Wat zou de nieuwprijs van een chronograaf in 1950 geweest zijn?

Weet iemand van jullie wat de nieuwprijs van een chronograaf in 1950 geweest zou zijn?
Zelf heb ik een stalen Belbana chronograaf en ik ben zeer benieuwd wat hij in die tijd gekost zou hebben.

Een gouden chrono Cortebert in 1962 koste 3160 BF, dus 79 € …

3 likes

Ik heb vorig jaar een paar Autovisie-pagina’s gepost. “Autohorloges” - ofwel chrono’s. 1970. Ook leuke prijzen… Weet niet zo gauw hoe ik de link moet plaatsen, maar met “autovisie” komt de zoekfunctie een heel eind denk ik. 480 gulden voor een Speedmaster Pro, of 220 gulden voor een triple-register Breitling. Dat soort werk… Een Daytona nog ruim onder de 1000 gulden… :slight_smile:

Delbana bedoel je?? En we houden hier van foto’s!

Ik weet wel dat de Omega Marinechronometer 2400 megaquartz destijds evenveel kostte als een Ford Taunus…

Leuk om te lezen trouwens, bedankt!

Vergeet de geldontwaarding niet van de afgelopen decennia, alsmede het feit dat de maandsalarissen destijds ook heel wat lager waren. Ooit kocht ik een vintage gouden Seamaster uit het trouwjaar van mijn ouders, 1967. De originele Nederlandse rekening bedroeg 1000 gulden, aanzienlijk meer dan het maandsalaris van mijn vader. Maar ja toen kocht je ook nog een eenvoudig rijtjeshuis voor 10.000 gulden.
Toch zou ik ook wel eens willen dat ik met de DeLorean uit Back to the Future even terug kon hoppen in de tijd om flink in te slaan…

1 like

Nou niet onredelijk gaan lopen doen he :nerd:

Omega Mariner kocht je ook drie Speedmasters voor. Nu koop je ongeveer 6 Mariners voor een Speedy