Waterdichtheid na druktest Omega SMP300

Dat is toch waar je hem voor koopt!
Rolex SD, Omega SM, Panerai enz. enz. Alles gaat onderwater en mee op vakantie zwembad en alles.
Je rijd zeker ook niet in je auto met de regen??
Het kan gewoon en dat is juist zo mooi van een Duiker!

1 like

:point_down:

Als je geen range rover nodig hebt omdat je nooit, maar dan ook nooit een modderpaadje tegen wilt komen, koop dan gewoon een Mini Cooper. Die zijn ook Brits en hip, maar makkelijker te parkeren en minder slecht voor het milieu.

Kortom, @Jaroen, wat jij nodig hebt is een duur dresshorloge. Geen dure duiker. :slight_smile:

2 likes

Voor de zekerheid kan je het ook zo doen.
Dan komt er echt geen Water in !!!
Voorbeeld met Rolex SD

5 likes

O je kan ook deze nemen die zit al vol!
Dan wel met olie! Dus kan er geen water meer bij!
En tot 12000 meter getest wat wil je nog meer?

1 like

Welnee man helemaal niét!
Je koopt toch ook geen flieger omdat je met Ryanair gaat vliegen of je eigen vliegtuig bedient? :joy:

Vind het gewoon een supermooi horloge!

Mijn laatste leasebak was een 4wd Outlander; die heeft nog nooit een modderpad gezien!
(Een mini Cooper is mij trouwens té gay :sunglasses: )

Anyway…ga weg met deze onzin stelletje clowns! Moet wel érg lachen om jullie statements!!! :smiley:

Vrolijkt deze bewolkte dinsdag wat op!

3 likes

Ik zwem met mijn SKX009 en G-shock SuperDuiker! :smiley:

Je zwemt toch wel met je linkerhand boven water toch!!
Stel dat hij nat wordt!

1 like

Geweldig. Nou mijn Pajero ging zo vanuit de showroom de Ardenne in door de bossen.
En rivieren tot het water over de motorkap kwam geweldig!
Geeft wel een kick als je iets koopt waar ze voor gemaakt zijn!

3 likes

Huh, probeer je ons nu wijs te maken dat er mensen zijn die een flieger dragen zónder een vliegbrevet te bezitten?

3 likes

Elma heeft grotendeels alleen maar vacuüm testers. Professionele testers met lucht gaan meestal tot 10 bar.

Uhhh…

image

10 likes

Baas!!! :sunglasses:

1 like

Maar ga dan gewoon even langs Wesselink & Vreeker Uurwerktechniek Winkelcentrum De Hoef van Ostadelaan 278 1816JH Alkmaar Die zijn Officiële Omegea Reparatie dealer.
En die hebben een hele mooie tester voor duikers.
10 ATM lucht is geen 10 Atm water lijkt mij Water is dikker En helium dunner vandaar een HEV (Bij echte duikers natuurlijk)

Wel snel afdoen als je onverhoopt in zee stort… :blush:

1 like

:joy: nee deze gaat ook gewoon mee zwemmen in de zee :wink:

2 likes

Oeps! Nou daar durf ik dan weer niet mee te zwemmen en op vakantie mee te gaan!

1 like

Inderdaad dringt Helium door de pakkingen en loopt de druk in het horloge op. De druk kan bij decompressie niet snel genoeg ontsnappen en het glas kan er dan uitgedrukt worden of knappen. Daarom ook het ventiel.

Maar uw omschrijving met 10 ATM lucht is geen water is juist in het voordeel van lucht. Lucht zou dus gemakkelijker binnen dringen dan water en als het dicht is bij 10 ATM lucht dan is dit ook ZEKER het geval bij water.

1 like

Nee, maar ik stap met de Stowa wel het vliegtuig danwel de achtbaan in. G-krachten en unterdruck, baby! :slight_smile:
Oh. Wacht. Drukcabines. Hmmm.

1 like

Hij heeft de druktest gekregen bij een officieel Omega Service Center. Movements Watches in Hengelo.

Seamaster!

:wink:

2 likes