We gaan weer stemmen, wat draag jij?

Deze nam ik vanmorgen mee het stemhokje in! :slight_smile:

1 like

En als je moest kiezen tussen Batman & Superman?

• Batman
    • Superman
    • Anders (doe maar Spiderman, Hulk of een andere…)

0 stemmers

1 like

Ook voor het waterschap kiezen dus vandaag Aquaracer!

5 likes

Batman all day every day

2 likes

Leuk om te lezen!!!:wink::wink::wink:
Zijn er nog meer uitvoerende musici hier die met de tijd meegaan :joy::joy::joy:(dirigenten meegerekend)?
Ben zelf dirigent van een gemengd koor en van een Gregoriaanse schola.

1 like

Stemmen? Tuurlijk! Ben al geweest… :wink:

Je een beetje in de materie verdiepen en vervolgens met je stembiljetten en geldig ID naar het stemlokaal gaan is een kleine opgave voor het gevoel mee te doen in dit land. Als je niet stemt heb je ook geen recht om commentaar te geven op het beleid IMHO. Wees blij dat stemmen kan in Nederland, is ook wel eens anders geweest.

11 likes

Rood, diep rood… :wink:

5 likes

Uitsluitend indien het niet stemmen op een of andere wijze zou leiden tot afschaffen van de vrijheid van meningsuiting. Ik ben blij dat ik in een land woon waar ik mijn democratische plicht zou kunnen verzaken en tóch mag zeiken.

Oké, maar het zou fijn zijn als het tweerichtingsverkeer zou zijn. Gelukkig geloof ik niet in oog om oog en is het inderdaad een kleine moeite, dus ga ik toch maar ff…met deze om de pols.

Ik mijn UG, terwijl ik mijn grieperige lijf erheen sleep

Ook ik zou de waterschappen liever bij rijkswaterstaat ondergebracht zien.

Vorige waterschapsverkiezing had ik via de mail wat vragen gesteld aan zittende vertegenwoordigers over de waterhuishouding in ons gebied (ik zat in een wijkoverleg, vandaar). Die hebben ze mede met een industriele gigant en in overleg met de lokale gemeente veranderd. Mijn wijk had traditioneel veel last van grondwater die bij sommigen echt letterlijk door de kruipruimte stroomt (1 huis heeft de bijnaam “de rivier” in de buurt…I kid you not)

De reacties die ik kreeg op mijn vraag wat hun partij en het waterschap voor onze wijk zou kunnen betekenen als door de te verwachte veranderingen de situatie zou verslechteren waren ronduit bizar.
Van beledigend (VVD spande de kroon, PvdA deed ook een kleiner duitje in het zakje), niet onze focus/interesse (GL), spreek daar maar de gemeente op aan (SP).

Ik kreeg 1 normaal antwoord dat niet neerkwam op “zoek het maar zelf uit”. Een kleine “lokale”, niet aan een landelijke partij gebonden vertegenwoordiger gaf constructief antwoord en ik kreeg zowaar gedetailleerde informatie via haar over de prognoses na de verkiezings drukte (zoals beloofd).
Zelf vertelde ze dat ze gek werd van de “landelijke” gebonden vertegenwoordigers, die menen dat het OK is tegen een voorstel te stemmen alleen maar omdat de concurrent hem heeft ingediend…
Alsof ook maar iemand de politiek van het waterschap in de gaten houdt :roll_eyes:
Ik heb onze buurt op de hoogte gebracht van mijn “constructieve” interacties met de politiek en een stemadvies gegeven.

4 likes

Daar is ome George het niet mee eens :slight_smile:

https://www.youtube.com/watch?v=2Jnf9GILjFM

1 like

Je let even niet op…:roll_eyes:
Ok, wat doen we:

• naar off topic;
  • alle politieke reacties weg;
  • alle reacties zonder horloge weg;
  • vanaf hier weer on topic.

Ik zeg het laatste (en ik ga er over, zelfs zonder ooit gekozen te zijn :joy:)

14 likes

Haha briljant. ‘Stuff’ is mijn favoriete.

Hahaha! :joy:

Kiekeboe.

5 likes

Haha, 1-persoons democratie?
On-topic dan maar: vandaag de SKX171/007 hybrid om de pols.

Eens.

Straks even lunch regelen en stemmen.

#krasalarm Dit zijn gebruikssporen waar @Fate_Amenable_To_Change jaloers op zou kunnen worden.

3 likes

Stemwijzer niet gebruiken. Gebruik je verstand.

1 like

:thinking:

Volgens de etiquette is het ongepast een horloge te dragen tijdens het stemmen.
Dit is afkomstig van de Griekse oudheid waar men tijdens het stemmen nooit een horloge droeg.

14 likes

On Topic :
image
Deze draag ik vandaag, net als gisteren, en dus NIET naar de verkiezingen.

:laughing::laughing::facepunch:t5:

1 like

Tuurlijk gestemd! met de Rolex sub om m,n pols :muscle:.
Het is een recht en daar heeft mijn schoonvader met zijn Seiko titanium (87) en ik vanmorgen gebruik van gemaakt.