Welke Grand Seiko?

Dat er een grand Seiko gaat komen zit er wel in. Ik hink al een tijd op twee gedachten. Enerzijds vind ik de SGBH001 de mooiste. Prachtig afgewerkte kast ook. Maar anderzijds vind ik een Spring drive zo mooi, zowel de techniek als om naar te kijken. Die prachtige vloeiende secondewijzer. Al weet ik voor mezelf wel welke ik uiteindelijk zal kiezen toch ben ik benieuwd of er forumleden zijn die het uurwerk zouden laten prefaleren boven wat je het mooiste horloge vindt.

3 likes

Ik kan niet wennen aan dat extra wijzertje. Vind ik erg jammer. Nr. 1 dus voor mij. Prachtig!

1 like

Kunnen ze dat niet op de achterkant maken of zo?

Ik ben - na o.a. zo’n beetje elk type Rolex te hebben gehad - overgestapt op Grand Seiko en ben eigenaar van een SBGH001.

Prachtige klok, zóveel mooier dan bv Rolex. De spring drive wijzer op een dresser heeft mij er van weerhouden een spring drive aan te schaffen.

Met 10 stapjes per seconde óók erg vloeiend :wink:

5 likes

Er is ook een spring drive zonder wijzertje, een handopwinder met 8 dagen power reserve


klik

15 likes

Het is ook die prachtige kast van de SGHB001, die hem zo bekoorlijk maakt…

1 like

Alleen lastig om die letters van de type aanduiding van al die GS’s in de goede volgorde te krijgen…:smile:

1 like

Zonder meer nummer 1.
Horloges met zo’n extra wijzer maken de wijzerplaat rommelig vind ik.
Mooie klokjes trouwens.

1 like

Een mooie optie kan ook de huidige 40 mm Jaeger LeCoultre Master Control zijn.

Zelfde prijsrange…

5 likes

Ik ben het met de anderen eens: dat kleine extra wijzertje stoort me, maar die andere vind ik iets teveel tekst op de wijzerplaat hebben. Als het voor jou nog een optie is zou ik zelf het liefst voor de optie van @Sammie hierboven gaan, die met de power reserve op de achterkant.

Is deze alleen in een platina versie verkrijgbaar? Vrij onbetaalbaar vermoed ik :thinking:

Voor mij wel, is voor jou €60.000,- een probleem…?

2 likes

Wat ik ook een mooie GS vind…

Gelimiteerde oplage.

3 likes

Voor mij niet moeilijk want de springdrive technologie is uniek en geeft een extra dimensie aan het geheel.
Ik bedoel dus ècht uniek.

Dusssss​:smile::smile::smile::smile::smile:

1 like

Mocht het niet duidelijk zijn……;neem de Sprindrive!!!
Vooral mooi is dat wat @Sammie gepost heeft.
Errugggg mooi dussss
Spring drive dus.

:wink::wink::wink:

Ok , ik weet het, bééétje overdreven reactie. Maar dat komt omdat ik zo’n fan ben van dat movement.

Bedoel jij nou dat ik voor een springdrive moet kiezen? :thinking:

1 like

Euuuh , JA :grinning:
En ik ben benieuwd @marijn
Stuur me een pb dan waar jouw voorkeur naar uitgaat. Ik zal het hier niet verklappen. :smirk:

Mooi klokje ook die JLC.

De SGBH001 …wat een pracht klok zeg

1 like

Die Quartz met dat doorkijkje!
Geen geouwehoer. Loopt altijd & altijd precies.

Cool man! :sunglasses:


5 likes