Welke band op deze oude Olma Arctic Star?

Hallo mede-HF’ers,

Deze Olma was ooit van mijn opa. Ik heb 'm zelf al zeker 20 jaar en ik heb 'm pas laten servicen. Loopt keurig, gangreserve van ongeveer een uur of 30. Ik draag hem eigenlijk nooit, te klein en ik draag vooral duikers. De rekkende band was altijd prachtig om aan te trekken toen ik een klein ventje was, want dan deed m’n opa net of het heel erg pijn deed als zijn haren ertussen kwamen.

Het horloge is echt nog in een puike staat, maar het bandje heeft echt de beste tijd gehad. Ondanks dat ik de klok niet (veel) zal dragen wil er wel een net bandje aan hebben. Wat zouden jullie mij adviseren? Een vervangende rekkende band in doublé? Of een nette lederen? En welke dan?

Ben benieuwd naar jullie tips!

Grtz, Ratel

Mooie zwart leren hirsch met goudkleurige sluiting

Ik zou er ook zeker een lederen band op zetten, daar vraagt zo’n klokje om. Alleen zou ik persoonlijk bij goud voor een bruine band kiezen, maar dat is uiteraard een kwestie van smaak.

Aangezien het horloge ook de tand des tijds laat zien
zou ik er geen net glimmend bandje opzetten,
eerder iets dofs zoals suède of textiel op leer.
mokkabruin of groen .
of als je eens echt de vrolijke borst wilt uithangen een wild gekleurde Natoband.

Met Nato banden heb ik niets, maar het idee van suede, dus iets mats spreekt me erg aan.

Alvast dank voor de inspiratie!

Op een horloge als deze zou ik denken aan iets klassieks, zoals cognac leer of iets dergelijks.

Omdat de indexen zwart zijn zo ik voor zwart leer gaan. Echt een horloge om bij feestelijke familie gelegenheden te dragen

1 like

Mooie band Igor! Strakke combi met de donkere indices.

1 like