Wat zal ik doen?

Zeker, maar er gaan andere tijden aankomen. Ik weet dat ik deze uitgave waarschijnlijk niet meer kan maken. En ik wil mij zelf die ‘‘ultieme’’ gift doen) Een Breitling kopen is voor mij heel speciaal. Niet alleen omdat het een mooi horloge is maar om dat ik er ook een aantal persoonlijke punten mee verbeteren. Ook vindt ik het erg zonde dat de kast van plastic is… Doet mij toch aan een veel goedkopere horloge denken

1 like

Een nieuwe Breitling (of een ander merk horloge) kopen is inderdaad speciaal…succes met het maken van je keuze en laat even weten wat het uiteindelijk gaat worden.

2 likes

Koop die Colt maar gewoon. Het is het model waar je gek op bent, dus de juiste keuze!
Cool ding trouwens. :+1:

1 like

Als ik onbeperkt geld zou hebben zou het voor mij deze worden : https://www.breitling.com/en/models/chronomat/chronomat-44-raven/

Maar helaas, ik ben maar een arme sloeber en het bedrag wat ik uit wil geven staat eigenlijk ‘‘vast’’

1 like

Hahaha…een arme sloeber die een Breitling Colt koopt.

Maar de meeste arme sloebers roken en drinken al hun geld op:P ik ga niet uit rook niet en drink ook al geen alcohol! Dat scheelt je zo maar een Colt per jaar. Eerlijk

2 likes

Hoi Robbie,

Zoals medeforumleden ook al zeggen: koop gewoon wat je mooi vindt en wat jij graag wilt hebben! Dat is waar je het beste gevoel aan overhoudt en dat is alles waar het om gaat. :relaxed:

Niets mis met twee Colts overigens! :sunglasses: Ik heb weleens meerdere Rolex Datejusts tegelijk gehad en daar voelde ik mij heel erg goed bij! :relaxed:

Service is geen probleem om van wakker te liggen. Als je de Breitling nieuw gaat kopen heb je met garantie te maken. Service is dan voorlopig helemaal niet aan de orde. Als het inderdaad weer een quartz wordt, dan is service ook nog eens veel minder kostbaar (zoals je inmiddels weet) dan bij een automatisch uurwerk.

Mocht je wél kiezen voor een automatisch uurwerk, dan moet je ook niet al te zwaar tegen die service aankijken. Dat hoeft echt niet iedere paar jaar. Zolang een horloge op tijd blijft lopen, niet serieus achter gaat lopen, soepel gelijk zet en opwindt, en de gangreserve binnen de normen blijft, hoeft het in principe geen service te hebben. Dat kan echt jaren duren en dat kan je zelf in de gaten houden. Waterdichtheid wél regelmatig laten testen natuurlijk; dat is een ander verhaal en kost de wereld niet.

Dan is er ook nog de optie om het horloge, tegen de tijd dat de service een keer wél nodig is, door een goede onafhankelijke horlogemaker te laten servicen, i.pl.v. door Breitling. Dat scheelt behoorlijk in de kosten.

Volg je hart en koop dát klokje waar je het meest enthousiast van raakt! :+1:

Heel veel succes met kiezen en houd ons op de hoogte!

Welkom trouwens op het forum! :sunglasses:

Groet,
Harry.

2 likes

Hartelijk dank! Trouwens, daar zat gelijk nog een vraag in: Ik las hier ergens iets over opwinden, ik heb nooit een automaat gehad dus hoe zit dat precies? Gewoon op tijd,datum zetten om de pols doen en tikken maar toch?

1 like

Wanneer je het horloge een tijdje niet gedragen hebt en het staat stil, dan kan je het een aantal slagen opwinden, zodat het meteen gaat lopen. Daarna om doen en genieten, want dan blijft het lopen door de bewegingen die je met de arm en pols maakt. .:relaxed: Ik doe meestal 10 slagen opwinden. De meningen lopen er bij de puristen over uiteen, maar bij mijn klokjes werkt dat prima. :relaxed: Wanneer het horloge helemaal is opgewonden- omdat je het steeds gedragen hebt- dan blijft het, wanneer je hem stil legt, nog een lange tijd doorlopen. Afhankelijk van het merk en soort horloge wel zo’n 36 tot 80 uur of in sommige gevallen nog langer. Dat noemen ze de ‘gangreserve’. Binnen die tijd hoef je dan niet op te winden, wanneer je het klokje weer om doet. Dat is technisch gezien een te lang verhaal voor nu, dus ik adviseer je om dat even te Googelen en hier op het forum in het archief te kijken. :+1:

1 like

Mooie introductie Robbie !
Als je bereid bent om dergelijke bedragen aan een horloge uit te geven is het puur genieten natuurlijk.
Heerlijk je hart volgen.
Ik vind die Colt een super mooi horloge. Niet voor mezelf (zou geen polstijd krijgen) maar wel als design en gewoon een stoer horloge dat smoelt.
Quartz is vloeken in de kerk maar ik hou er ook van. Mijn Omega staat altijd precies op tijd en op datum en dat is een genot tussen de automaten.
Belangrijkste tip van mij: ontwikkel je smaak. Je geeft een berg uit dus mag je best een beetje kritisch zijn.
Veel naar horloges kijken in de topics hier en lezen waarom mensen ze mooi vinden.
Have fun !!

2 likes

Eventueel al een avenger 2 chrono overwogen?
Kwa looks, in dezelfde lijn, dezelfde band als op de colt alleen dan de gepolijste versie. De avenger 2 is op staal wel duurder, maar evt met een rubber of army band is het verschil al aanzienlijk minder. En de afwerking lijkt een nog iets hoger niveau. Succes met je keuze. Heb in dezelfde luxe positie gezeten :slight_smile:

1 like

Ik denk gewoon dat je moet doen wat je hart je ingeeft, uiteindleijk is je eigen gevoel de beste graadmeter.
Als we op ons verstand moesten afgaan met deze hobby…

Welkom hier.

Ik vraag me dit echt af:

Waarom?
Zit dat in de naam of het merk?
Of heb je iets met de notie van piloten en horloges?
Of is het iets in het ontwerp van een Breitling wat het hem doet?
Kun je dit onder woorden brengen?

Als die beweegreden de enige is zou ik het lekker bij m’n quartz houden. Dat ding heeft saffier wat niet krast, is 200m waterresistent en doet 10 jaar met een batterij. Die kun je 24x7 om de pols hebben.

Draag 'm gewoon tot ie uit elkaar valt en koop dan een nieuwe Colt. Ook niks mis mee.

Dan synchroniseert hij zich via GPS of Funkturm? Of is het een perpetual calendar?

De meeste quartzen moet ik nog steeds af en toe op de juiste datum zetten. :slight_smile:

Welkom Robbie, ik ben ook Breitling fan maar wat minder van de grote maten, nog sterker de kleinste die ik heb is maar 32mm.

Ik heb zowel een automaat chrono als een SuperQuartz chrono, en effectief draag ik de Quartz toch veruit het meeste.

Als Breitling fan zou ik je in ieder geval willen aanraden om ook eens te kijken naar de Aerospace, titanium dus super licht, heel nauwkeurig en alle functies die je ooit nodig hebt.

1 like

Nope… geen perpetual dus in inderdaad maximaal 1 keer per maand de datum aanpassen. Bij mijn automaatjes is dat iedere keer als ik ze draag.
(totdat de Sint een winder in mijn schoen doet that is… :wink:)