Wat zijn jullie plannen voor 2016?

Vorige maand had ik bijna een Point of View gekocht. Bijzondere horloges. Maar of het verstandig is om hier met een Israelisch horloge rond te lopen (ZO-Azie) valt te bezien. Maar, misschien ga ik er ooit eens voor.

Leuk topic, meteen maar opgezocht wat ik eind 2014 schreef

poeh he, wat is er dan weer veel gebeurd:
De P1lotOne gedragen en verkocht
Hellberg Bronze gekocht en verkocht
Planet Ocean 8500 verkocht
En zelfs de Longines Master Collection, waarvan ik zei dat ik hem wilde houden, toch verkocht.

En voor al dit moois is er maar 1 horloge teruggekomen: De speedy cal 3303. Incl tig banden van @Ko_. Die draag ik eigenlijk nu dagelijks, en anders draag ik de G-shock.

Voor komend jaar hangt het er vanaf wat er verder gebeurt. Gaan we een huis kopen (optie op kavel is binnen) dan zal daar al het geld naar toe gaan. En anders: De black bay black vind ik wel heeeeel erg mooi… Dat is een potentieeltje…

River watch co Tiber Diver ontvangen op het nippertje voor de jaarwisseling hoop ik. En eindelijk de Certina ds First aanschaffen!

Hopelijk een mooie Daytona uit 1996 vinden met zwarte plaat.

Op horlogegebied geen (wilde) plannen.
M’n vrouw is steeds meer bezig met naar andere huizen kijken en wilt graag verhuizen.
Denk dat 2016 staat in het teken van zo veel mogelijk sparen om dit te kunnen verwezenlijken :stuck_out_tongue_closed_eyes:

Even teruggelezen in het topic van vorig jaar. Daar schreef ik:

Explorer is inderdaad vertrokken.
Rose gouden en een bronzen horloge idd. gekocht. Maar ook weer verkocht.
Paradiva is het niet geworden. Wel een Sinn T2b gekocht :+1:


Voor 2016 nog geen plan, ik ben zeer tevreden met wat ik nu heb.
Misschien een Oris SixtyFive of een Grand Seiko SBGX061 erbij

1 like

Ik ben eigenlijk erg tevreden met de mijn huidige collectie. Mogelijk flip ik mijn Rolex Submariner 5513 en richt ik mij op een of meerder van deze:

  1. Omega Constellation Deluxe ref. 2799 of 2853 in rosé goud
  2. Universal Geneve Tri Compax in geel of rosé goud
  3. Longines 13ZN of 30CH chronograaf in rosé goud

Ben momenteel erg van nr. 1 gecharmeerd.

5 likes

Doorsparen tot 2019 en dan een klapper voor mijn 50 ste…

1 like

Ben tevreden met mijn collectie nu. Ben dus ook niet van plan om te kopen en/of te verkopen. Maar je weet maar nooit. En verder gewoon veel rondhangen op het forum. Want dat is altijd leuk.

Nog steeds verwezelijken, wat ik half jaar geleden of zo ben begonnen.
Het omzetten van polis geld van men ouders naar een passend horloge.
Stand is nu: speedy uit de moonwatch collectie, of een seadweller of sub.
Maar vindt de rollies een beetje iel om men pols.
Dus ben er nog niet helemaal uit.

Grtn Leen.

Voor dit jaar, dat ik weer ben begonnen met het verzamelen van horloges. Ik heb 3 prachtige vintage horloges gekocht namelijk een Philip watch Caribbean, een Jaeger Lecoultre dresser met een k881 uurwerk en een Seiko 7549-7010, ook wel Tuna genoemd.

Voor 2016 heb ik in de planning dat ik een aantal kwaliteits horloges aanschaf zoals bijv longines met een valjoux uurwerk uit de jaren 60 en bijv een Heuer Autavia GMT met een valjoux 72 uurwerk ook uit de jaren 60.

de 5513 wil ik nog wel. liever nog een 5512 maar zo kieskeurig zal ik wel niet hoeven zijn vrees ik.

Doelstelling voor dit jaar zijn al behaald, ruim zelfs. :smile:
Volgend jaar wil ik graag een Tissot Le Locle, het liefst de chronometer en 1 of meerdere leuke vintage horloges aanschaffen. Helaas nog geen duidelijkheid op het gebied van werk en inkomen, dus zal nog spannend worden. Maar je mag de lat best hoog liggen vind ik. :wink:

Voor mij volgend jaar deze Tag Heuer aquaracer of deze Oris aquis

Misschien wel beide :smile:

2 likes

Plannen voor 2016: verdiepen in (en kopen van) vintage horloges. Daarnaast wil ik gaan beginnen met wisselen van bandjes. Eens kijken hoe mijn horloges op andere banden uitkomen. Zal volgens mij wel een verfrissing geven van de ‘collectie’ zonder veel geld uit te hoeven geven.

Dat zijn de betere plannen!

Als je dan toch een Oris Aquis met wat blauw wilt…

Fijn dat er zoveel horloges gekocht gaan worden! Mijn plan is nl om door te sparen voor 2017…

1 like

1e helft 2016 rustig qua horloges, want te druk met werk. Daarna zien we wel weer. Verkoop voorlopig niks. Te vermoeiend en tijdrovend.

Hamilton khaki handwinder, verder zien we het wel. Qua verkopen gaat er niets gebeuren.