Weekend Genève: wat te doen?

Hi allemaal!

Voor mijn 30e verjaardag verraste mijn vriendin me met een weekend Genève! Niet in het minst omdat ik dan twee dagen lang neurotisch tussen alle horlogegeweld kan rondlopen!

Ik ben op zoek naar een paar must-sees op horlogegebied. En waar kan ik dat beter vragen dan hier? Ik wil sowieso even naar de bloemenklok, wat langer naar het Patek Philippe museum en naar de boutiques aan Rue de Rhône. Welke tips hebben jullie nog voor ons?

Ter info, ik ga al over anderhalve week, van vrijdag- tot zondagavond. :smiley:

1 tip:

het hele weekend op de Rue du Rhône blijven!!!

Check wel de openingstijden… en ehh… Zwitsers vinden ‘korting’ maar een vreemd woord… dus je moet ze wel een beetje coachen bij het verkoopproces :wink:

Have fun! Otto

1 like

Ik heb geen budget om horloges te kopen helaas. Vorige week voor mijn verjaardag een Rolex gescoord :wink: Dus het wordt kijken, kijken niet kopen.

1 like

Zow, weekendje weg en een Rolex, top verjaardag :ok_hand::grinning:

Hier staat ook nog wat:

1 like

Thanks, dat topic zag ik maar hij had een week en ik 2 dagen. Daar wil ik het maximale uithalen!

We vliegen overigens dus ik blijf het liefst in de stad. Volgens mij is er meer dan genoeg te beleven!

Een winter dip in het meer :thumbsup:
Dat vergeet je nooit weer!

Grt.

Is ook een horlogemerk :wink:

Zaterdag vlooienmarkt op de Place du Plainpalais. (Misschien vind je iets voor een klein budget)
Wel vroeg opstaan.

Korrektie: het heet Plaine niet place
http://genevemarches.ch/marches/plainpalais

1 like

Oh wat geinig! Daar had ik nog niet van gehoord.
Begint dat echt om 6.30? Of gaan ze dan opbouwen?

Was sowieso al van plan er vroeg uit te gaan om het maximale uit de dag te halen!

Als je komt terwijl ze nog uitpakken kun je vaak goeie deals maken. En soms krijg je een grote bek :wink: