Welke diver moet het worden? Steinhart/hamilton/tissot of toch 2de hands Oris/Longines

Mijn 1e post op dit forum! Ik zou graag jullie mening willen horen over de Hamilton Scuba Auto (echter kan ik deze nergens meer nieuw vinden), Tissot Seastar 1000 of de Steinhart Ocean One. (Deze staat wel het laagst op mijn lijstje vanwege de look-a-like reputatie haha)

De Oris Aquis en Longines Hydroconquest vind ik ook erg mooi maar ligt ietwat buiten mijn budget, 2de hands zou een opties zijn.

Ben op zoek naar het horloge waar ik het langst plezier van ga hebben. Ik hoor graag jullie mening hierover. Alvast bedankt!

P.S ik heb geen idee hoe ik foto’s toevoeg maar denk dat jullie wel weten waar ik t over heb.

2 likes

Welkom hier!!
Altijd leuk om voor een dergelijke keuze te staan. Uiteindelijk erg persoonlijk en zijn ook best verschillende horloges. Ik zou denk ik voor de Oris gaan.

Welkom @bjornd
Mijn advies: Oris Aquis. Uiteraard is de keuze erg persoonlijk.
Maar Oris is waar voor je geld.

Mogelijk is onderstaande wat voor je?


Of deze:

1 like

Goede vraag, uiteindelijk is het toch kopen wat je mooi vind.
Boven budget dan even door sparen, zou mijn advies zijn.

1 like

De Longines HCQ is een bijzonder fraai klokje en 2e hands nog eens goed te doen qua prijs. Ook voldoende keuze in diameter kast…

2 likes

Aangezien het hoger segment al lonkt zou ik zeggen: doorsparen en voor een Oris gaan.
De Aquis is van je lijstje de enige duiker die mij het gevoel geeft echt ontworpen te zijn om te duiken en niet omdat je in het aanbod alle stijlen moet hebben (cfr tissot, hamilton, longines). Steinhart zegt me weinig, ik ben meer fan van een merk met een eigen smoel ipv hommages.

Maar koop vooral wat je mooi vindt :+1::wink:

1 like

Mijn bescheiden mening: de enige echte duiker uit je lijstje is de Aquis. Mocht dit niet binnen budget liggen Kun je ook voor de oudere Oris TT1 modellen gebruikt kiezen. Vind ik persoonlijk nog erg gaaf. Maar zoals hier al meerdere malen gezegd, kies wat je zelf mooi vind.

De zwarte is qua prijs goed te doen maar ga liever voor een wat meer gangbare kleurstelling, jammer dus.

Begrijp ik, de tweede keus is gangbaarder. Doe de aanbieder eens een voorstel per mail, wie weet.
Je kan ook op Chrono24 kijken, keuze genoeg.

Zonder enige twijfel :heart_eyes:

2 likes

Doorsparen voor mooie 2e hands :+1:
Is een Maurice Lacroix pontos s niks voor jou?

Ik zou gaan voor een Seiko Samurai! :sunglasses:

2 likes

Persoonlijk is de Steinhart Ocean One mijn enige aankoopdoel voor 2018. Ik heb op z’n zachtst gezegd serieuze bedenkingen bij de bedrijfsstrategie van Steinhart inzake hun ontwerp, maar qua prijs-kwaliteit zijn ze toch wel top.

1 like

Beetje duur haha, ook niet mijn smaak…

Vind het ook een prachthorloge, ervaring mee?

Laat m ff een foto van je Aquis zien Thomas…

1 like

Even van mijn eigen Insta getrokken, dus kwaliteit is wat minder :blush:

7 likes

Dus…

1 like

Een paar foto’s zeggen meer dan duizend woorden :heart_eyes:

3 likes

Als blije Aquis bezitter voor meer dan een jaar :scream: zeg ik de aquis. Zelf heb ik hiervoor vrij lang moeten sparen maar dat geeft toch de meeste voldoening (bij mij).

3 likes