Welke diver moet het worden? Steinhart/hamilton/tissot of toch 2de hands Oris/Longines

2e hands Aquis altijd, de mooiste wat mij betreft met een eigen gezicht.

Ben de trotse bezitter van een Aquis Red, limited edition, op een rubberen band :heart_eyes: Top klok! (Oudere foto).

2 likes

Inderdaad, de Pontos S diver zou ik als ik jou was ook overwegen. Of een Longines Legend Diver.

De Pontos S Diver was paar weken geleden te koop (nieuw) voor 897 euro. Erg goede prijs.

Maar met de Aquis doe je ook een goede koop! Dan zou ik voor de Aquis gradient blue gaan als ik moest kiezen

2 likes

Welkom op HF!

Onderlinge verschillen op dit punt zijn moeilijk aan te geven. Van horloges in deze prijsbracket mag je wel verwachten dat ze (heel) lang mee kunnen gaan als je ze goed behandelt en onderhoudt.

De Hamilton ziet er uit als een duiker, bij een WR van 100m. Beslist genoeg in het dagelijks leven, maar het blijft toch een beetje als een off road voertuig met 2-wielaandrijving. (Als je hem het mooist vind zou ik hem dus wél kopen hoor).

Als ik jou was zou ik voor de Aquis gaan. (Al zou ik zelf toch eerder wat anders kopen vanwege de maat en de bandaanzet)
Afgelopen 9 maanden zijn er 22 aangeboden op HF, dus met wat geduld prima gebruikt te scoren.

Verder zijn er in de tussentijd heel veel youtube filmpjes die je altijd wel een nieuw inzicht op kunnen leveren, voorbeeld:

3 likes

Ahum Citizen. kuch kuch

of ecodrive

super waar voor je geld.
Ook in zwart.

1 like

Wat is je budget?

Deze Hamilton halen :star_struck:

1 like

Beste,

Aller eerst van harte welkom op het forum!

Misschien kunt u nog wat meer info geven zoals:

  • Naar/tussen welke diameter(s) ben je opzoek?
  • Welk budget heb je in gedachte?

Ik heb van de week ook een topic geopend over een duiker tot €500, misschien dat u daar ook wat aan heeft.

Tag Heuer heeft ook een aantal nette duikers in de Aquaracer collectie van rond de €1000

Marijn

hoezo wat minder?? supervette foto!

3 likes

:blush: Dank

Ja misschien valt het wel mee.
Ze komen uit het mapje ‘Instagram’ op mijn telefoon.
Instagram compressed de foto’s voor het plaatsen, wat ten koste gaat van de kwaliteit.
Maar zoals ik ze nu zie, worden waarschijnlijk de originele foto’s bewaard in dat mapje.

1 like

Welkom op HF, en veel plezier hier!

Deze blijft ook moddervet hè… lonkt nog steeds :stuck_out_tongue_closed_eyes:

2 likes

Gewoon op de hamilton site kijken staat de scuba gewoon op. http://www.hamiltonwatch.com/collection/khaki/navy/scuba-auto/h82305931-khaki-navy-scuba-auto
Mijn voorkeur zou ook uitgaan voor een oris, maar dan een speciale versie, en wel de staghorn. Een maat van mij heeft deze en is echt een beauty. Veel mooie details en een gave kleur samenstelling.
https://www.oris.ch/data/21721_0173577344185-SetMB_horizontale.png
Succes met je keuze.

5 likes

Nog steeds geen spijt van gehad. Echt een topper!

past die metalen band er ook op van de standaard versie? was ik wel benieuwd naar.
De rubbere band staat hem beter denk ik.

Ik heb eerlijk gezegd geen idee.
Heb hem alleen op rubber.
Ik wist eerlijk gezegd niet eens dat er een metalen band voor was.

1 like

:heart_eyes: :heart_eyes: :heart_eyes:
Dat is op dit moment mijn ultieme Oris, maar onbetaalbaar voor mij :confused:

3 likes

doorsparen voor wat je echt wil hebben !
Ik kan de aquis aanbevelen trouwens ( zwarte plaat met mat keramische ring )

1 like

Het is serieus een gave klok, ik bewonder hem elke keer weer als ik hem weer zie, echt mooi int echt.

1 like

Ok, ik had waarschijnlijk de verkeerde hamilton voor me.
Namelijk deze


H64515133 Khaki Navy Scuba Auto

Die vind ik prachtig, maar is mij veel te klein (41mm)

Dus nu sluit ik me volledig aan bij de Oris Aquis club :blush: