Waterdichtheid

Shit. “Waterresistant 5 bar”, een half dagje om gehad met 28 graden, beetje gegolfd, niet nat geworden, geen regen, niet onder water geweest of zelfs maar nat geworden bij het handen wassen. En dan opeens:


5 bar water resistant, dat lijkt me toch bestand te moeten zijn tegen een beetje klamme huid?

Condens kan ook ontstaan door grote temperatuurwisselingen. Dat hoeft nog niet te betekenen dat je horloge water heeft binnengekregen.

Een horloge blijft ook niet eeuwig waterdicht, de rubbers die dit moeten garanderen kunnen poreus worden en zullen dan vervangen moeten worden.

Het beste is nu om de kroon uit te trekken en het horloge met de kroon omhoog neer te leggen.

Oke. Maar had het dan niet weg moeten trekken na een half uurtje om den pols? Nadat ik het zag heb ik 'm verder niet meer gedragen maar hem in de tas gelaten. Ook nu nog is’ie fogged up.

Dit is het eerste klokje dat hier last van heeft, ook goedkope horloges van 3 ATM waterresistant hebben hier geen last van gehad. Binnenkort maar eens open (laten) maken en de pakkingen controleren / vervangen. Ga ook seiko maar eens contacten denk ik…

Volgens mij is dit klokje nog niet zo oud. Heb 'm van een gewaardeerd forumlid overgenomen als “nieuw en ongedragen”, heb geen enkele reden om daar aan te twijfelen.

Misschien is er bij de productie wel vocht ingekomen, als het erin zit, kan het er dankzij de rubbers ook niet meer uit.

1 like

Oogt duidelijk op condens, zou hem naar een horlogemaker brengen en de pakking laten controleren

Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.

3 likes

Het is ook geen Rolex natuurlijk…

Vervelend. Het beste is zsm te laten drogen en pakkingen vervangen. Mooie reden om een kastopener te kopen als je die nog niet hebt. Begin desnoods met een “bal”. Anders snel naar je horlogemaker (en NIET naar de juwelier).

Kan ook “in nieuwe en ongedragen staat” betekenen, wat ook kan gelden voor een horloge van 3, 4, 6, 45 of 87 etc. jaar oud. Na een zeker aantal jaar zijn pakkingen dan toch wel uitgedroogd, gedragen of niet.

2 likes

Boring.

3 likes

Totaal nutteloze bijdrage…

4 likes