijg, want het is immers mijn hobby. Om diezelfde reden plaats ik hier graag foto’s.

Dus anders gezegd: ik voel wel een zekere mate van trots (“pride of ownership”) maar voor mij is het geen statusobject. Als status me interesseerde, kamde ik mijn haar ook wel, kocht ik mijn polo’s niet bij de Scapino, en verving ik de duct tape op mijn auto door een nieuwe kentekenplaathouder.

Tegelijkertijd heb ik er oprecht helemaal niks op tegen dat mensen het wél (primair) als statusobject zien. Ik vind dat geen ‘mindere vorm’ van de hobby of zo. Snap het ook wel: een goed horloge kan een outfit helemaal af maken & is hét sieraad bij uitstek om als man mee te flashen als dat je ding is.

5 likes

Lol, deze klopt bij mij als een bus. Damn, dat heb ik dus tóch een uitstraling :joy:

2 likes

Mehr Duitse snoepjes…

1 like

Een horloge is in de eerste plaats een gebruiksvoorwerp en valt bij mij in dezelfde categorie als huissleutels, portemonnee, zakmes en zaklampje. EDC dus. Niet van huis zonder.

Het praktisch nut staat voorop, vandaar mijn voorkeur voor simpele driehanders met datum, duikers of fieldwatches…

2 likes

Dit is hetzelfde bij mij. Ik koop ze voor mezelf en niet voor wat andere er van zullen denken of afleiden. Sterker zelfs, uiterlijk vertoon van luxe en statuus interesseert mij niet, wat ook een reden is dat ik jarenlang met een afstandse geroeste en gedeukte oldtimer heb rond gereden. Wat ook een soort van middelvinger gebaar naar anderen was. De gezichten die ik soms zag als je naar een etentje gaat en je ‘wrak’ tussen de Porches, Jaguars en X5-en en ander duur spul zet, priceless gewoon.

Ik voel mij zelfs ongemakkelijk bij uiterlijk vertoon, anderhalf jaar geleden mij door mijn ouders laten ompraten bij aanschaf van een nieuwe motorhome om een Concorde te kiezen, 1x mee weg geweest en ondertussen terug verkocht. 1 van de redenen is dat ik mij totaal niet goed voelde bij die luxe en ga veel liever weg met mijn vw-busje.

Op horlogegebied heb ik dan ook liever iets dat veel meer onder de radar blijft.

4 likes

Wat is er ook uiterlijk vertoon? Toch zeker niet van luxe?

1 like

Het was toen ik jonger was meer een ‘I don’t give a sh*t’ mentaliteit tov het uiterlijk vertoon van status. En wat vooral duidelijk was was de mentaliteit en gedachten van velen, je zag regelmatig echt een blik van ‘wat kom jij hier doen’ en ‘je zal snel weer vertrekken als je de prijs weet’, wat dan stilaan veranderde naar verbazing en nieuwsgierigheid als je enthousiast begroet word door de eigenaar en een goed plaatsje krijgt.

1 like

Op de eerste plaats even zeggen dat dit een goede poll is.
Mijn horloge mag, als ik daar aan toe ben, nonchalance uitdragen. Uiteraard heb ik daar een horloge voor beschikbaar.
Kort geleden een spiksplinternieuw horloge besteld in Dokkum. Deze moet stijl en klasse uitdragen, mag ook opvallen natuurlijk. Het is een horloge in het duurdere segment, ook dat mag gezien worden.

1 like

Dank je!

Na 234 stemmen zegt nog altijd 71% dat het hem puur om het eigen genieten gaat en dat het “mooi gevonden worden door een ander” hem niets uitmaakt. Heel interessant!

1 like

Idd. :heart_eyes:
BSOH KILLER!

2 likes

Ik wilde vragen wat BSOH betekent maar toen keek ik naar je horloge en wist ik het :joy:

1 like

Ik ben nu eenmaal een eenvoudige maar keiharde jonguh :muscle:

3 likes

Goed topic, inderdaad.
Dwingt je toch om eens na te denken…

Ik blijf goed onder de radar met mijn favoriete en meest gedragen horloge.

Ik ga ervan uit dat niet-liefhebbers er helemaal niets in zien, liefhebbers denken ‘hm, lijkt op een Seamaster maar dan anders…’ en dat kenners zeggen: ‘Hé een Great White, tof man!’

Dat laatste is nog nooit gebeurd… :blush:

Maar de vraag is wat je zelf wilt dat het horloge uitdraagt.
Eerlijk gezegd weet ik dat niet zo goed. Waarschijnlijk wil ik onbewust uitdragen dat ik het liefst van de ene naar de andere tijdzone aan het zwemmen ben…
En bewust dat ik een sucker ben voor vakmanschap, techniek en tijdloze ontwerpen zonder opsmuk.

6 likes

Hey @Jurk, had je laatste tekening op Instagram toevallig betrekking op dit topic? :stuck_out_tongue_winking_eye::+1:

1 like

Ik kom er niet aan uit? :joy:

2 likes

Hahaha… had gekund.
Maar het ging over een topic in Off topic :wink:

1 like

De tijd… maar met mijn collectie en de variatie aan modellen daarin valt er toch geen zinnig woord over te zeggen, behalve dat ik ze allemaal op hun eigen manier leuk vind

1 like