Watchbox voor de smalle pols... wie heeft tips?

Wie o wie heeft er goede tips voor me voor een horlogebox met kleine kussens voor de smalle pols.

Mijn collectie quartz Grand Seiko’s is groeiende en dat vraagt om een mooie horlogebox. Beetje raar natuurlijk om quartz horloges in de watchwinder te bewaren… :joy:

Ik zoek dus een horlogedoos voor zo’n vijf of zes horloges maar met kleinere kussens geschikt voor de smalle pols (ongeveer 16cm). De meeste horloges hebben namelijk een stalen band en dat is lastig met dikkere kussens.

Deze had ik gevonden, die heeft kussens voor de grotere en kleinere pols maar dat vind ik wel meteen een heel grote variant om ze in op te bergen.

6 likes

Ik volg even mee, ik heb een rainer 6 piece doos maar daarvan zijn de kussentjes ook net te dik voor mijn 17cm pols om de sluiting dicht te krijgen.

2 likes

Ik heb laatst dit doosje gekocht. Prima kwaliteit en gemaakt voor vele polsmaten door afneembaar kussendingetje.

Aangezien ik verder ga met 3-piece is hij overbodig.
Voor 6 tientjes mag hij weg :wave:

Hier: https://www.bol.com/nl/p/luxalit-detroit-5-horlogekist/9200000103703089/

Edit: uitverkocht zie ik.

1 like

@dao was laatst op zoek naar zoiets dacht ik. Misschien heeft ie al iets gevonden en kan ie je helpen.

Naar aanleiding van jouw post gekocht maar deze kwam toe met dat metaal plaatje los en binnenafwerking ondermaats. QC laat behoorlijk te wensen over helaas. Vlug retour gestuurd.

2 likes

Wat slecht. Zoals je op de foto kan zien is die van mij prima afgewerkt.

1 like

Ja gelukkig, want verder was’t een mooie doos! Vond het wel balen toen.

1 like

Loopt het spoor dood hier? Heb dezelfde zoektocht…

Ik lees ook mee. Heb nu een simpel 3-vaks boxje met te grote stugge kussentjes, en zou ook iets van 5 à 6 vaks willen voor de kleinere pols.

https://www.amazon.nl/Horlogedozen-Horloge-kijkdoos-opbergdoos-Gemaakt/dp/B07XXLT1Q2/ref=mp_s_a_1_1?dchild=1&qid=1617733130&refinements=p_4%3AReadaeer&s=fashion&sr=1-1 zou kunnen werken, ik blijf zoeken… Iig kussentjes waar je iets mee kan

Je zou een willekeurige peli case met pluck foam kunnen kopen. De plekken kun je dan zelf maken en met het pluck foam wat je er uit haalt maak je op maat door het in jouw gewenste vorm te knippen. Je kan het zelf aanpassen; Ik heb er ook ooit zo een gemaakt, ook met vakken voor bandjes bijvoorbeeld.

1 like

Even nog wat navraag gedaan, dit schreef Melanie:

"Ik heb even gekeken en de box met de kleinste kussentjes is de:

LA ROYALE CLASSICO 12 HORLOGEKIST

Deze hebben wij ook in een andere uitvoering.

Mijn Horloge van 16,5 cm past er om."

Deze knakker maakt ze voor je op maat :point_down:

Hij zit ook op Etsy.

Ik heb een bestelling geplaatst, zie de eerste contouren van de box. Je kunt je polsmaat doorgeven en hij maakt de kussens op jouw gewenste maat (die van mij worden leer voor een pols van 18,5 cm).

2 likes

Is er ook een horlogedoos voor een smalle pols MET la voor bandjes?

Nice, beetje te betalen?

Heb net deze binnen van Amazon

https://www.amazon.nl/dp/B07G437BH8/ref=pe_19967891_404437601_TE_item
Afwerking is ok, zeker voor die prijs, en het is echt glas, vind ik wel zo mooi.

Wilde eigenlijk een grotere dus heb er maar twee besteld :joy:

1 like

300 ekkies

Ok, dat is een andere klasse, ben heel benieuwd hoe het eindresultaat wordt, keep us posted! En heb ik meteen wat voor mijn verlanglijstje…

Misschien zit hier iets tussen? :pray::grinning_face_with_smiling_eyes:

Ik heb ze van Ali gehaald. Niet al te grote kussens die dan daadwerkelijk ook nog eens niet al te stijf zijn in een houten kist.

Mijn pols is 17,5cm, inclusief een GS met stalen band, en het is prima met die kussentjes.

Ik had er een met vijf kussens, maar nu twee: eentje met 10 en eentje met 12 plaatsen. Die van vijf is naar m’n neef gegaan.

1 like